OS.6220.9.2020 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie rozbudowy drogi gminnej nr 107101B Eliaszuki – Lewkowo Nowe
Narewka dnia 09 września 2020 r.
OS.6220.9.2020
ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 4, art. 49, art. 10 § 1, art. 73 § 1, oraz art. 81 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (t.j.: - Dz. U. z 2020 poz. 256 – zwanej dalej KPA), art. 73 ust. 1 i art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.: Dz. U. 2020 poz. 283 – zwanej dalej ustawą ooś)
zawiadamiam strony postępowania administracyjnego
że na wniosek z dnia 09.09.2020 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 09.09.2020 r.), zostało wszczęte postępowanie administracyjne na wniosek Wójta Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „rozbudowie drogi gminnej nr 107101B Eliaszuki – Lewkowo Nowe”.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 § 1 KPA do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Jednocześnie informuję zgodnie z art. 73 § 1 k.p.a. iż strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy oraz mają możliwość składania uwag i wniosków w Urzędzie Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, pokój nr 4, tel. (085) 682-98-94 w godz. 7:30 – 15:30.
Celem usprawnienia dokonania czynności administracyjnych i ustalenia dogodnego terminu wizyty zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę.
Uwagi i wnioski w przedmiotowej sprawie strony postępowania mogą składać w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.
W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 zaleca się przesłanie uwag i wniosków za pośrednictwem operatora pocztowego lub dostarczenie dokumentów osobiście poprzez złożenie ich w skrzynce podawczej umieszczonej w budynku Urzędu Gminy Narewka przy ul. Białowieskiej 1, 17-220 Narewka. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP.
W okresie, w którym z powodu wprowadzanych rozwiązań, ograniczeń czy zakazów/nakazów związanych z „COVID -19” ograniczona będzie możliwość osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (85 682 98 94 pn-pt od 7.30-15.30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: marcin.szymaniuk@ug.narewka.wrotapodlasia.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. a, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 – zwane dalej rozporządzeniem).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opinających oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku - ze względu na ochronę środowiska, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Hajnówce - ze względu na ochronę zdrowia i życia ludzi, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, Zarządem Zlewni w Białymstoku - ze względu na ocenę wodnoprawną. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.
Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 KPA, sprawa zostanie załatwiona w terminie dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 KPA, do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 § 1 KPA w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu w tym adresu elektronicznego, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
W świetle art. 33 KPA strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.
Zgodnie z art. 40 KPA pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia w Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest zobowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 KPA – zawiadomienie zostaje zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka, tablicy ogłoszeń terytorialnie odpowiedniego sołectwa oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka pod adresem http://bip.ug.narewka.wrotapodlasia.pl/. Zgodnie z art. 49 KPA zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Narewka.
Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu 09-09-2020
Otrzymują:
- Wnioskodawca,
- Strony postępowania administracyjnego – właściciele nieruchomości,
- Strony postępowania administracyjnego poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA,
- Sołtys Sołectwa Lewkowo Stare, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa.
- Sołtys Sołectwa Lewkowo Nowe, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa.
- Sołtys Sołectwa Eliaszuki, z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń sołectwa.
- a/a
W związku z obowiązkami określonymi w art. 13 oraz 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1) informuję:
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH STRON POSTĘPOWANIA |
|
Tożsamość Administratora Danych |
Administratorem danych osobowych Stron postępowania jest Gmina Narewka Urząd Gminy Narewka, ul. Białowieska 1, 17-220 Narewka (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób: · listownie na adres: ul. . Białowieska 1, 17-220 Narewka · przez e-mail: iod_ug_narewka@podlaskie.pl · telefonicznie: 85 682 98 80 |
Inspektor Ochrony Danych |
W Gminie Narewka Urzędzie Gminy Narewka został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. Z inspektorem możesz się skontaktować: · pisząc e-mail na adres iod_ug_narewka@podlaskie.pl |
Cel przetwarzania danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, w celu wydania decyzji administracyjnej o środowiskowych uwarunkowaniach |
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. |
Okres przechowywania danych osobowych Stron postępowania |
Dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez minimum 10 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy dane osobowe Stron postępowania będą przetwarzane przez Gminę Narewka, Urząd Gminy Narewka przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przetwarzane wieczyście. |
Odbiorcy danych osobowych Stron postępowania |
Będziemy przekazywać dane osobowe Stron postępowania: · naszym dostawcom usług IT, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami, · podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. |
Źródło pochodzenia danych osobowych Stron postępowania |
Źródłem przetwarzania, przez Administratora Danych, danych osobowych Stron postępowania są wypisy z ewidencji gruntów i budynków załączone do dokumentacji złożonej przez Wnioskodawcę. |
Prawa Stron postępowania związane z przetwarzaniem ich danych osobowych |
Stronom postępowania przysługują następujące prawa związane · prawo dostępu Stronom postępowania do ich danych osobowych, · prawo żądania sprostowania przez Strony postępowania ich danych osobowych, · prawo żądania ograniczenia przetwarzania przez Strony postępowania ich danych osobowych. |
Prawo wniesienia skargi |
Stronom postępowania przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
Metryka strony