Zarządzenie Nr 53/07
WÓJTA GMINY NAREWKA
Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem Gminnym”, jako organ pomocniczy Wójta Gminy w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego określonych ustawą.
o) Referent ds. obrony cywilnej UG Narewka.
§ 4. W skład Zespołu mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Wójta Gminy Narewka.
§ 5. Siedzibą Zespołu Gminnego jest Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1
§ 6. Obsługę kancelaryjno-biurową Gminnego Zespołu zapewnia Urząd Gminy Narewka.
§ 7. Organizację i tryb pracy Zespołu Gminnego określa regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 8. Funkcjonowanie Zespołu Gminnego finansowane jest z budżetu Gminy. Członkowie Zespołu Gminnego nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia za udział w jego pracach.
§ 9. Traci moc Zarządzenie Wójta Gminy Narewka Nr 39/03 z dnia 04 lipca 2003r. w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Reagowania w Narewce.
Wójt Gminy Narewka
Postanowienia ogólne
Szczegółowe zadania zespołu i jego członków
1) w fazie zapobiegania Zespół:
a) analizowanie i skategoryzowanie wszystkich potencjalnych zagrożeń możliwych do wystąpienia na obszarze gminy,
b) podejmowanie działań eliminujących prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia albo ograniczenia jego skutków;
c) skatalogowanie i ocena elementów infrastruktury technicznej, środowiska naturalnego oraz grup i środowisk społecznych gminy szczególnie wrażliwych na skutki klęsk żywiołowych lub zdarzeń
o znamionach klęski żywiołowej,
d) analiza i ocena funkcjonujących aktów prawnych pod kątem prawidłowości i skuteczności oraz aktualności zawartych w nich rozwiązań prawnych z zakresu bezpieczeństwa powszechnego,
e) monitorowanie i czynny udział w procesie planowania zagospodarowania przestrzennego w aspekcie rejonów i stref szczególnie podatnych na skutki klęsk żywiołowych lub zdarzeń o
znamionach kleski żywiołowej na terenie gminy,
f) planowanie środków finansowych oraz trybu i źródeł ich pozyskiwania, przeznaczonych na finansowanie przedsięwzięć realizowanych we wszystkich fazach prac Zespołu,
g) prowadzenie kontroli i nadzoru nad przyjętymi lub przekazanymi do realizacji zadaniami o charakterze prewencyjnym.
2) w fazie przygotowania Zespół:
a) opiniowanie Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego i jego aktualizacji
b) podejmuje działania planistyczne dotyczące sposobów reagowania na czas wystąpienia zagrożenia, a także działania mające na celu powiększenia zasobów sił i środków niezbędnych do
efektywnego reagowania;
c) przygotowuje propozycje działań i przedstawia Wójtowi wnioski dotyczące wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w Gminnym Planie Reagowania Kryzysowego;
d) opracowanie, weryfikacja i aktualizowanie rozwiazań organizacyjno-prawnych oraz technicznych z zakresu komunikacji (łączności) pomiędzy wszystkimi ogniwami organizacyjnymi systemu
zarządzania i reagowania kryzysowego, monitorowanie zagrożeń i ich skutków, utrzymania w gotowości systemu ostrzegania i alarmowania;
e) przygotowanie zasad wymiany informacji, ich formy i zakresu w relacjach ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi zaplanowanymi do udziału w pracach Zespołu;
f) opracowanie, aktualizowanie i tworzenie zgodnie z potrzebami bieżącymi baz danych teleadresowych, materiałowo-sprzętowych, medycznych, itp. określających wielkość poszczególnych
kategorii zasobów ludzkich, środków i materiałów na potrzeby prowadzonych akcji ratowniczych oraz zabezpieczania potrzeb ludności;
g) planowanie, koordynowanie i udział w realizacji procesu szkolenia struktur reagowania kryzysowego oraz sił ratowniczych,
3) w fazie reagowania Zespół:
a) podejmuje działania polegajace na przekazaniu zadań dla służb, inspekcji i straży dla zapewnienia pomocy poszkodowanym, zahamowaniu rozwoju wystepujących zagrożeń oraz ograniczenia
strat i zniszczeń;
b) podjecie procesu czynej koordynacji działań ratowniczych i porządkowo-ochronnychprowadzonych przez jednostki organizacyjne zaangażowane w reagowanie kryzysowe na obszarze gminy;
c) podjęcie pracy Zespołu w układzie całodobowym;
d) uruchomienie systemów, struktur ratowniczych i procedur w celu zabezpieczenia możliwości realizacji przez Wójta funkcji kierowania w warunkach stanu klęski żywiołowej lub zdarzenia o
znamionach klęski żywiołowej oraz zarządzania kryzysowego na obszarze gminy,
e) zabezpieczenie procesu stałej, całodobowej wymiany informacji w zakresie zagrożeń i podejmowanych (podjętych) działań oraz współdziałanie ze służbami (zespołami) innych organów
administracji publicznej, resortów, organizacji pozarządowych i społecznych,
4) w fazie odbudowy Zespół:
a) podejmuje działania przy współpracy zespolonych służb, inspekcji i straży, mające na celu przywrócenie zdolności reagowania, odbudowę zapasu służb ratowniczych oraz odtworzenie kluczowej
dla funkcjonowania gminy infrastruktury energetycznej, gazowej, drogowej, paliwowej, transportowej i dostarczania wody.
b) zapobieganie powstawaniu wtórnych zagrożeń spowodowanych skutkami klęski żywiołowej lub zdarzeniami kryzysowymi,
c) zapewnienie dostatecznych warunków egzystencji ludności poszkodowanej,
§ 4. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy:
6) podejmowanie działań w fazie reagowania.
§ 5. Do zadań Zastępcy Przewodniczącego należy:
6) nadzorowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z ewakuacją ludności oraz jej ostrzeganiem, powiadamianiem i alarmowaniem;
Rozdział III
Tryb pracy zespołu
§ 6. Zespół działa na podstawie rocznych planów pracy zatwierdzonych przez Wójta Gminy Narewka.
§ 7. Zespół pełni funkcję pomocniczą Wójta w sytuacjach kryzysowych.
§ 8. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, którym jest Wójt Gminy Narewka.
§ 9. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Przewodniczącemu Zespołu sprawowanie jego funkcji, pracami Zespołu kieruje zastepca.
§ 10. Posiedzenie Zespołu w pełnym składzie zwołuje Przewodniczący Zespołu zgodnie z rocznym planem, o którym mowa w § 6, a także częściej- w sytuacjach tego wymagających.
§ 11. W przypadkach wymagających natychmiastowej analizy i oceny zagrożeń oraz koordynacji działań ratowniczych, Przewodniczący Zespołu lub jego zastepca może zarządzić posiedzenie
Zespołu w trybie natychmiastowym.
§ 12. Posiedzenia Zespołu, w zależności od potrzeb, mogą być zwoływane w jego niepełnym składzie, z wyjątkiem posiedzeń zwoływanych w trybie natychmiastowym.
oraz wypracowaną koncepcję działania.
Sposób dokumentowania prac zespołu
Metryka strony