Zarządzenie Nr 155/09
ZARZĄDZENIE NR 155 /09
WÓJTA GMINY NAREWKA
z dnia 30 grudnia 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji
WÓJTA GMINY NAREWKA
z dnia 30 grudnia 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r.o rachunkości ( Dz.U.z 2009r. Nr 152, poz.1223 tekst jednolity, Nr 165, poz.1316) zarządzam:
§ 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Narewka.
§ 2. 1.Powołuje się zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury zgodnie z załącznikiem.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. w terminie do 30 stycznia 2010 r.
§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1) środki trwałe, pozostałe środki trwałe, materiały,
2) środki pieniężne
3) należności i zobowiązania
4) druki ścisłego zarachowania
§ 4. 1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w §3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.3 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 5. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w referacie finansowo-księgowym w terminie do dnia 04 stycznia 2010 r.
§ 6. Zobowiązuję komisję do:
- przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
- przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych, sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
- przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo-księgowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.
§ 7. Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8. Osobą odpowiedzialną za rozliczenie inwentaryzacji czynię Panią Alinę Maciejuk.
§ 9. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
§ 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Narewka.
§ 2. 1.Powołuje się zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury zgodnie z załącznikiem.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. w terminie do 30 stycznia 2010 r.
§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1) środki trwałe, pozostałe środki trwałe, materiały,
2) środki pieniężne
3) należności i zobowiązania
4) druki ścisłego zarachowania
§ 4. 1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w §3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt.3 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 5. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w referacie finansowo-księgowym w terminie do dnia 04 stycznia 2010 r.
§ 6. Zobowiązuję komisję do:
- przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
- przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych, sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
- przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo-księgowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.
§ 7. Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8. Osobą odpowiedzialną za rozliczenie inwentaryzacji czynię Panią Alinę Maciejuk.
§ 9. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
mgr Mikołaj Pawilcz
mgr Mikołaj Pawilcz
Załącznik
do Zarządzenia Nr 155/09
Wójta Gminy Narewka
z dnia 30 grudnia 2009 r.
W Y K A Z
KOMISJI INWENTARYZACYJNYCH DO PRZEPROWADZENIA SPISU Z NATURY
KOMISJI INWENTARYZACYJNYCH DO PRZEPROWADZENIA SPISU Z NATURY
Metryka strony