Zarządzenie Nr 53/07

ZARZĄDZENIE NR 53 /07
WÓJTA GMINY NAREWKA
z dnia 31 grudnia 2007 r.
                                                                                    w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
                                                                                                                                                                                            

    Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590) zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem Gminnym”, jako organ pomocniczy Wójta Gminy w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego określonych ustawą.

§ 2. W skład Zespołu Gminnego wchodzą:
  1) Przewodniczący Zespołu Gminnego – Wójt Gminy Narewka;
  2) Zastępca Przewodniczącego Zespołu Gminnego – Sekretarz Gminy;
  3) Członkowie Zespołu Gminnego:
     a) Prezes Zarzadu Gminnego Ochotniczej Straży Pożarnej Narewka,
     b) Kierownik Posterunku Policji w Narewce,
     c) Komendant Placówki SG w Siemianówce,
     d) Kierownik GOZ w Narewce,
     e) Kierownik Lecznicy Weterynaryjnej w Narewce - Usługi Weterynaryjne s.c.  M. Borowski i S. Romańczuk
     f) Dyrektor Zespołu Szkół w Narewce,
     g) Kierownik Eksploatacji Urządzeń Wodnych Zbiornika Wodnego Siemianówka,
     h) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Narewce,
     i) Dyrektor GOK
     j) Inspektor ds. budownictwa UG Narewka,
     k) Referent ds. gospodarki komunalnej UG Narewka,
     l) Skarbnik Gminy,
     m) Z-ca kierownika USC w Narewce
     n) Podinspektor ds. rolnych UG Narewka,

     o) Referent ds. obrony cywilnej UG Narewka.

 § 3. Do zadań Zespołu należy:
1.       Ocena występujacych i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na   bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń.
2.       Przygotowanie propozycji działań i przedstawienie Wójtowi wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie reagowania kryzysowego.
3.       Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji zwiazanych z zagrożeniami.
4.       Opiniowanie Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego.
5.       Realizowanie procedur wynikających z planu reagowania kryzysowego.
 

 § 4. W skład Zespołu mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Wójta Gminy Narewka.

 § 5. Siedzibą Zespołu Gminnego jest Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1

 § 6. Obsługę kancelaryjno-biurową Gminnego Zespołu zapewnia Urząd Gminy Narewka.

 § 7. Organizację i tryb pracy Zespołu Gminnego określa regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.

 § 8. Funkcjonowanie Zespołu Gminnego finansowane jest z budżetu Gminy. Członkowie Zespołu Gminnego nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia za udział w jego pracach.

 § 9. Traci moc Zarządzenie Wójta Gminy Narewka Nr 39/03 z dnia 04 lipca 2003r. w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Reagowania w Narewce.

§ 10. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
 

Wójt Gminy Narewka 

 
Załącznik
do Zarządzenia Nr 53/07
 Wójta Gminy Narewka
z dnia 31grudnia 2007 r.
 
 
Regulamin
                                                                                                        Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
 
Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zwanego dalej „Regulaminem”, określa organizację i tryb pracy Zespołu.
§ 2. Zespół działa na podstawie:
  1) ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590);
  2) zarządzenia Nr 53/07 Wójta Gminy Narewka z dnia 31 grudnia 2007 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  3) rocznego planu pracy Zespołu.
Rozdział II

Szczegółowe zadania zespołu i jego członków

§ 3. Do szczegółowych zadań Zespołu należy:

  1) w fazie zapobiegania Zespół:

a) analizowanie i skategoryzowanie wszystkich potencjalnych zagrożeń możliwych do wystąpienia na obszarze gminy,

b) podejmowanie działań eliminujących prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia albo ograniczenia jego skutków;

c) skatalogowanie i ocena elementów infrastruktury technicznej, środowiska naturalnego oraz grup i środowisk społecznych gminy szczególnie wrażliwych na skutki klęsk żywiołowych lub zdarzeń
    o znamionach klęski żywiołowej,

d) analiza i ocena funkcjonujących aktów prawnych pod kątem prawidłowości i skuteczności oraz aktualności zawartych w nich rozwiązań prawnych z zakresu bezpieczeństwa powszechnego,

e) monitorowanie i czynny udział w procesie planowania zagospodarowania przestrzennego w aspekcie rejonów i stref szczególnie podatnych na skutki klęsk żywiołowych lub zdarzeń o
    znamionach kleski żywiołowej na terenie gminy,

f) planowanie środków finansowych oraz trybu i źródeł ich pozyskiwania, przeznaczonych na finansowanie przedsięwzięć realizowanych we wszystkich fazach prac Zespołu,

g) prowadzenie kontroli i nadzoru nad przyjętymi lub przekazanymi do realizacji zadaniami o charakterze prewencyjnym.

  2) w fazie przygotowania Zespół:

a) opiniowanie Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego i jego aktualizacji

b) podejmuje działania planistyczne dotyczące sposobów reagowania na czas wystąpienia zagrożenia, a także działania mające na celu powiększenia zasobów sił i środków niezbędnych do
    efektywnego reagowania;

c) przygotowuje propozycje działań i przedstawia Wójtowi wnioski dotyczące wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w Gminnym Planie Reagowania Kryzysowego;

d) opracowanie, weryfikacja i aktualizowanie rozwiazań organizacyjno-prawnych oraz technicznych z zakresu komunikacji (łączności) pomiędzy wszystkimi ogniwami organizacyjnymi systemu
    zarządzania i reagowania kryzysowego, monitorowanie zagrożeń i ich skutków, utrzymania w gotowości systemu ostrzegania i alarmowania;

e) przygotowanie zasad wymiany informacji, ich formy i zakresu w relacjach ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi zaplanowanymi do udziału w pracach Zespołu;

f) opracowanie, aktualizowanie i tworzenie zgodnie z potrzebami bieżącymi baz danych teleadresowych, materiałowo-sprzętowych, medycznych, itp. określających wielkość poszczególnych
   kategorii zasobów ludzkich, środków i materiałów na potrzeby prowadzonych akcji ratowniczych oraz zabezpieczania potrzeb ludności;

g) planowanie, koordynowanie i udział w realizacji procesu szkolenia struktur reagowania kryzysowego oraz sił ratowniczych,

h) przygotowanie warunków i rozwiazań organizacyjno- prawnych zabezpieczajacych koordynację pomocy humanitarnej dla ludności poszkodowanej.
 

3) w fazie reagowania Zespół:

a) podejmuje działania polegajace na przekazaniu zadań dla służb, inspekcji i straży dla zapewnienia pomocy poszkodowanym, zahamowaniu rozwoju wystepujących zagrożeń oraz ograniczenia
    strat i zniszczeń;

b) podjecie procesu czynej koordynacji działań ratowniczych i porządkowo-ochronnychprowadzonych przez jednostki organizacyjne zaangażowane w reagowanie kryzysowe na obszarze gminy;

c) podjęcie pracy Zespołu w układzie całodobowym;

d) uruchomienie systemów, struktur ratowniczych i procedur w celu zabezpieczenia możliwości realizacji przez Wójta funkcji kierowania w warunkach stanu klęski żywiołowej lub zdarzenia o
    znamionach klęski żywiołowej oraz zarządzania kryzysowego na obszarze gminy,

e) zabezpieczenie procesu stałej, całodobowej wymiany informacji w zakresie   zagrożeń i podejmowanych (podjętych) działań oraz współdziałanie ze służbami (zespołami) innych organów
    administracji publicznej, resortów, organizacji pozarządowych i społecznych,

f) monitorowanie zagrożeń i ich skutków oraz prognozowanie ich dalszego rozwoju,
 
 

4) w fazie odbudowy Zespół:

a) podejmuje działania przy współpracy zespolonych służb, inspekcji i straży, mające na celu przywrócenie zdolności reagowania, odbudowę zapasu służb ratowniczych oraz odtworzenie kluczowej
    dla funkcjonowania gminy infrastruktury energetycznej, gazowej, drogowej, paliwowej, transportowej i dostarczania wody.

b) zapobieganie powstawaniu wtórnych zagrożeń spowodowanych skutkami klęski żywiołowej lub zdarzeniami kryzysowymi,

c) zapewnienie dostatecznych warunków egzystencji ludności poszkodowanej,

§ 4. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy:

  1) zatwierdzanie rocznego planu pracy Zespołu;
  2) kierowanie pracami Zespołu;
  3) zatwierdzanie wykazu członków Zespołu;
  4) stawianie zadań członkom Zespołu;
  5) dysponowanie rezerwa celową na realizacje zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego

  6) podejmowanie działań w fazie reagowania.

§ 5. Do zadań Zastępcy Przewodniczącego należy:

  1) zastępowanie Przewodniczącego Zespołu w razie jego nieobecności;
  2) koordynacja bieżących prac Zespołu;
  3) stwarzanie warunków do realizacji podjętych decyzji;
  4) opracowanie rocznego planu pracy Zespołu na podstawie propozycji zgłaszanych przez członków Zespołu;
  5) kierowanie opracowywaniem dokumentów decyzyjnych;

  6) nadzorowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z ewakuacją ludności oraz jej ostrzeganiem, powiadamianiem i alarmowaniem;

Rozdział III

Tryb pracy zespołu

§ 6. Zespół działa na podstawie rocznych planów pracy zatwierdzonych przez Wójta Gminy Narewka.

§ 7. Zespół pełni funkcję pomocniczą Wójta w sytuacjach kryzysowych.

§ 8. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, którym jest Wójt Gminy Narewka.

§ 9. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Przewodniczącemu Zespołu sprawowanie jego funkcji, pracami Zespołu kieruje zastepca.

§ 10. Posiedzenie Zespołu w pełnym składzie zwołuje Przewodniczący Zespołu zgodnie z rocznym planem, o którym mowa w § 6, a także częściej- w sytuacjach tego wymagających.

§ 11. W przypadkach wymagających natychmiastowej analizy i oceny zagrożeń oraz koordynacji działań ratowniczych, Przewodniczący Zespołu lub jego zastepca może zarządzić posiedzenie
        Zespołu w trybie natychmiastowym.

§ 12. Posiedzenia Zespołu, w zależności od potrzeb, mogą być zwoływane w jego niepełnym składzie, z wyjątkiem posiedzeń zwoływanych w trybie natychmiastowym.

§ 13. Decyzje w sprawach będących przedmiotem działania Zespołu jednoosobowo podejmuje Przewodniczący obrad, w oparciu o przeprowadzoną przez Zespół analizę i ocenę zagrożenia
        oraz wypracowaną koncepcję działania.
Rozdział IV

Sposób dokumentowania prac zespołu

§ 14. 1. Dokumentami prac bieżących Zespołu są:
  1) Gminny Plan Reagowania Kryzysowego;
  2) roczny plan pracy Zespołu;
  3) plany treningów i ćwiczeń;
  4) protokóły posiedzeń Zespołu wraz z załącznikami w postaci:
     a) porządku obrad,
     b) wykazu osób uczestniczących w posiedzeniu,
     c) treści ustaleń podjętych na posiedzeniu,
     d) dokumentów i materiałów przygotowanych przed i w trakcie posiedzenia;
  5) analizy, oceny i opinie;
  6) inne niezbędne dokumenty.

 
Wójt Gminy Narewka
 

 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2007-12-31

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2008-01-22

Data modyfikacji: 2008-01-22

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2008-01-22