Zarządzenie Nr 127/09

ZARZĄDZENIE NR 127/09

WÓJTA GMINY NAREWKA

 

z dnia 23 czerwca 2009 r.

 

w sprawie wprowadzenia regulaminu wynagradzania

 pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

       Na podstawie art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.  o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz.1458) zarządzam, co następuje:

 

§ 1.

 

   Wprowadza się regulamin wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Narewka, w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

 

   Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

 

§ 3.

 

   Traci moc zarządzenie Nr 5/2000 Wojta Gminy Narewka z dnia 17 listopada 2000 r. w sprawie regulaminu wynagradzania.

 

§ 4.

 

   Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników.

 

 

                                                                                                                Załącznik 

 

                                                                                                                do Zarządzenia Nr 127/09

 

                                                                                                                Wójta Gminy Narewka

 

                                                                                                                z dnia 23 czerwca 2009 r.

 

 

REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW

URZĘDU GMINY NAREWKA

 

I. Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

Regulamin określa wymagania kwalifikacyjne pracowników Urzędu Gminy Narewka, szczegółowe warunki wynagradzania za pracę oraz warunki i sposób wypłacania wynagrodzenia, przyznawania i wypłacania premii, nagród oraz dodatków.

 

§ 2.

 

Postanowienia regulaminu dotyczą pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Narewka

na podstawie umowy o pracę.

 

§ 3.

 

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Narewka,

  2. wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Narewka,

  3. pracodawcy - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Narewka, reprezentowany przez Wójta Gminy Narewka lub osobę przez niego upoważnioną do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy,

  4. sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Narewka,

  5. kierowniku komórki organizacyjnej - należy przez to rozumieć kierowników referatów, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,

  6. pracowniku, - należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną w Urzędzie Gminy Narewka na podstawie umowy o pracę,

  7. regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Narewka,

  8. wynagrodzeniu zasadniczym - należy przez to rozumieć wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 2 pkt 2    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398).

 

 II. Wymagania kwalifikacyjne

 

           § 4.

 

Minimalne wymagania kwalifikacyjne pracowników niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

 

 Szczegółowe warunki wynagradzania

 

§ 5.

  1. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska orazposiadanych kwalifikacji zawodowych, określone w umowie o pracę.

  2. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę,dodatek funkcyjny zgodnie z § 9 Regulaminu, nagroda jubileuszowa, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

  3. Zasady przyznawania i wypłacania dodatku za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowej, odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398).

  4. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.

 

§ 6.

 

Ustala się:

  1. tabelę minimalnych i maksymalnych miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego, stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;

  2. wykaz stanowisk pracowniczych, kategorie zaszeregowania wskazujące minimalny i maksymalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego, maksymalne stawki dodatku funkcyjnego oraz minimalne wymagania kwalifikacyjne stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

 

IV. Warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród

 

§ 7.

 

Pracownikom na stanowiskach pomocniczych i obsługi może być przyznana premia. Warunki przyznawania i sposób wypłacania premii pracownikom zatrudnionym na stanowiskach 

pomocniczych i obsługi urzędu określa załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

 

 

§ 8.

 

Pracownikom może być przyznana nagroda za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej. Zasady tworzenie funduszu nagród oraz warunki przyznawania i sposób wypłacania 

nagród dla pracowników urzędu określa załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.

 

V.    Warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego i specjalnego

 

§ 9.

 

  1. Dodatek funkcyjny przysługuje na stanowiskach:

1) sekretarza gminy,

2) kierowniczych stanowiskach urzedniczych.

  1. Dodatek funkcyjny przyznaje wójt.

  2. Tabelę stawek dodatku funkcyjnego określa załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.

 

§ 10.

  1. Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym urzędniczym i urzędniczym, z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, może być przyznany dodatek specjalny.

  2. Dodatek specjalny przyznaje się na  czas określony, nie dłuższy niż na rok

  3. Dodatek specjalny jest przyznawany i wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia w kwocie nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

  4. Dodatek specjalny przyznaje wójt.

 

Sposób i terminy wypłaty wynagrodzeń

 

§ 11.

  1. Wynagrodzenie wraz z należnymi dodatkami wypłacane jest z dołu w 26 dniu każdego miesiąca do rąk pracownika w kasie urzędu gminy.

  2. Jeżeli 26 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie jest wypłacane w dniu poprzedzającym dzień wolny.

 

§ 12.

  1. Za zgodą pracownika wyrażoną w formie pisemnej i złożoną do jego akt osobowych, wynagrodzenie płatne jest przelewem na konto  bankowe wskazane przez pracownika. Przelew powinien być złożony przez pracodawcę z takim wyprzedzeniem, aby wynagrodzenie zostało zaksięgowane nie później niż 26 dnia miesiąca, za który przysługuje.

  2. Pracownikom fizycznym, kierowcom wynagrodzenie płatne jest z dołu w ostatnim dniu miesiąca, przy czym jeśli ustalony dzień wypłaty jest dniem wolnym od pracy wypłata następuje w poprzedzającym dniu roboczym.

 

§ 13.

Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej.

 

                                          VII. Postanowienia końcowe

 

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398), Kodeksu Pracy oraz innych przepisów prawa pracy.

 

§ 14.

Zmiana Regulaminu może nastąpić w formie pisemnej, w trybie obowiązującym dla jego ustalenia.

 

§ 15.

Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracowników.

 

                                                

 

 

                                                                  

                                                                                              Załącznik   Nr 1

                                                                                              do Regulaminu wynagradzania

                                                                                               pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

 

 

 

 

 

TABELA

MINIMALNYCH I MAKSYMALNYCH MIESIĘCZNYCH

KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
W URZĘDZIE GMINY NAREWKA

 

Kategoria zaszeregowania

Minimalna kwota w złotych

Maksymalna kwota w złotych

1

2

3

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

XIII

XIV

XV

XVI

XVII

XVIII

XIX

1.100

1.120

1.140

1.160

1.180

1.200

1.250

1.300

1.350

1.400

1.450

1.500

1.600

1700

1.800

1.900

2.000

2.200

2.400

1.600

1.650

1.700

1.800

2.000

2.200

2.400

2.650

2.900

3.150

3.400

3.650

3.900

4.150

4.400

4.650

4.800

5.000

5.200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Załącznik   Nr 2

                                                                                              do Regulaminu wynagradzania

                                                                                               pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

 

TABELA STANOWISK PRACOWNICZYCH,

KATEGORIE ZASZEREGOWANIA WSKAZUJĄCE MINIMALNY I MAKSYMALNY

MIESIĘCZNY POZIOM WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO,

MAKSYMALNE STAWKI DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ

MINIMALNE WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE

 

Lp.

Stanowisko

Kategorie

zaszeregowania

Maksymalna stawka dodatku funkcyjnego do

Minimalne wymagania

kwalifikacyjne ¹)

Wykształcenie

oraz umiejetności

zawodowe

Staż pracy

(w latach)

1

2

3

4

5

6

I. Stanowiska kierownicze urzednicze

1

Sekretarz Gminy

XVII-XIX

7

Wyższe

4 lata na stanowisku

urzedniczym w tym co najmniej 2 lata na kierowniczym stanowisku urzędniczym

2

Skarbnik Gminy

XVII-XIX

7

Wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne

3

3

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

XVI-XVIII

6

Według odrębnych przepisów

4

Zastepca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

XIII-XV

4

Wyższe ²)

4

5

Główny księgowy

XV-XVII

2

Według odrębnych przepisów

6

Kierownik (dyrektor)

jednostki organizacyjnej

XV-XIX

2

Wyższe ²)

5

7

Kierownik referatu;

pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych

XIII-XV

4

Wyższe ²)

4

II. Stanowiska urzędnicze

8

Inspektor

XII-XIV

-

Wyższe ²)

3

 

 

 

9

Podinspektor

Informatyk

X-XIII

 

-

Wyższe ²)

Średnie ³)

-

3

10

Referent administracyjo-

biurowy

IX-XII

-

Średnie ³)

2

11

Księgowy

IX-XII

-

Średnie ³)

2

12

Referent,

kasjer

IX-XII

-

Średnie ³)

2

13

Młodszy referent,

młodszy księgowy

VIII-XI

-

Średnie ³)

2

14

Pomoc administracyjna,

pracownik biurowy

III-VI

-

Średnie ³)

-

15

Wychowawca w Klubie

Przedszkolaka

XIII-XIV

-

Według odrębnych

przepisów

2

III. Stanowiska pomocnicze i obsługi

16

Kierowca operator maszyn specjalnych

IX-XI

Według odrębnych przepisów

17

Kierowca autobusu

VII-IX

Według odrębnych przepisów

17

Kierowca samochodu

ciężarowego

VII-IX

Według odrębnych przepisów

18

Kierowca samochodu

towarowo-osobowego

IX-XI

Według odrębnych przepisów

19

Kierowca samochodu

osobowego

V-VII

Według odrębnych przepisów

20

Kierowca ciągnika

V-VII

Według odrębnych przepisów

21

Woźna

IV-VI

-

Podstawowe 4)

-

22

Robotnik gospodarczy

V-VII

-

Podstawowe 4)

-

23

Pracownik wykonujący zadania w ramach prac interwencyjnych

III-V

-

Podstawowe 4)

-

 

 

 

Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy dla kierowniczych stanowisk urzędniczych i stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, uwzględniają wymagania określone w ustawie, przy czym do stażu pracy wymaganego na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej, zgodnie z art 6 ust. 4 pkt 1 ustawy.

Wyższe odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, a także wymagania określone w ustawie stosownie do opisu stanowiska.

Średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.

Podstawowe i umiejętność wykonywania czynności.

                                                                                              

 

 

                                                                                              Załącznik   Nr 3

                                                                                              do Regulaminu wynagradzania

                                                                                               pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

 

WARUNKI PRZYZNAWANIA I SPOSÓB WYPŁACANIA PREMII PRACOWNIKOM

ZATRUDNIONYM NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH I OBSŁUGI

W URZĘDZIE GMINY NAREWKA

§ 1.

Ustala się fundusz premiowy w wysokości 80% środków przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze pracowników.

§ 2

Podziału funduszu premiowego dokonuje Wójt.

 § 3.

  1. Premia w wysokości 80% wynagrodzenia zasadniczego przysługuje pracownikom za należyte wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych.

  2. Premia jest wypłacana z dołu w okresach miesięcznych w terminie wypłat wynagrodzenia za pracę za dany miesiąc.

  3. Premia przysługuje za czas efektywnie przepracowany oraz za czas urlopuwypoczynkowego, okolicznościowego i innych usprawiedliwionych nieobecności, za które przysługuje wynagrodzenie, z wyjątkiem wynagrodzenia chorobowego, zasiłkuchorobowego, opiekuńczego, macierzyńskiego, świadczenia rehabilitacyjnego i zasiłku chorobowego w ubezpieczenia  wypadkowego.

  4. Pracownik może być pozbawiony premii w całości lub części w przypadkach wymienionych w § 4.

§ 4.

  1. Wójt może obniżyć pracownikowi premię określoną w § 3 ust. 1 lub pozbawić jej w całości w razie zaistnienia wymienionych okoliczności:

1)   pozbawić premii w całości w przypadku:

       a) narażenia zakładu na straty materialne,

       b) spożywania alkoholu w miejscu pracy lub przyjścia w stanie wskazującym na spożycie alkoholu,

       c) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy.

2)   obniżyć premię za:

       a) niedbałe wykonanie powierzonych obowiązków służbowych,

       b) nieterminowe wykonanie obowiązków służbowych,

       c) nieprzestrzeganie przepisów bhp i p.poż.,

       d) niewykonanie zleconych zadań i poleceń służbowych,

       e) nieprzestrzeganie ustalonego czasu pracy.

  1. Pozbawienie premii lub jej obniżenie z przyczyn określonych w ust. 1 wymaga pisemnego poinformowania pracownika.

  2. Za przewinienia, o których mowa w ust. 1 popełnione po dniu dwudziestym danegomiesiąca, pozbawienie lub obniżenie premii może nastąpić w następnym miesiącu.

 

§ 5.

 

  1. Decyzję w sprawie obniżenia lub pozbawienia premii podejmuje wójt.

  2. Nie zgłoszenie do dnia dwudziestego każdego miesiąca wniosku o pozbawienie,obniżenie premii powoduje powstanie po stronie pracownika prawa do premii w wysokości określonej w § 3 ust. 1.

§ 6.

W razie niezdolnoścido pracy z powodu choroby, macierzyństwa lub opieki nad chorym członkiem rodziny premia ulega proporcjonalnemu zmniejszeniu za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

§ 7.

  1. Pracownikowi przysługuje prawo uzyskania pisemnej informacji o pozbawieniu lub obniżeniu premii.

  2. Pracownik ma prawo złożyć odwołanie do wójta od decyzji o pozbawieniu lubobniżeniu premii, w terminie 7 dni od dnia poinformowania go o tym fakcie.

  3. Odwołanie o którym mowa w ust. 2 wójt rozpatruje w terminie 7 dni od daty złożenia odwołania.

  4. Decyzja podjęta w wyniku rozpatrzenia odwołania jest ostateczna.                                                                                                                                                                                                   

                                                                                              Załącznik  Nr 4

 

                                                                                              do Regulaminu wynagradzania

 

                                                                                              pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

ZASADY TWORZENIA FUNDUSZU NAGRÓD ORAZ WARUNKI  PRZYZNAWANIA

I SPOSÓB WYPŁACANIA NAGRÓD DLA PRACOWNIKÓW

URZĘDU GMINY NAREWKA

 

§ 1.

  1. W urzędzie tworzy się fundusz nagród w wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej na dany rok kalendarzowy.

  2. Wysokość odpisu na fundusz nagród określa się procentowo w stosunku do planowanego funduszu płac pracowników.

  3. Fundusz może być zwiększony w trakcie roku w miarę posiadanych środków finansowych.

§ 2.

  1. Nagrody dla pracowników przyznaje wojt.

  2. Propozycje nagród dla pracowników komorek organizacyjnych przedstawiają sekretarz i skarbnik gminy.

  3. Decyzję o ostatecznej wysokości nagrody w każdym przypadku podejmuje wójt.

§ 3.

  1. Nagrody przyznawane pracownikom mają charakter uznaniowy.

  2. Wysokość nagrody uzależniona jest od stopnia złożoności i trudności wykonywanych zadań, oceny uzyskanych wyników w pracy zawodowej, dyspozycyjności pracownika w zakresie wykonywania ważnych i pilnych zadań, wykonywania dodatkowych zadań poza zakresem obowiązków.

§ 4.

Nagrody mogą być przyznawane co najmniej jeden raz w roku kalendarzowym, za okres zwany dalej okresem pracy podlegającym ocenie.

§ 5.

  1. Nagroda, o której mowa w § 4, może być przyznana pracownikowi, po spełnieniu następujących warunków:

1) pracownik sumiennie wykonuje obowiązki pracownicze,

2) przestrzega dyscypliny pracy,

3) w chwili przyznania nagrody pozostaje w stosunku pracy.

  1. Pracownik zachowuje prawo do nagrody za czas pobierania wynagrodzenia chorobowego lub zasiłków z ubezpieczenia społecznego i ubezpieczenia wypadkowego.

§ 6.

Wójt może w ciągu roku kalendarzowego przyznać indywidualne nagrody za wykonanie doraźnych zadań oraz za szczególne osiągnięcia pracownicze.

§ 7.

Nagroda wypłacana jest w najbliższym możliwym terminie, w ciągu kilku dni roboczych od dnia jej przyznania.

§ 8.

  1. W przypadku wystąpienia na koniec roku budżetowego oszczędności w funduszu płac wójt może przyznać nagrody okolicznościowe.

  2. Uprawnieni do tej nagrody są wszyscy pracownicy urzędu.

  3. Wysokość nagrody dla poszczególnych pracowników ustala każdorazowo wójt.

                                                                                              Załącznik Nr 5

 

                                                                                              do Regulaminu wynagradzania

 

                                                                                              pracowników Urzędu Gminy Narewka

 

TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

 

Stawka dodatku funkcyjnego

Procent najniższego wynagrodzenia

zasadniczego

1

2

1

do 40

2

do 60

3

do 80

4

do 100

5

do 120

6

do 140

7

do 160

                                                                                                    

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Data wytworzenia: 2009-06-23

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2009-07-10

Data modyfikacji: 2009-07-10

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2009-07-10