Uchwała Nr XXXVIII/294/10

Uchwała Nr XXXVIII/294/10

 

Rady Gminy Narewka

 

z dnia 8 listopada 2010 r.

 

  w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113,  poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172,  poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 146, poz.1055, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218 z 2008 r. Nr 180, poz. 1111,  Nr 223, poz.1458 z 2009 r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241 z 2010r Nr 28, poz.142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz.675) oraz art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz.835, Nr 152, poz.1020) uchwala się, co następuje:

§ 1. Na wydzielonych rachunkach bankowych gromadzą dochody pochodzące ze źródeł określonych w § 2 niniejszej uchwały, następujące samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 z późn. zm.):

1) Zespół Szkół w Narewce.

§ 2. Źródłami dochodów jednostek budżetowych wymienionych w § 1 niniejszej uchwały, gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym są:

1) spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej,

2) odszkodowania i wpłaty za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie lub użytkowaniu jednostki budżetowej,

3) opłaty za dożywianie uczniów oraz za przygotowanie posiłków w stołówkach szkolnych,

4) opłaty za wynajem i dzierżawę pomieszczeń szkolnych, sprzętu sportowego,

5) prowizja za ubezpieczenie uczniów,

6) odsetki od środków pieniężnych na rachunku bankowym,

7) opłaty z tytułu organizowania dla dzieci i młodzieży wypoczynku letniego i zimowego,

8) opłaty za wydanie duplikatów świadectw i legitymacji uczniowskich,

9) nagrody i wyróżnienia otrzymane za udział w konkursach, projektach oraz różnego rodzaju imprezach.

§ 3. 1. Dochody gromadzone przez jednostki budżetowe na wydzielonym rachunku są przeznaczone na:

1) sfinansowanie wydatków bieżących związanych z uzyskiwaniem przez jednostkę budżetową dochodów z tytułów wymienionych w § 2,

2) cele wskazane przez darczyńcę,

3) remont lub odtworzenie mienia,

4) wydatki związane z bankową obsługą rachunku.

2. Dochody gromadzone przez jednostki na wydzielonym rachunku nie mogą być przeznaczone na finansowanie wynagrodzeń osobowych.

§ 4. 1. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych opracowują łącznie z projektami planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych .

2. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych są sporządzane w pełnej szczegółowości, tj.: dział, rozdział, paragraf.

3. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych przekazywane są Wójtowi Gminy w terminie umożliwiającym ujęcie ich w załączniku do projektu uchwały budżetowej.

4. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych oświatowych jednostek budżetowych, zatwierdzone przez kierownika jednostki budżetowej, stanowią podstawę gospodarki finansowej jednostek budżetowych w okresie od 1 stycznia roku budżetowego do dnia uchwalenia uchwały budżetowej.

5. Plany finansowe dochodów gromadzonych przez jednostki budżetowe, ujęte w załączniku do uchwały budżetowej stanowią prognozę tych dochodów, są podstawą gospodarki finansowej i powinny być zatwierdzone przez kierownika jednostki w terminie do 14 dni od otrzymania informacji o podjęciu uchwały budżetowej.

6. Upoważnienie do dokonywania zmian w planach dochodów i wydatków nimi finansowanych będzie zawarte co roku w uchwale budżetowej.

7. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany, zawiadamiają Wójta o dokonanych zmianach.

§ 5. Środki finansowe pozostające na rachunku, o którym mowa w § 1, na dzień 31 grudnia roku budżetowego, podlegają odprowadzeniu na rachunek budżetu gminy w terminie do dnia 5 stycznia następnego roku.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

 

Andrzej Niedźwiedź

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2010-11-08

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2010-11-15

Data modyfikacji: 2010-11-15

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2010-11-15