Zarzadzenie Nr 23/07



Zarządzenie Nr 23/07

Wójta Gminy Narewka

z dnia 24 maja 2007 r.


w sprawie dokonania oceny pracowników samorządowych

w Urzędzie Gminy Narewka


Na podstawie art. 17 ust 1-5 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm./ oraz art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ zarządzam, co następuje:


§ 1. Ustalam Regulamin Oceny Pracowników Samorządowych Gminy Narewka bedący załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Ocenie podlegają pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Gminy Narewka z wyłączeniem Sekretarza i Skarbnika Gminy.


§ 3. Oceny pracowników Urzędu Gminy Narewka dokonuje Sekretarz Gminy, pracowników z działu gospodarki finansowej Skarbnik Gminy.


§ 4. Wdrożenie w życie Regulaminu Oceny Pracowników Samorządowych Urzędu Gminy Narewka powierzam sekretarzowi gminy.


§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



 

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 23/07

z dnia 24.05.2007 r.

Regulamin Oceny Pracowników Samorządowych

zatrudnionych w Urzędzie Gminy Narewka.



§ 1. Ocena kwalifikacyjna ma na celu stwierdzenie przydatności pracownika samorządowego na zajmowanym stanowisku oraz odwołaniem tych pracownikow, z ktorymi stosunek pracy powinien zostać rozwiązany ze względu na nieprzydatność

§ 2. Okresowa ocena kwalifikacyjna pracownika Urzędu Gminy Narewka jest sporządzana na podstawie kryteriów obowiązkowych stanowiących załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu i kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego stanowiących załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.

§ 2.1. Arkusz Okresowej Oceny Kwalifikacyjnej Pracownika Samorządowego stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu.

§ 3. Bezpośredni przełożony wybiera z wykazu kryteriów do wyboru nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5 kryteriów oceny najistotniejszych dla prawidłowego wykonywania obowiązków na stanowisku pracy.

§ 4. Ocen kwalifikacyjnych dokonuje się co dwa lata, z tym że w razie negatywnej oceny pracownik może być poddany ponownej ocenie po upływie 3 miesięcy, nie później jednak niż po upływie 6 miesięcy.

§ 5. 1. Ocenie kwalifikacyjnej podlega przede wszystkim jakość i efektywność wykonywania przez pracownika obowiązków.

§ 6. Każde kryterium oceniane jest w przedziale ocen:

- bardzo dobra (5)

- dobra (4)

- zadowalająca (3)

- niezadowalająca (2)

1. W ocenie kwalifikacyjnej bada się sposób wypełniania przez pracownika obowiązków

służbowych określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

2. Przy sporządzaniu oceny kwalifikacyjnej bierze się w szczególności pod uwagę: kontrolowanie terminowości wykonywania zadań, stałe podnoszenie wiedzy przez pracownika, w tym także znajomość aktualnego stanu prawnego w zakresie obowiązków określonych stanowiskiem pracy pracownika, zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji, przejawianie inicjatywy na zajmowanym stanowisku, przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej, umiejętność organizacji pracy,

  1. dbałość o mienie pracodawcy,

  2. kulturę osobistą oraz stosunek do interesantów i współpracowników.

3. Każdemu z kryteriów przyznaje się od 2 do 5 punktów.

4. Podstawą okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownika Urzędu Gminy Narewka nie mogą być jego płeć, rasa, poglądy polityczne, religijne, ani działalność społeczna z zastrzeżeniem art. 15 ust. 2 pkt 1 - 6 ustawy o pracownikach samorządowych.

5. Oceny pracowników samorządowych dokonuje ich bezpośredni przełożony.

6. Dokonujący oceny kwalifikacyjnej może korzystać ze wszelkich dostępnych źródeł informacji o realizacji przez pracownika kryteriów, o których mowa w § 5 ust. 1, w tym także akt osobowych pracownika i innych materiałów obrazujących jego pracę. Może on także żądać od pracownika i innych jego współpracowników informacji w zakresie objętym kryteriami oceny, których są oni zobowiązani udzielić.

§ 7. Ocenę pozytywną otrzymuje pracownik, który uzyskał powyżej 12 punktów. Ocenę negatywną uzyskuje pracownik, który otrzymał 12 punktów oraz poniżej 12 punktów.

§ 8. 1. Ocenę kwalifikacyjną sporządza się w 2 egzemplarzach na arkuszu oceny, której wzór stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu. Jeden egzemplarz otrzymuje pracownik, a drugi, na którym pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem otrzymanie oceny, pozostaje w jego aktach osobowych.

§ 8. 2.Wyniki ocen uśrednia się i zapisuje w arkuszu Okresowej Oceny Kwalifikacyjnej pracownika Urzędu Gminy Narewka.

§ 9. Ocena kwalifikacyjna jest dokonywana na piśmie a jej treść podaje się do wiadomości zainteresowanego.

§ 9.1. Pracownikowi przysługuje prawo do wniesienia odwołania od okresowej oceny kwalifikacyjnej do Wójta Gminy w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania jej do wiadomości.

2. Oceny kwalifikacyjne pracowników Urzędu Gminy Narewka w 2007 roku należy sporządzić do 9 października, w nastepnych latach sporządza się ocenę kwalifikacyjną pracowników Urzędu Gminy raz na dwa lata w miesiącu grudniu.

3. Na umotywowany wniosek pracownika może on być oceniony także w innym terminie.

4. W razie odmowy podpisu bezpośrednio przełożony wraz z przywołanym świadkiem sporządzają stosowną adnotację na egzemplarzu oceny przeznaczonym do akt osobowych pracownika.

§ 9. 2. Od oceny negatywnej przysługuje pracownikowi odwołanie do Wójta Gminy w ciągu 7 dni od otrzymania oceny.

2. Odwołanie wnosi się na piśmie wraz ze wskazaniem zarzutów.

3. Ocena negatywna staje się prawomocna z chwilą podtrzymania jej przez Wójta Gminy.

§ 10. W przypadku oceny negatywnej przeprowadza się ponowną ocenę zgodniez § 4 i nie wcześniej niż po 3 miesiącach od dnia uprawomocnienia się oceny.

§ 11. Po doręczeniu pracownikowi o którym mowa w § 7 , ujemnej okresowej oceny kwalifikacyjnej, potwierdzonej ponowną ujemną oceną, która nie może być dokonana wczesniej niz po upływie trzech miesiecy, Wójt Gminy Narewka niezwłocznie rozwiązuje stosunek pracy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym za wypowiedzeniem lub odwołuje go ze stanowiska


Załącznik Nr 1

do Regulaminu

Oceny Pracowników

w Urzędzie Gminy Narewka




WYKAZ KRYTERIÓW OCENY



KRYTERIA OBOWIĄZKOWE



Kryterium

Opis kryterium

1. Sumienność

Wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie.

2. Sprawność

Dbałość o szybkie, wydajne i efektywne realizowanie powierzonych zadań, umożliwiające uzyskiwanie wysokich efektów pracy. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej zwłoki.

3. Bezstronność

Obiektywne rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu dostępnych źródeł, gwarantujące wiarygodność przedstawionych danych, faktów i informacji. Umiejętność sprawiedliwego traktowania wszystkich stron, niefaworyzowania żadnej z nich.

4.Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów

Znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy. Umiejętność wyszukiwania potrzebnych przepisów. Umiejętność zastosowania właściwych przepisów w zależności od rodzaju sprawy. Rozpoznawanie spraw, które wymagają współdziałania ze specjalistami z innych dziedzin.

5.Planowanie i organizowanie pracy

Planowanie działań i organizowanie pracy w celu wykonania zadań. Precyzyjne określanie celów, odpowiedzialności oraz ram czasowych działania. Ustalanie priorytetów działania, efektywne wykorzystywanie czasu, tworzenie szczegółowych i możliwych do realizacji planów krótko- i długoterminowych.

6. Postawa etyczna

Wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy, niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność. Dbałość o nieposzlakowaną opinię. Postępowanie zgodnie z etyką zawodową.




 

Załącznik Nr 2

do Regulaminu

Oceny Pracowników

w Urzędzie Gminy Narewka





KRYTERIA DO WYBORU /od 3 do 5 kryteriów/


Kryterium

Opis kryterium

1. Wiedza specjalistyczna

Wiedza z konkretnej dziedziny, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań.

2. Umiejętność obsługi urządzeń technicznych

Odpowiedni stopień wiedzy i umiejętności niezbędny do korzystania ze sprzętu komputerowego oraz urządzeń biurowych.

3. Znajomość języka obcego (czynna i bierna)

Znajomość języka obcego na poziomie odpowiednim do realizowanych zadań, pozwalająca na:

- czytanie i rozumienie dokumentów,

- pisanie dokumentów,

- rozumienie innych,

- mówienie w języku obcym.

4. Nastawienie na własny rozwój, podnoszenie kwalifikacji

Zdolność i skłonność do uczenia się, uzupełniania wiedzy oraz podnoszenia kwalifikacji tak, aby zawsze posiadać aktualną wiedzę.

5. Komunikacja werbalna

Formulowanie wypowiedzi w sposób gwarantujacy ich zrozumienie, przez:

- wypowiadanie sie w sposób zwięzły, jasny i
precyzyjny,

- dobieranie stylu, języka i treści wypowiedzi odpowiednio do słuchaczy,

- udzielanie wyczerpujących i rzeczowych odpowiedzi nawet na trudne pytania, krytykę lub zaskakujące argumenty,

- wyrazanie poglądów w sposób przekonywujący,

- posługiwanie sie pojęciami właściwymi dla rodzaju załatwianych spraw/ wykonywanej pracy

6. Komunikacja pisemna

Formułowanie wypowiedzi w sposób gwarantujący zrozumienie, przez:

- stosowanie przyjętych form prowadzenia korespondencji,

- przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły,

- dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści pism,

- budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie.

7. Komunikatywność

Umiejętność budowania kontaktu z inną osobą, przez:

- okazywanie poszanowania drugiej stronie,

- próbę aktywnego zrozumienia jej sytuacji,

- okazanie zainteresowania jej opiniami,

- umiejętność zainteresowania innych własnymi opiniami.


8. Pozytywne podejście do obywatela

Zaspokajanie potrzeb obywatela, przez:

- zrozumienie funkcji usługowej swojego stanowiska pracy,

- okazywanie szacunku,

- tworzenie przyjaznej atmosfery,

- umożliwienie obywatelowi przedstawienia własnych racji,

- służenie pomocą.

9. Umiejętność pracy w zespole

Realizacja zadań w zespole, przez:

- pomoc i doradzanie kolegom w razie potrzeby,

- zrozumienie celu i korzyści wynikających ze wspólnego realizowania zadań,

- współpracę a nie rywalizację z pozostałymi członkami zespołu,

- zgłaszanie konstruktywnych wniosków usprawniających pracę zespołu,

- aktywne słuchanie innych, wzbudzanie zaufania.

10. Umiejętność negocjowania

Wypracowywanie stanowiska akceptowanego przez zainteresowanych, dzięki:

- dążeniu do zrozumienia stanowiska (opinii) innych osób,

- przygotowaniu i prezentowaniu różnorodnych argumentów w celu wsparcia swojego stanowiska,

- przekonywaniu innych do weryfikacji własnych sądów lub zmiany stanowiska,

- rozpoznawaniu najlepszych propozycji,

- stymulowaniu otwartych dyskusji na temat źródeł konfliktów,

- ułatwianiu rozwiązywania problemu, kwestii spornej,

- tworzeniu i proponowaniu nowych rozwiązań.

11. Zarządzanie informacją/dzielenie się informacjami

Pozyskiwanie i przekazywanie informacji, które mogą wpływać na planowanie lub proces podejmowania decyzji, przez:

- przekazywanie posiadanych informacji osobom, dla których informacje te będą stanowiły istotną pomoc w realizowanych przez nie zadaniach,

- uzgadnianie planowanych zmian z osobami, dla których mają one istotne znaczenie.

12. Zarządzanie zasobami

Odpowiednie do potrzeb rozmieszczenie i wykorzystanie zasobów finansowych lub innych, przez:

- określanie i pozyskiwanie zasobów,

- alokację i wykorzystanie zasobów w sposób efektywny pod względem czasu i kosztów,

- kontrolowanie wszystkich zasobów wymaganych do efektywnego działania.

13. Zarządzanie personelem

Motywowanie pracowników do osiągania wyższej skuteczności i jakości pracy, przez:

- zrozumiałe tłumaczenie zadań, określanie odpowiedzialności za ich realizację, ustalanie realnych terminów ich wykonania oraz określenie oczekiwanego efektu działania,

- komunikowanie pracownikom oczekiwań dotyczących jakości ich pracy,

- rozpoznawanie mocnych i słabych stron pracowników, wspieranie ich rozwoju w celu poprawy jakości pracy,

- określanie potrzeb szkoleniowo-rozwojowych,

- traktowanie pracowników w uczciwy i bezstronny sposób, zachęcanie ich do wyrażania własnych opinii oraz włączanie ich w proces podejmowania decyzji,

- ocenę osiągnięć pracowników,

- wykorzystywanie możliwości wynikających z systemu wynagrodzeń oraz motywującej roli awansu w celu zachęcenia pracowników do uzyskiwania jak najlepszych wyników,

- dopasowanie indywidualnych oczekiwań pracowników dotyczących własnego rozwoju do potrzeb urzędu,

- inspirowanie i motywowanie pracowników do realizowania celów i zadań urzędu,

- stymulowanie pracowników do rozwoju i podnoszenia kwalifikacji.

14. Zarządzanie jakością realizowanych zadań

Nadzorowanie prowadzonych działań w celu uzyskiwania pożądanych efektów, przez:

- tworzenie i wprowadzanie efektywnych systemów kontroli działania,

- sprawdzanie jakości i postępu w realizacji działań,

- modyfikowanie planów w razie konieczności,

- ocenianie wyników pracy poszczególnych pracowników,

- wydawanie poleceń mających na celu poprawę wykonywanych obowiązków.

15. Zarządzanie wprowadzaniem zmian

Wprowadzanie zmian w urzędzie przez:

- podejmowanie inicjatywy wprowadzania zmian,

  • uzasadnianie konieczności wprowadzania zmian,

- określanie etapów i ram czasowych wprowadzanych zmian,

- wspieranie innych w okresie wprowadzania zmian,

- podejmowanie kroków zmniejszających niechęć do wprowadzanych zmian,

- skupianie się na sprawach kluczowych związanych z wprowadzanymi zmianami,

- przewidywanie reakcji pracowników na wprowadzane zmiany,

- wprowadzanie zmian w sposób pozwalający osiągnąć pozytywne rezultaty klientom urzędu.

16. Zorientowanie na rezultaty pracy

Osiąganie zakładanych celów, doprowadzanie działań do końca, przez:

- ustalanie priorytetów działania,

- identyfikowanie zadań krytycznych, szczególnie trudnych, mogących mieć przełomowe znaczenie,

- określanie sposobów mierzenia postępu realizacji zadań,

- przyjmowanie odpowiedzialności w trakcie realizacji zadań i wywiązywanie się z zobowiązań,

- zrozumienie konieczności rozwiązywania problemów oraz kończenia podjętych działań.

17. Podejmowanie decyzji

Umiejętność podejmowania decyzji w sposób bezstronny i obiektywny, przez:

- rozpoznawanie istoty problemu oraz określenie jego przyczyn,

- podejmowanie decyzji na podstawie sprawdzonych informacji,

- rozważanie skutków podejmowanych decyzji,

- podejmowanie decyzji w złożonych lub obarczonym pewnym ryzykiem sprawach,

- podejmowanie decyzji obarczonych elementem ryzyka po uprzednim zbilansowaniu potencjalnych zysków i strat.

18. Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych

Pokonywanie sytuacji kryzysowych oraz rozwiązywanie skomplikowanych problemów, przez:

- wczesne rozpoznawanie potencjalnych sytuacji kryzysowych,

- szybkie działanie mające na celu rozwiązanie kryzysu,

- dostosowywanie działania do zmieniających się warunków,

- wcześniejsze rozważanie potencjalnych problemów i zapobieganie ich skutkom,

- informowanie wszystkich, którzy będą musieli zareagować na kryzys,

- wyciąganie wniosków z sytuacji kryzysowych tak, żeby można było w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji,

- skuteczne działanie (także) w okresach przejściowych lub wprowadzania zmian.

19. Samodzielność

Zdolność do samodzielnego wyszukiwania i zdobywania informacji, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań w celu wykonania zleconego zadania.

20. Inicjatywa

- umiejętność i wola poszukiwania obszarów wymagających zmian i informowanie o nich,

- inicjowanie działania i branie odpowiedzialności za nie,

- mówienie otwarcie o problemach, badanie źródeł ich powstania.

21. Kreatywność

Wykorzystywanie umiejętności i wyobraźni do tworzenia nowych rozwiązań ulepszających proces pracy, przez:

- rozpoznawanie oraz identyfikowanie powiązań między sytuacjami,

- wykorzystywanie różnych istniejących rozwiązań w celu tworzenia nowych,

- otwartość na zmiany, poszukiwanie i tworzenie nowych koncepcji i metod,

- inicjowanie lub wynajdywanie nowych możliwości lub sposobów działania,

- badanie różnych źródeł informacji, wykorzystywanie dostępnego wyposażenia technicznego,

- zachęcanie innych do proponowania, wdrażania i doskonalenia nowych rozwiązań.

22. Myślenie strategiczne

Tworzenie planów lub koncepcji realizowania celów w oparciu o posiadane informacje, przez:

- ocenianie i wyciąganie wniosków z posiadanych informacji,

- zauważanie trendów i powiązań między różnymi informacjami,

- identyfikowanie fundamentalnych dla urzędu potrzeb i generalnych kierunków działania,

- przewidywanie konsekwencji w dłuższym okresie czasu,

- przewidywanie długoterminowych skutków podjętych działań i decyzji,

- planowanie rozwiązywania problemów i pokonywania przeszkód,

- ocenianie ryzyka i korzyści różnych kierunków działania,

- tworzenie strategii lub kierunków działania,

- analizowanie okoliczności i zagrożeń.

23. Umiejętności analityczne

Umiejętne stawianie hipotez, wyciąganie wniosków przez analizowanie i interpretowanie danych, tj.:

- rozróżnianie informacji istotnych od nieistotnych,

- dokonywanie systematycznych porównań różnych aspektów analizowanych i interpretowanych danych,

- interpretowanie danych pochodzących z dokumentów, opracowań i raportów,

- stosowanie procedur prowadzenia badań i zbierania danych odpowiadających stawianym problemom,

- prezentowanie w optymalny sposób danych i wniosków z przeprowadzonej analizy,

- stosowanie odpowiednich narzędzi i technologii (włącznie z aplikacjami komputerowymi) w celu rozwiązania problemu /zadania.


 



Załącznik Nr 3 do Regulaminu

Oceny Pracowników

w Urzędzie Gminy Narewka




ARKUSZ OKRESOWEJ OCENY KWALIFIKACYJNEJ PRACOWNIKA SAMORZĄDOWEGO.


Część A


......................................................................................................................................................

(nazwa jednostki)


I. Dane dotyczące ocenianego pracownika samorządowego



Imię ..............................................................................................................................................


Nazwisko .....................................................................................................................................


Komórka organizacyjna ...............................................................................................................


Stanowisko ...................................................................................................................................


Data mianowania/zatrudnienia na stanowisku urzędniczym .......................................................


Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku .........................................................................



II. Dane dotyczące poprzedniej oceny



Ocena/poziom ..............................................................................................................................


Data sporządzenia ........................................................................................................................





............................................,................................ ..........................................

(miejscowość) (dzień, miesiąc,rok) (pieczątka i podpis osoby wypełniającej)








Część B


  1. Kryteria oceny i termin sporządzenia oceny na piśmie

     



Nr

 

Kryteria obowiązkowe


1


Sumienność


2


Sprawność


3


Bezstronność


4


Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów


5


Planowanie i organizowanie pracy


6


Postawa etyczna


Nr

Kryteria wybrane przez bezpośredniego przełożonego
























Sporządzenie oceny na piśmie nastąpi w ....................................................................................

                                                                        (należy wpisać miesiąc rok)



................................................................ ............................................................

          (imię i nazwisko oceniającego)                       (stanowisko)



.................................................................. .............................................................

(data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku) (data i podpis oceniającego)



ARKUSZ OCENY KWALIFIKACYJNEJ


IMIĘ I NAZWISKO .........................................................................


STANOWISKO ..................................................................................


PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE I OCENA PRACY


Kryteria oceny

Bardzo dobra

Dobra

Zadowalająca

Negatywna


1. Sumienność

Wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie





2. Sprawność

Dbałość o szybkie, wydajne i efektywne realizowanie

powierzonych zadań, umożliwiające uzyskiwanie wysokich

efektów pracy. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej

zwłoki





3. Bezstronność

Obiektywne rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu

dostępnych źródeł, gwarantujace wiarygodność

przedstawionych danych, faktów i informacji. Umiejętność

sprawiedliwego traktowania wszystkich stron,

niefaworyzowanie zadnej z nich





4. Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów

Znajomość przepisow niezbędnych do właściwego

wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska

pracy. Umiejętność wyszukiwania potrzebnych przepisów.

Umiejętność zastosowania właściwych przepisow w

zależności od rodzaju sprawy. Rozpoznawanie spraw, które

wymagają współdziałania ze specjalistami z innych dziedzin





5. Planowanie i organizowanie pracy

Planowanie działań i organizowanie pracy w celu

wykonania zadań. Precyzyjne określanie celów,

odpowiedzialności oraz ram czasowych dzialania. Ustalanie

priorytetów działania, efektywne wykorzystanie czasu,

tworzenie szczegółowych i możliwych do realizacji planów

krótko i długoterminowych





6. Postawa etyczna

Wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy, niebudzący

podejrzeń o stronniczośc i interesowność. Dbałość o nieposzlakowaną opinię. Postepowanie zgodnie z etyką

zawodową.





Kryteria wybrane:



































 


II. Zatwierdzenie kryteriów i oceny pracownika przez Wójta Gminy

Uwagi Wojta Gminy do oceny i kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego:


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................




...................................................................................... ................................................................

         (imię i nazwisko)                                                             (data i podpis)



Zapoznałam/em się z kryteriami oceny oraz terminem sporządzenia oceny na piśmie




........................................, ........................................ .............................................

(miejscowość)                           (dzień, miesiąc, rok)           (podpis ocenianego)





 

Część C


Opinia dotycząca wykonywania obowiązków przez ocenianego


Dane dotyczące oceniającego:


Imię/imiona ..................................................................................................................................


Nazwisko ......................................................................................................................................


Stanowisko ...................................................................................................................................


Data rozpoczęcia pracy na obecnym stanowisku .........................................................................


Należy napisać w jaki sposób oceniany wykonywał obowiązki w okresie, w którym podlegał ocenie, czy spełniał ustawowe kryteria oceny. Jeżeli pracownik wykonywał w okresie, w którym podlegał ocenie, dodatkowe zadania, które nie wynikają z opisu zajmowanego przez niego stanowiska, należy je wskazać.


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


................................................................................................................................................................


...............................................................................................................................................................


..............................................................................................................................................................


.............................................................................................................................................................


.............................................................................................................................................................








................................................, ................................... ..........................................

(miejscowość) (dzień, miesiąc, rok) (podpis oceniającego)


 

Część D


Określenie poziomu wykonywania obowiązków oraz przyznanie okresowej oceny


Oceniam wykonywanie obowiązków przez:


Panią/Pana ....................................................................................................................................


w okresie od .................................................. do .............................................................


na poziomie (wstawić krzyżyk w odpowiednie pole):



bardzo dobrym


 

Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób często przewyższający oczekiwania. W razie konieczności podjął się wykonywania zadań dodatkowych i wykonał je zgodnie z ustalonymi standardami. W trakcie wykonywania obowiązków stale spełniał wszystkie kryteria oceny wymienione w części B.



dobrym


 

Wykonywał wszystkie obowiązki wynikające z opisu stanowiska pracy w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków spełniał większość kryteriów oceny wymienionych w części B.



zadowalającym


Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób odpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków spełniał niektóre kryteria oceny wymienione w części B.



niezadowalającym


 

Większość obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy wykonywał w sposób nieodpowiadający oczekiwaniom. W trakcie wykonywania obowiązków nie spełniał wcale bądź spełniał rzadko kryteria oceny wymienione w części B.

I przyznaję okresową ocenę:


(wpisać pozytywną - jeżeli zaznaczony został poziom bardzo dobry lub zadowalający, negatywną - jezeli poziom niezadowalający)

.............................................. ............................................... ...................................................
      (miejscowość)                          (dzień, miesiąc, rok)                (podpis oceniającego)



Część E




Zapoznałam/em się z oceną sporządzoną na piśmie przez:


Panią/Pana ...................................................................................................................................



............................................, ................................. ...............................................

         (miejscowość)                     (dzień, miesiąc, rok)     (podpis ocenianego)




Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2007-06-27

Data modyfikacji: 2007-06-27

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2007-06-27