Zarządzenie Nr 127/09
ZARZĄDZENIE NR 127/09
WÓJTA GMINY NAREWKA
z dnia 23 czerwca 2009 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
Na podstawie art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz.1458) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wprowadza się regulamin wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Narewka, w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3.
Traci moc zarządzenie Nr 5/2000 Wojta Gminy Narewka z dnia 17 listopada 2000 r. w sprawie regulaminu wynagradzania.
§ 4.
Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 127/09
Wójta Gminy Narewka
z dnia 23 czerwca 2009 r.
REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW
URZĘDU GMINY NAREWKA
I. Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin określa wymagania kwalifikacyjne pracowników Urzędu Gminy Narewka, szczegółowe warunki wynagradzania za pracę oraz warunki i sposób wypłacania wynagrodzenia, przyznawania i wypłacania premii, nagród oraz dodatków.
§ 2.
Postanowienia regulaminu dotyczą pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Narewka
na podstawie umowy o pracę.
§ 3.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Narewka,
wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Narewka,
pracodawcy - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Narewka, reprezentowany przez Wójta Gminy Narewka lub osobę przez niego upoważnioną do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy,
sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Narewka,
kierowniku komórki organizacyjnej - należy przez to rozumieć kierowników referatów, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
pracowniku, - należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną w Urzędzie Gminy Narewka na podstawie umowy o pracę,
regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Narewka,
wynagrodzeniu zasadniczym - należy przez to rozumieć wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 2 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398).
II. Wymagania kwalifikacyjne
§ 4.
Minimalne wymagania kwalifikacyjne pracowników niezbędne do wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Szczegółowe warunki wynagradzania
§ 5.
Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska orazposiadanych kwalifikacji zawodowych, określone w umowie o pracę.
Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę,dodatek funkcyjny zgodnie z § 9 Regulaminu, nagroda jubileuszowa, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Zasady przyznawania i wypłacania dodatku za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowej, odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398).
Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§ 6.
Ustala się:
tabelę minimalnych i maksymalnych miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego, stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
wykaz stanowisk pracowniczych, kategorie zaszeregowania wskazujące minimalny i maksymalny miesięczny poziom wynagrodzenia zasadniczego, maksymalne stawki dodatku funkcyjnego oraz minimalne wymagania kwalifikacyjne stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
IV. Warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród
§ 7.
Pracownikom na stanowiskach pomocniczych i obsługi może być przyznana premia. Warunki przyznawania i sposób wypłacania premii pracownikom zatrudnionym na stanowiskach
pomocniczych i obsługi urzędu określa załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
§ 8.
Pracownikom może być przyznana nagroda za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej. Zasady tworzenie funduszu nagród oraz warunki przyznawania i sposób wypłacania
nagród dla pracowników urzędu określa załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
V. Warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego i specjalnego
§ 9.
Dodatek funkcyjny przysługuje na stanowiskach:
1) sekretarza gminy,
2) kierowniczych stanowiskach urzedniczych.
Dodatek funkcyjny przyznaje wójt.
Tabelę stawek dodatku funkcyjnego określa załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
§ 10.
Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym urzędniczym i urzędniczym, z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, może być przyznany dodatek specjalny.
Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, nie dłuższy niż na rok
Dodatek specjalny jest przyznawany i wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia w kwocie nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Dodatek specjalny przyznaje wójt.
Sposób i terminy wypłaty wynagrodzeń
§ 11.
Wynagrodzenie wraz z należnymi dodatkami wypłacane jest z dołu w 26 dniu każdego miesiąca do rąk pracownika w kasie urzędu gminy.
Jeżeli 26 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie jest wypłacane w dniu poprzedzającym dzień wolny.
§ 12.
Za zgodą pracownika wyrażoną w formie pisemnej i złożoną do jego akt osobowych, wynagrodzenie płatne jest przelewem na konto bankowe wskazane przez pracownika. Przelew powinien być złożony przez pracodawcę z takim wyprzedzeniem, aby wynagrodzenie zostało zaksięgowane nie później niż 26 dnia miesiąca, za który przysługuje.
Pracownikom fizycznym, kierowcom wynagrodzenie płatne jest z dołu w ostatnim dniu miesiąca, przy czym jeśli ustalony dzień wypłaty jest dniem wolnym od pracy wypłata następuje w poprzedzającym dniu roboczym.
§ 13.
Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej.
VII. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398), Kodeksu Pracy oraz innych przepisów prawa pracy.
§ 14.
Zmiana Regulaminu może nastąpić w formie pisemnej, w trybie obowiązującym dla jego ustalenia.
§ 15.
Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracowników.
Załącznik Nr 1
do Regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
TABELA
MINIMALNYCH I MAKSYMALNYCH MIESIĘCZNYCH
KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
W URZĘDZIE GMINY NAREWKA
Kategoria zaszeregowania | Minimalna kwota w złotych | Maksymalna kwota w złotych |
1 | 2 | 3 |
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV XV XVI XVII XVIII XIX | 1.100 1.120 1.140 1.160 1.180 1.200 1.250 1.300 1.350 1.400 1.450 1.500 1.600 1700 1.800 1.900 2.000 2.200 2.400 | 1.600 1.650 1.700 1.800 2.000 2.200 2.400 2.650 2.900 3.150 3.400 3.650 3.900 4.150 4.400 4.650 4.800 5.000 5.200 |
Załącznik Nr 2
do Regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
TABELA STANOWISK PRACOWNICZYCH,
KATEGORIE ZASZEREGOWANIA WSKAZUJĄCE MINIMALNY I MAKSYMALNY
MIESIĘCZNY POZIOM WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO,
MAKSYMALNE STAWKI DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ
MINIMALNE WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
Lp. | Stanowisko | Kategorie zaszeregowania | Maksymalna stawka dodatku funkcyjnego do | Minimalne wymagania kwalifikacyjne ¹) | |
Wykształcenie oraz umiejetności zawodowe | Staż pracy (w latach) | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Stanowiska kierownicze urzednicze | |||||
1 | Sekretarz Gminy | XVII-XIX | 7 | Wyższe | 4 lata na stanowisku urzedniczym w tym co najmniej 2 lata na kierowniczym stanowisku urzędniczym |
2 | Skarbnik Gminy | XVII-XIX | 7 | Wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne | 3 |
3 | Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego | XVI-XVIII | 6 | Według odrębnych przepisów | |
4 | Zastepca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego | XIII-XV | 4 | Wyższe ²) | 4 |
5 | Główny księgowy | XV-XVII | 2 | Według odrębnych przepisów | |
6 | Kierownik (dyrektor) jednostki organizacyjnej | XV-XIX | 2 | Wyższe ²) | 5 |
7 | Kierownik referatu; pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XIII-XV | 4 | Wyższe ²) | 4 |
II. Stanowiska urzędnicze | |||||
8 | Inspektor | XII-XIV | - | Wyższe ²) | 3 |
9 | Podinspektor Informatyk | X-XIII
| - | Wyższe ²) Średnie ³) | - 3 |
10 | Referent administracyjo- biurowy | IX-XII | - | Średnie ³) | 2 |
11 | Księgowy | IX-XII | - | Średnie ³) | 2 |
12 | Referent, kasjer | IX-XII | - | Średnie ³) | 2 |
13 | Młodszy referent, młodszy księgowy | VIII-XI | - | Średnie ³) | 2 |
14 | Pomoc administracyjna, pracownik biurowy | III-VI | - | Średnie ³) | - |
15 | Wychowawca w Klubie Przedszkolaka | XIII-XIV | - | Według odrębnych przepisów | 2 |
III. Stanowiska pomocnicze i obsługi | |||||
16 | Kierowca operator maszyn specjalnych | IX-XI | Według odrębnych przepisów | ||
17 | Kierowca autobusu | VII-IX | Według odrębnych przepisów | ||
17 | Kierowca samochodu ciężarowego | VII-IX | Według odrębnych przepisów | ||
18 | Kierowca samochodu towarowo-osobowego | IX-XI | Według odrębnych przepisów | ||
19 | Kierowca samochodu osobowego | V-VII | Według odrębnych przepisów | ||
20 | Kierowca ciągnika | V-VII | Według odrębnych przepisów | ||
21 | Woźna | IV-VI | - | Podstawowe 4) | - |
22 | Robotnik gospodarczy | V-VII | - | Podstawowe 4) | - |
23 | Pracownik wykonujący zadania w ramach prac interwencyjnych | III-V | - | Podstawowe 4) | - |
Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy dla kierowniczych stanowisk urzędniczych i stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, uwzględniają wymagania określone w ustawie, przy czym do stażu pracy wymaganego na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej, zgodnie z art 6 ust. 4 pkt 1 ustawy.
Wyższe odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, a także wymagania określone w ustawie stosownie do opisu stanowiska.
Średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
Podstawowe i umiejętność wykonywania czynności.
Załącznik Nr 3
do Regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
WARUNKI PRZYZNAWANIA I SPOSÓB WYPŁACANIA PREMII PRACOWNIKOM
ZATRUDNIONYM NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH I OBSŁUGI
W URZĘDZIE GMINY NAREWKA
§ 1.
Ustala się fundusz premiowy w wysokości 80% środków przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze pracowników.
§ 2
Podziału funduszu premiowego dokonuje Wójt.
§ 3.
Premia w wysokości 80% wynagrodzenia zasadniczego przysługuje pracownikom za należyte wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych.
Premia jest wypłacana z dołu w okresach miesięcznych w terminie wypłat wynagrodzenia za pracę za dany miesiąc.
Premia przysługuje za czas efektywnie przepracowany oraz za czas urlopuwypoczynkowego, okolicznościowego i innych usprawiedliwionych nieobecności, za które przysługuje wynagrodzenie, z wyjątkiem wynagrodzenia chorobowego, zasiłkuchorobowego, opiekuńczego, macierzyńskiego, świadczenia rehabilitacyjnego i zasiłku chorobowego w ubezpieczenia wypadkowego.
Pracownik może być pozbawiony premii w całości lub części w przypadkach wymienionych w § 4.
§ 4.
Wójt może obniżyć pracownikowi premię określoną w § 3 ust. 1 lub pozbawić jej w całości w razie zaistnienia wymienionych okoliczności:
1) pozbawić premii w całości w przypadku:
a) narażenia zakładu na straty materialne,
b) spożywania alkoholu w miejscu pracy lub przyjścia w stanie wskazującym na spożycie alkoholu,
c) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy.
2) obniżyć premię za:
a) niedbałe wykonanie powierzonych obowiązków służbowych,
b) nieterminowe wykonanie obowiązków służbowych,
c) nieprzestrzeganie przepisów bhp i p.poż.,
d) niewykonanie zleconych zadań i poleceń służbowych,
e) nieprzestrzeganie ustalonego czasu pracy.
Pozbawienie premii lub jej obniżenie z przyczyn określonych w ust. 1 wymaga pisemnego poinformowania pracownika.
Za przewinienia, o których mowa w ust. 1 popełnione po dniu dwudziestym danegomiesiąca, pozbawienie lub obniżenie premii może nastąpić w następnym miesiącu.
§ 5.
Decyzję w sprawie obniżenia lub pozbawienia premii podejmuje wójt.
Nie zgłoszenie do dnia dwudziestego każdego miesiąca wniosku o pozbawienie,obniżenie premii powoduje powstanie po stronie pracownika prawa do premii w wysokości określonej w § 3 ust. 1.
§ 6.
W razie niezdolnoścido pracy z powodu choroby, macierzyństwa lub opieki nad chorym członkiem rodziny premia ulega proporcjonalnemu zmniejszeniu za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
§ 7.
Pracownikowi przysługuje prawo uzyskania pisemnej informacji o pozbawieniu lub obniżeniu premii.
Pracownik ma prawo złożyć odwołanie do wójta od decyzji o pozbawieniu lubobniżeniu premii, w terminie 7 dni od dnia poinformowania go o tym fakcie.
Odwołanie o którym mowa w ust. 2 wójt rozpatruje w terminie 7 dni od daty złożenia odwołania.
Decyzja podjęta w wyniku rozpatrzenia odwołania jest ostateczna.
Załącznik Nr 4
do Regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
ZASADY TWORZENIA FUNDUSZU NAGRÓD ORAZ WARUNKI PRZYZNAWANIA
I SPOSÓB WYPŁACANIA NAGRÓD DLA PRACOWNIKÓW
URZĘDU GMINY NAREWKA
§ 1.
W urzędzie tworzy się fundusz nagród w wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej na dany rok kalendarzowy.
Wysokość odpisu na fundusz nagród określa się procentowo w stosunku do planowanego funduszu płac pracowników.
Fundusz może być zwiększony w trakcie roku w miarę posiadanych środków finansowych.
§ 2.
Nagrody dla pracowników przyznaje wojt.
Propozycje nagród dla pracowników komorek organizacyjnych przedstawiają sekretarz i skarbnik gminy.
Decyzję o ostatecznej wysokości nagrody w każdym przypadku podejmuje wójt.
§ 3.
Nagrody przyznawane pracownikom mają charakter uznaniowy.
Wysokość nagrody uzależniona jest od stopnia złożoności i trudności wykonywanych zadań, oceny uzyskanych wyników w pracy zawodowej, dyspozycyjności pracownika w zakresie wykonywania ważnych i pilnych zadań, wykonywania dodatkowych zadań poza zakresem obowiązków.
§ 4.
Nagrody mogą być przyznawane co najmniej jeden raz w roku kalendarzowym, za okres zwany dalej okresem pracy podlegającym ocenie.
§ 5.
Nagroda, o której mowa w § 4, może być przyznana pracownikowi, po spełnieniu następujących warunków:
1) pracownik sumiennie wykonuje obowiązki pracownicze,
2) przestrzega dyscypliny pracy,
3) w chwili przyznania nagrody pozostaje w stosunku pracy.
Pracownik zachowuje prawo do nagrody za czas pobierania wynagrodzenia chorobowego lub zasiłków z ubezpieczenia społecznego i ubezpieczenia wypadkowego.
§ 6.
Wójt może w ciągu roku kalendarzowego przyznać indywidualne nagrody za wykonanie doraźnych zadań oraz za szczególne osiągnięcia pracownicze.
§ 7.
Nagroda wypłacana jest w najbliższym możliwym terminie, w ciągu kilku dni roboczych od dnia jej przyznania.
§ 8.
W przypadku wystąpienia na koniec roku budżetowego oszczędności w funduszu płac wójt może przyznać nagrody okolicznościowe.
Uprawnieni do tej nagrody są wszyscy pracownicy urzędu.
Wysokość nagrody dla poszczególnych pracowników ustala każdorazowo wójt.
Załącznik Nr 5
do Regulaminu wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Narewka
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
1 | 2 |
1 | do 40 |
2 | do 60 |
3 | do 80 |
4 | do 100 |
5 | do 120 |
6 | do 140 |
7 | do 160 |
Metryka strony