Zarządzenie Nr 126/04

Zarządzenie Nr 126/04

Wójta Gminy Narewka

z dnia 16 sierpnia 2004 r.

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego

     Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) zarządzam:

§ 1

     Ustalam Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Narewce będący załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

     Wdrożenie w życie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Narewka powierzam sekretarzowi gminy.

§ 3

     Traci moc Zarządzenie Nr 16/03 Wójta Gminy Narewka z dnia 02 kwietnia 2003 r.  w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego.

§ 4

     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 126/04

Wójta Gminy Narewka
z dnia 16 sierpnia 2004 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY NAREWKA

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Wójt Gminy Narewka wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy Narewka, zwanego dalej "urzędem".

2. Urząd realizuje zadania :

1/ własne Gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym i innych ustaworaz Statutu Gminy,

2/ zlecone przez organy administracji rządowej.

§ 2

Regulamin Organizacyjny Urzędu zwany dalej "regulaminem" określa:

1) zasady kierowania urzędem,

2) organizację wewnętrzną urzędu,

3) zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy,

4) zasady opracowywania aktów prawnych,

5) organizację działalności kontrolnej w urzędzie,

6) tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli oraz skarg i wniosków.

Rozdział II

Zasady kierowania Urzędem

§ 3

1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt Gminy Narewka zwany dalej "Wójtem".

2. Wójt kieruje pracą urzędu przy pomocy sekretarza gminy i skarbnika gminy.

3. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za wyjątkiem zatrudniania i zwalniania tych kierowników.

4. Wójt kieruje pracą urzędu i odpowiada za jego funkcjonowanie.

5. Nadzoruje realizację budżetu gminy i wspólnie ze skarbnikiem gminy odpowiada za zachowanie dyscypliny budżetowej.

§ 4

Sekretarz Gminy

1) zapewnia sprawne funkcjonowanie Rady Gminy Narewka i urzędu,

2) odpowiada za bieżące i właściwe przygotowywanie materiałów na posiedzenia rady oraz projektów uchwał organów gminy,

3) nadzoruje terminowość, zgodność z prawem prowadzonego postępowania administracyjnego oraz załatwianie spraw obywateli,

4) nadzoruje rozpatrywanie skarg i wniosków,

5) prowadzi sprawy z zakresu oświaty należące do zadań urzędu, nadzoruje pracę placówek oświatowych,

6) kompletuje i uzupełnia zbiory Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich i innych powszechnie obowiązujących przepisów i aktów prawnych oraz przekazuje je zainteresowanym pracownikom,

7) w czasie nieobecności wójta spowodowanej chorobą, urlopem bądź dłuższym wyjazdem - kieruje bieżącymi sprawami gminy w ramach udzielonych upoważnień i pełnomocnictw.

8) Jest pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych.

§ 5

1. Skarbnik gminy jako główny księgowy budżetu i kierownik referatu Finansowego zapewnia prawidłowa gospodarkę finansową gminy.

2. Do zadań skarbnika należy w szczególności:

1) kontrasygnowanie oświadczeń woli składanych w imieniu gminy w przypadkach jeżeli mogą one spowodować zobowiązania finansowe,

2) udział w opracowywaniu projektu budżetu gminy i jego zmian, nadzorowanie nad prawidłową realizacją budżetu, opracowywanie wniosków, analiz i sprawozdań w tym zakresie,

3) nadzorowanie i kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy,

4) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

5) uczestnictwo w pracach rady gminy, bez prawa głosowania,

6) kierowanie pracą referatu finansowego.

Rozdział III

 

Organizacja urzędu

 

§ 6

W skład urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy znakowaniu spraw posługują się symbolami:

1. Stanowisko Wójta gminy - 1 osobowe

2. Stanowisko sekretarza gminy - 1 osobowe - Or

3. Referat finansowy - 7-mio osobowy - Fn

4. Stanowisko ds. obsługi rady gminy - 1 osobowe - Or

5. Stanowisko ds. obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego - 1 osobowe - USC

6. Stanowisko ds. rozwoju infrastruktury, budownictwa i gospodarki komunalnej - 3 osobowe - Bd

7. Stanowisko ds. rolnictwa, geodezji - 2 osobowe - Rol

8. Stanowisko ds. działalności gospodarczej i kasa - 1 osobowe

9. Stanowisko ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych /Gminny Zespół Reagowania Kryzysowego/ - 1 osobowe

10. Stanowisko ds. organizacyjnych i promocji Gminy - 1 osobowe - Or

11. Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych - 1 osobowe

12. Pracownicy obsługi:

  1) kierowca samochodu dostawczego - 1 etat

  2) sprzątaczka - 1 etat,

  3) konserwator, robotnicy gospodarczy, operator sprzętu budowlanego, kierowcy samochodów ciężarowych - 12 ˝ osób,

  4) kierowcy autobusów - 4 etaty.

§ 7

Referat i stanowiska pracy prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji rady i wójta.

§ 8

Do podstawowego zakresu działania referatu i poszczególnych stanowisk należy:

1. Do zadań stanowiska sekretarza gminy należy:

1) opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu,

2) opracowanie projektów szczegółowego podziału czynności w odniesieniu do poszczególnych stanowisk pracy,

3) nadzorowanie nad prawidłowym załatwianiu spraw obywateli w Urzędzie oraz ich skarg,

4) usprawnianie oraz wdrażanie nowych metod i technik pracy w Urzędzie,

5) przekazywanie do realizacji właściwym referatom i stanowiskom pracy zadań wynikających z ustaw, rozporządzeń i uchwał rady Ministrów i innych aktów prawnych ministrów, kierowników urzędów centralnych i wojewody,

6) przekazywanie do realizacji właściwym referatom i stanowiskom pracy zadań wynikających z uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,

7) organizowanie i wykonywanie prac kontrolnych w ramach kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,

8) opracowywanie wniosków na odznaczenia państwowe, resortowe i regionalne,

9) przygotowywanie do decyzji Wójta spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków stażowych, funkcyjnych oraz innych,

10) prowadzenie dokumentacji oraz kontroli w zakresie dyscypliny pracy w urzędzie,

11) udzielanie pomocy w pracach komisji dyscyplinarnych,

12) kierowanie pracowników na szkolenia stacjonarne oraz kursy specjalistyczne.

2. Do zadań Referatu Finansowego należy:

1) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,

2) przygotowywanie projektów budżetu oraz funduszy celowych,

3) analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,

4) prowadzenie obsługi kasowej i księgowej urzędu i jednostek organizacyjnych gminy - Gminnego Ośrodka Kultury, Biblioteki, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, OSiR, Zespołu Szkół,

5) nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie jednostek organizacyjnych,

6) przekazywanie środków finansowych jednostkom organizacyjnym gminy,

7) naliczanie płac i rozliczeń pracowniczych w tym podatków i składek ZUS,

8) obsługa kasowa w zakresie wpłat, wydatków i sprzedaży znaków skarbowych,

9) wymiar, kontrola i pobór należności z tytułu zobowiązań pieniężnych od rolników oraz podatków i opłat lokalnych,

10) prowadzenie egzekucji administracyjnej w granicach uprawnień,

11) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych oraz zaświadczeń uprawniających do nabycia bonów paliwowych.

12) Wdrażanie informatyki i nowoczesnych technik biurowych w urzędzie,

3. Do zadań stanowiska ds. obsługi rady gminy należy:

1) prowadzenie obsługi rady i jej organów w tym protokołowanie posiedzeń, prowadzenie rejestru uchwał rady, decyzji i zarządzeń wójta, ewidencja interpelacji, zapytań i wniosków radnych,

2) wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta, do Sejmu i Senatu oraz Rad.

3) Prowadzenie protokółów, wniosków samorządów wiejskich.

4. Do zadań stanowiska ds. obywatelskich i USC należy:

1) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności

2) wydawanie dowodów osobistych,

3) prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,

4) współdziałanie ze stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi oraz instytucjami charytatywnymi.

5) realizacja ustawy o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

6) udzielanie i cofanie zezwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na terenie gminy,

7) wykonanie zadań z zakresu spraw wojskowych, rejestracja przedpoborowych i organizacja poboru.

5. Do zadań stanowiska ds. rozwoju, inwestycji, budownictwa i gospodarki  komunalnej należy w szczególności:

1) sprawowanie opieki nad zabytkami, współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem zabytków,

2) nadzór nad prowadzonymi remontami i inwestycjami gminnymi,

3) prowadzenie spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem urządzeń komunalnych i rozwojem usług komunalnych na rzecz mieszkańców gminy (zaopatrzenie w wodę, rozwiązywanie gospodarki ściekowej, utrzymanie czystości i porządku, zaopatrzenie w energię elektryczną w tym spraw związanych z oświetleniem ulicznym),

4) budowa i konserwacja dróg gminnych, ulic i mostów oraz nadzór nad ich eksploatacją, prowadzenie ewidencji dróg i mostów,

5) nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie pojazdów i sprzętu stanowiącego własność urzędu,

6) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru wydanych decyzji.

6. Do zadań stanowiska ds. rolnictwa, geodezji należy w szczególności:

1) opracowywanie programów gospodarczych, prowadzenie spraw związanych z promocją gminy,

2) sporządzanie bieżących i okresowych analiz i ocen rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,

3) przygotowywanie i popularyzowanie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w gminie,

4) gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi nieruchomościami zabudowanymi i niezabudowanymi, w tym zbywanie, oddawanie w użytkowanie, dzierżawę, najem, ustalanie ich wartości, cen i opłat za ich korzystanie,

5) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych, komunalizacja gruntów,

6) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wydawanie odpisów i wyrysów z planów,

7) prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem a dotyczących w szczególności: zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, rejestru informacji o ochronie środowiska, spraw z zakresu ochrony zwierząt oraz utrzymania psów rasy uznawanej za agresywną.

8) W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi obsługa Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (administracyjna i finansowa).

7. Do zadań stanowiska ds. działalności gospodarczej i kasy należy:

1) terminowe i w pełnej wysokości odprowadzanie zainkasowanych sum na właściwe rachunki bankowe,

2) terminowe odprowadzanie należności przestrzegając zasady, że gotówka podjęta na określone potrzeby, może być przechowywana w kasie nie dłużej niż 3 dni, kwoty przeznaczone na wynagrodzenia przez okres nie dłuższy niż 10 dni,

3) prowadzenie odrębnej sprzedaży znaków wartościowych oraz prowadzenie w tym zakresie szczegółowej ewidencji przychodu i rozchodu,

4) prowadzenie ewidencji opłat na zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, analiza stanu zaległości poszczególnych podatników, wystawianie decyzji wraz z przypisem należności, wystawianie upomnień, prowadzenie egzekucji tych należności,

5) ewidencjonowanie działalności gospodarczej,

6) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży,

7) przyjmowanie wniosków o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie i obiektów nie będących obiektami hotelarskimi (hotele, motele, schroniska, pensjonaty, kempingi, schroniska młodzieżowe, pola biwakowe),

8) przyjmowanie wniosków o wpis do działalności gospodarczej z zakresu ustawy o usługach turystycznych (Dz. U. Nr 133, poz. 884 z późniejszymi zmianami).

8. Do zadań stanowiska ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych /Gminny Zespół Reagowania Kryzysowego/ należy:

1) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach,

2) realizacja zadań związanych z potrzebą natychmiastowego uzupełniania  jednostek wojskowych.

3) przygotowanie oraz realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby  sił zbrojnych.

4) wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej.

5) Prowadzenie kancelarii tajnej i zapewnienie obiegu dokumentów prac obronnych.

9. Do zadań stanowiska ds. organizacyjnych i promocji gminy należy:

1) prowadzenie spraw kancelaryjnych, obsługi sekretariatu,

2) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

3) prowadzenie archiwum zakładowego,

4) aktualizacja BIP,

5) promocja gminy.

10. Do zadań stanowiska ds. świadczeń rodzinnych należy:

1) przyjmowanie wniosków dot. ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych wraz z  wymaganymi załącznikami,

2) wyliczanie przysługujących świadczeń i przygotowywanie projektów decyzji przyznających świadczenia rodzinne,

3) sprawozdawczość obowiązująca w tym zakresie,

4) przygotowywanie listy wypłat i przelewów.

§ 9

Szczegółowe zadania i obowiązki poszczególnych pracowników określą zakresy czynności.

Rozdział IV

 

Zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy

 

§ 10

Do wspólnych zadań referatu i stanowisk pracy należy:

1) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań wynikających z kompetencji rady i wójta gminy,

2) posiadanie i znajomość przepisów prawa w zakresie prawa samorządowego, kpa, administracyjnego, zamówień publicznych i przepisów gminnych, ciągłe ich aktualizowanie,

3) opracowywanie projektów uchwał, wykonywanie uchwał rady,

4) przygotowywanie informacji, analiz i sprawozdań na potrzeby wójta i rady

5) sporządzanie sprawozdawczości na potrzeby GUS, Wojewody, Sejmiku Samorządowego, Starostwa,

6) rozpatrywanie skarg, wniosków obywateli wg właściwości,

7) prowadzenie działalności kontrolnej,

8) racjonalne organizowanie pracy na stanowisku.

Rozdział V

Zasady opracowywania aktów prawnych

§ 11

1. Przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy przestrzegać zasad:

1) akt nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnienia ustawowego a także wkraczać w sferę spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów,

2) układ aktu prawnego powinien być przejrzysty, a jego redakcja powinna być jasna i zwięzła,

3) język aktu prawnego powinien być powszechnie zrozumiały.

2. Projekty uchwał rady opracowują pracownicy, każdy w zakresie swojej właściwości rzeczowej, na polecenie wójta lub z własnej inicjatywy.

3. Projekt aktu prawnego przed wniesieniem pod obrady powinien być uzgodniony:

1) ze skarbnikiem, jeżeli dotyczy zadań budżetowych lub ma spowodować inne skutki finansowe,

2) z sekretarzem, jeżeli dotyczy spraw organizacyjnych,

3) z jednostkami organizacyjnymi Gminy, jeżeli nakłada na te jednostki zadania lub obowiązki.

4. Projekt aktu prawnego powinien być zaopiniowany pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego.

5. Po dokonaniu niezbędnych uzgodnień i uzyskaniu opinii prawnej projekty aktów prawnych należy przedkładać wójtowi, za pośrednictwem pracownika ds. obsługi rady.

§ 12

1. Zarządzenia wójta po ich podjęciu i podpisaniu przekazuje się pracownikowi ds. obsługi rady celem ich zaewidencjonowania, nadania numeracji i przekazania pracownikom lub kierownikom jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za ich realizację.

2. Materiały przeznaczone do rozpatrzenia przez radę lub komisje pracownik ds. obsługi rady przekazuje przewodniczącemu rady lub komisji w ilości określonej przez przewodniczącego.

§ 13

Wójt w zakresie swoich kompetencji wydaje zarządzenia w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji kierownika urzędu, przewidzianych w przepisach odrębnych.

Rozdział VI

 

Organizacja działalności kontrolnej w urzędzie

§ 14

System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.

§ 15

1. Kontrolę wewnętrzną wykonuje sekretarz gminy i kierownik referatu finansowego oraz inni pracownicy upoważnieni do wykonywania tej kontroli w odniesieniu do podległych pracowników.

2. Obowiązki osób wymienionych w ust, 1 polegają na sprawdzeniu prawidłowości i terminowości załatwiania spraw, rejestracji spraw, rejestrów oraz teczek spraw ostatecznie załatwionych, a także prawidłowości pobierania opłaty skarbowej i kasowania znaków.

3. Sekretarz gminy kontroluje ponadto przestrzeganie dyscypliny pracy oraz postępowanie z dokumentami stanowiącymi informacje "niejawne".

§ 16

1. Kontrola zewnętrzna obejmuje sposób realizowania zadań przez gminne jednostki organizacyjne.

2. Pracownicy referatu finansowego sprawują kontrolę u podatników na podstawie ustawy - Ordynacja podatkowa.

3. Skarbnik gminy wykonuje kontrole finansowe w jednostkach powiązanych z budżetem gminy.

4. Kontrolę zewnętrzną sprawują upoważnieni pracownicy, w oparciu o wytyczne wójta ustalające szczegółowy zakres tematyczny i sposób wykonania czynności kontrolnych.

§ 17

1. Działalność kontrolna powinna być łączona z instruktażem pracowników w zakresie stwierdzonych nieprawidłowości.

2. Instruktaż powinien przejawiać się w szczególności w udzielaniu praktycznej pomocy w zakresie sposobu załatwiania określonych spraw administracyjnych, racjonalnego organizowania pracy oraz właściwego interpretowania i stosowania przepisów prawnych.

§ 18

Wyniki kontroli powinny być wykorzystane do likwidacji stwierdzonych nieprawidłowości i zapobiegania ich powstawaniu, a także do usprawnienia działalności kontrolowanych jednostek.

§ 19

1. W urzędzie prowadzony jest scentralizowany rejestr materiałów pokontrolnych NIK i innych jednostek kontrolujących.

2. Materiały pokontrolne przekazywane są po zarejestrowaniu wg właściwości

poszczególnym pracownikom, którzy wykorzystują je do potrzeb, ustaleń, wniosków i zaleceń oraz przygotowują stosowne informacje o sposobie ich wykorzystania w urzędzie.

Rozdział VII

 

Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli oraz skarg i wniosków.

§ 20

1. Pracownicy urzędu są zobowiązani przy załatwianiu indywidualnych spraw obywateli do przestrzegania przepisów KPA.

2. Przy załatwianiu spraw pracownicy nie prowadzą korespondencji między stanowiskami.

3. Pracownicy urzędu przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy urzędu.

§ 21

1. Do podpisu wójta zastrzeżone są sprawy kierowane do:

1) naczelnych organów władzy i centralnych organów administracji państwowej,

2) Wojewody i Marszałka Sejmiku Samorządowego,

3) Posłów i senatorów,

2. Wójt podpisuje decyzje i pisma w sprawach:

1) pracowniczych,

2) odwołań od decyzji, wznowienia postępowania oraz w sprawach toczących się w NSA.

3. Wójt podpisuje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych.

4. Projekty dokumentów i decyzji przedkładają do podpisu pracownicy, którzy odpowiadają za merytoryczną prawidłowość i zgodność z prawem przygotowanych projektów, co stwierdzają podpisem na kopii.

5. Prawo podpisywania decyzji mają również upoważnieni przez wójta pracownicy w trybie art. 39 ustawy o samorządzie gminnym.

§ 22

1. Wójt przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w  godzinach od 11.00 do 15.00. Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy,  obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

2. Pozostali pracownicy urzędu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy urzędu.

§ 23

1. Skargi i wnioski wpływające do urzędu są ewidencjonowane w rejestrze skarg i  wniosków.

2. Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do pracowników właściwych ze względu na przedmiot sprawy.

3. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje wójt gminy.

§ 24

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w urzędzie koordynuje sekretarz gminy.

Rozdział VIII

 

Postanowienia końcowe

§ 25

W przypadku zmiany zadań urzędu, jeżeli zmiana wynika wprost z przepisów ustawy lub zawartych przez gminę porozumień z administracją rządową lub samorządową, podziału zadań pomiędzy pracowników dokonuje wójt.

§ 26

Sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników urzędu regulują postanowienia Regulaminu Pracy Urzędu.

§ 27

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy:

  1) ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591)

  2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2004-09-22

Data modyfikacji: 2004-09-22

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2004-09-22