Zarządzenie Nr 140/04
Zarządzenie Nr 140/04
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2004 r
w sprawie projektu budżetu gminy na 2005 r.
Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz.2135), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:
§ 1. Ustala się :
1.projekt budżetu gminy na 2005 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
mgr Mikołaj Pawilcz
Załącznik Nr 1
Do Zarządzenia Nr 140/04
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15.11.2004 r
Projekt budżetu
UCHWAŁA Nr
RADY GMINY NAREWKA
z dnia .......... 2005 r
w sprawie budżetu gminy na 2005 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz.2135), Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :
§ 1. Ustala się :
1. dochody budżetu gminy w wysokości : 8.135.737 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1
2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 8.550.489 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2
3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 752.750 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3
4. źródło pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 414.752 zł stanowią następujące przychody :
- 225.000 zł kredyt na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego.
- 189.752 zł wolne środki
§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 75.000 zł .
§ 4. 1.Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2005 r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 5.
2. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 2.500.000 zł
§ 5. Ustala się:
1. plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 150.000 zł oraz wydatków w kwocie 150.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 6
2. dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 325.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 7
§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 28.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 59.042 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 9
§ 9. Upoważnia się Wójta do :
1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu
2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.
§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 250.000 zł
§ 11. Upoważnia się Wójta do:
1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.
2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 ( plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),
3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 1.000.000 zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Sławomir Kulesza
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ........2005r
Plan dochodów budżetu gminy na 2005 r
Klasyfikacja |
N a z w a |
Przewid. |
Plan |
w tym |
||
Dz. |
Rozdz |
§ |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
16.300 |
10.500 |
- |
||
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
16.300 |
10.500 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
2.500 |
500 |
- |
||
0960 |
Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
13.800 |
10.000 |
- |
||
020 |
Leśnictwo |
600 |
600 |
- |
||
02001 |
Gospodarka leśna |
600 |
600 |
- |
||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
600 |
600 |
- |
||
600 |
Transport i łączność |
- |
364.461 |
- |
||
60016 |
Drogi publiczne gminne |
- |
364.461 |
- |
||
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
- |
321.578 |
- |
||
6330 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin |
- |
42.883 |
- |
||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
589.971 |
662.000 |
|||
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
469.971 |
542.000 |
|||
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
1.500 |
5.000 |
|||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
95.526 |
107.000 |
|||
0840 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych |
372.945 |
430.000 |
|||
70095 |
Pozostała działalność |
120.000 |
120.000 |
|||
0830 |
Wpływy z usług |
120.000 |
120.000 |
|||
710 |
Działalność usługowa |
4.500 |
- |
|||
71095 |
Pozostała działalność |
4.500 |
- |
|||
2020 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień |
4.500 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
750 |
Administracja publiczna |
75.450 |
66.000 |
61.000 |
||||
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
59.000 |
61.000 |
61.000 |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
59.000 |
61.000 |
61.000 |
||||
75023 |
Urzędy gmin |
16.450 |
4.000 |
|||||
0450 |
Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe |
1.950 |
2.000 |
|||||
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
14.500 |
2.000 |
|||||
75095 |
Pozostała działalność |
- |
1.000 |
|||||
0830 |
Wpływy z usług |
- |
1.000 |
|||||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
7.480 |
750 |
750 |
||||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
773 |
750 |
750 |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
773 |
750 |
750 |
||||
75113 |
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
6.707 |
- |
- |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
6.707 |
- |
- |
||||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe |
1.000 |
- |
|||||
75412 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
1.000 |
- |
|||||
2440 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
1.000 |
||||||
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
3.324.949 |
3.513.947 |
- |
||||
75601 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
7.000 |
7.000 |
- |
||||
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej |
7.000 |
7.000 |
- |
||||
75615 |
Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
2.667.450 |
2.329.400 |
- |
||||
0310 |
Podatek od nieruchomości |
2.124.000 |
1.982.000 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
0320 |
Podatek rolny |
151.000 |
12.900 |
- |
||
0330 |
Podatek leśny |
303.000 |
317.000 |
- |
||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
8.600 |
7.500 |
- |
||
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
3.300 |
- |
|||
0370 |
Podatek od posiadania psów |
140 |
- |
|||
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
410 |
- |
|||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
19.000 |
10.000 |
- |
||
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
58.000 |
- |
- |
||
75616 |
Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, |
- |
474.470 |
- |
||
0310 |
Podatek od nieruchomości |
309.270 |
- |
|||
0320 |
Podatek rolny |
125.000 |
- |
|||
0330 |
Podatek leśny |
24.500 |
- |
|||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
3.000 |
- |
|||
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
2.000 |
- |
|||
0370 |
Podatek od posiadania psów |
200 |
- |
|||
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
500 |
- |
|||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
10.000 |
- |
|||
75618 |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw |
107.424 |
107.100 |
- |
||
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
10.000 |
10.000 |
- |
||
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
41.300 |
42.000 |
- |
||
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
59 |
100 |
- |
||
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
56.065 |
55.000 |
|||
75621 |
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa |
543.075 |
573.977 |
- |
||
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
533.075 |
563.977 |
- |
||
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
10.000 |
10.000 |
- |
||
75647 |
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
- |
22.000 |
|||
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2.000 |
||||
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
20.000 |
||||
758 |
Różne rozliczenia |
2.626.296 |
2.471.479 |
- |
||
75801 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
2.079.887 |
1.990.813 |
- |
||
2920 |
Subwencje z budżetu państwa |
2.079.887 |
1.990.813 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
75805 |
Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin |
52.475 |
- |
|||
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
52.475 |
- |
- |
||
75807 |
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
456.382 |
470.666 |
- |
||
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
456.382 |
470.666 |
- |
||
75814 |
Różne rozliczenia |
37.552 |
10.000 |
- |
||
0920 |
Pozostałe odsetki |
37.552 |
10.000 |
- |
||
801 |
Oświata i wychowanie |
5.039 |
3.000 |
- |
||
80101 |
Szkoły podstawowe |
3.407 |
3.000 |
- |
||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
3.000 |
3.000 |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
407 |
- |
|||
80195 |
Pozostała działalność |
1.632 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
1.632 |
- |
- |
||
852 |
Pomoc społeczna |
603.871 |
859.000 |
691.000 |
||
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
329.701 |
599.000 |
599.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
323.239 |
599.000 |
599.000 |
||
6310 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
6.462 |
- |
- |
||
85213 |
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
10.000 |
10.000 |
10.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
10.000 |
10.000 |
|||
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
185.756 |
198.000 |
82.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
94.438 |
82.000 |
82.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
91.318 |
116.000 |
|||
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
6.680 |
- |
|||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
6.680 |
- |
|||
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
51.000 |
47.000 |
|||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
19.912 |
||||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
31.088 |
47.000 |
|||
85228 |
Usługi opiekuńcze |
5.000 |
5.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
5.000 |
5.000 |
- |
||
85295 |
Pozostała działalność |
15.734 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
15.734 |
- |
- |
||
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
153.199 |
174.000 |
- |
||
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
113.000 |
160.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
78.000 |
80.000 |
- |
||
0960 |
Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
35.000 |
70.000 |
- |
||
6260 |
Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finansowanie lub dofinanso-wanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych |
- |
10.000 |
- |
||
90002 |
Gospodarka odpadami |
9.700 |
10.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
9.700 |
10.000 |
- |
||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
26.934 |
- |
- |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie |
26.934 |
- |
- |
||
90020 |
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych |
2.565 |
3.000 |
|||
0400 |
Wpływy z opłaty produktowej |
2.565 |
3.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
90095 |
pozostała działalność |
1.000 |
1.000 |
|||
0830 |
Wpływy z usług |
1.000 |
1.000 |
|||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
9.500 |
- |
- |
||
92109 |
Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby |
9.500 |
- |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
9.500 |
- |
- |
||
926 |
Kultura fizyczna i sport |
8.800 |
10.000 |
|||
92604 |
Instytucje kultury fizycznej |
8.800 |
10.000 |
|||
0830 |
Wpływy z usług |
8.800 |
10.000 |
|||
Razem |
7.426.955 |
8.135.737 |
752.750 |
|||
Wolne środki - 805.000 |
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Gminy
Narewka z dnia 2005 r
Plan wydatków budżetu gminy na 2005r
Dział Rozdz |
Nazwa działu Nazwa rozdziału |
Przewid. Wykon. Na 2004r |
Plan na 2005r |
Z tego : |
||||||
Wydatki bieżące |
W tym: |
Wydatki majątko- we |
W tym: |
|||||||
Wynagrodzenia |
Poch.od wynagr. |
Dota-cje |
Osług.długu |
Inwesty- jne |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
010 |
Rolnictwo i leśnictwo |
122.700 |
227.242 |
4.000 |
223.242 |
223.242 |
||||
01010 |
Infrastruk.wodociąg. i sanitacyjna wsi |
120.000 |
224.242 |
1.000 |
223.242 |
223.242 |
||||
01030 |
Izby rolnicze |
2.700 |
3.000 |
3.000 |
||||||
600 |
Transport i łączność |
183.800 |
585.134 |
16.300 |
50.000 |
518.834 |
518.834 |
|||
60004 |
Lokalny transp.zbior. |
5.300 |
5.300 |
5.300 |
||||||
60013 |
Drogi publiczne wojewódzkie |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
|||||
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
32.500 |
- |
|||||||
60016 |
Drogi publiczne gmin. |
96.000 |
529.834 |
11.000 |
518.834 |
518.834 |
||||
630 |
Turystyka |
1602 |
71.500 |
1.500 |
70.000 |
70.000 |
||||
63095 |
Pozostała działalność |
1602 |
71.500 |
1.500 |
70.000 |
70.000 |
||||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
236.400 |
272.000 |
272.000 |
||||||
70005 |
Gospodarka gruntami i |
53.000 |
60.000 |
60.000 |
||||||
70095 |
Pozostała działalność |
183.400 |
212.000 |
212.000 |
||||||
710 |
Działalność usługowa |
62.500 |
100.000 |
100.000 |
||||||
71004 |
Plany zagospodar. przestrzennego |
58.000 |
100.000 |
100.000 |
|
|||||
71035 |
Cmentarze |
4.500 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
750 |
Administracja publiczna |
1.404.500 |
1.426.845 |
1.426.845 |
781.959 |
153.88 |
|
|
|
|
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
59.000 |
61.000 |
61.000 |
50.969 |
10.031 |
||||
75022 |
Rady gmin |
75.000 |
78.300 |
78.300 |
||||||
75023 |
Urzędy gmin |
1.226.000 |
1.240.700 |
1.240.700 |
713.990 |
140.510 |
||||
75095 |
Pozostała działalność |
44.500 |
46.845 |
46.845 |
17.000 |
3.345 |
||||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw |
7.480 |
750 |
750 |
123 |
|||||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
773 |
750 |
750 |
123 |
|||||
75113 |
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
6.707 |
- |
|||||||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż |
90.440 |
71.930 |
71.930 |
11.600 |
3.230 |
||||
75405 |
Komendy Wojewódzkie Policji |
22.000 |
- |
|||||||
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
68.400 |
71.430 |
71.430 |
11.600 |
3.230 |
||||
75414 |
Obrona cywilna |
500 |
500 |
|||||||
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
48.500 |
70.000 |
70.000 |
20.000 |
- |
||||
75647 |
pobór podatków i opłat |
48.500 |
70.000 |
70.000 |
20.000 |
- |
||||
757 |
Obsługa długu publicznego |
55.000 |
70.000 |
70.000 |
- |
- |
70.000 |
|||
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst |
55.000 |
70.000 |
70.000 |
- |
- |
70.000 |
|||
758 |
Różne rozliczenia |
- |
75.000 |
75.000 |
- |
- |
||||
75818 |
Rezerwa ogólna i celowa |
- |
75.000 |
75.000 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
801 |
Oświata i wychowanie |
2.789.120 |
2.885.410 |
2.485.410 |
1.535.090 |
342.880 |
|
|
400.000 |
400.000 |
80101 |
Szkoły podstawowe |
1.898.000 |
1.370.770 |
1.370.770 |
870.690 |
195.540 |
||||
80104 |
Przedszkola |
- |
80.380 |
80.380 |
55.370 |
12.740 |
||||
80110 |
Gimnazja |
650.000 |
651.890 |
651.890 |
465.630 |
106.370 |
||||
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
214.800 |
340.610 |
340.610 |
143.400 |
28.230 |
||||
80146 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
- |
3.500 |
3.500 |
||||||
80195 |
Pozostała działalność |
26.320 |
438.260 |
38.260 |
400.000 |
400.000 |
||||
851 |
Ochrona zdrowia |
75.500 |
55.000 |
55.000 |
||||||
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
75.500 |
55.000 |
55.000 |
||||||
852 |
Pomoc społeczna |
749.837 |
987.677 |
987.677 |
66.900 |
23.131 |
||||
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
329.701 |
599.000 |
599.000 |
7.200 |
|||||
85213 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ. |
10.000 |
10.000 |
10.000 |
||||||
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
195.756 |
208.000 |
208.000 |
- |
- |
||||
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
- |
- |
||||
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
6.680 |
- |
- |
||||||
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
85.900 |
62.140 |
62.140 |
43.500 |
8.961 |
||||
85228 |
Usługi opiekuńcze .i specjalistyczne .usługi opiekuńcze |
39.800 |
43.537 |
43.537 |
23.400 |
6.970 |
||||
85295 |
Pozostała działalność |
32.000 |
15.000 |
15.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
900 |
Gospodarka komunalna |
1.220.900 |
1.216.301 |
639.850 |
252.900 |
49.800 |
|
576.451 |
576.451 |
|
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
684.000 |
650.251 |
73.800 |
576.451 |
576.451 |
||||
90002 |
Gospodarka odpadami |
5.800 |
6.000 |
6.000 |
||||||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
71.900 |
86.300 |
86.300 |
||||||
90095 |
Pozostała działalność |
459.200 |
473.750 |
473.750 |
252.900 |
49.800 |
||||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narod. |
318.330 |
325.000 |
325.000 |
325.000 |
|||||
92109 |
Domy i ośrodki kultury świetlice |
186.830 |
211.200 |
211.200 |
211.200 |
|||||
92116 |
Biblioteki |
131.500 |
113.800 |
113.800 |
113.800 |
|||||
926 |
Kultura fizyczna i sport |
75.100 |
110.700 |
110.700 |
12.840 |
2.510 |
20.000 |
|||
92604 |
Instytucje kultury fizycznej |
55.100 |
90.700 |
90.700 |
12.840 |
2.510 |
||||
92605 |
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu |
20.000 |
20.000 |
20.000 |
20.000 |
|||||
Razem: |
7.441.709 |
8.550.489 |
6.761.962 |
2.681.289 |
575.560 |
395.000 |
1.788.527 |
1.788.527 |
||
Spłata pożyczek i kredytów |
317.560 |
|||||||||
Ogółem : |
7.759.269 |
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia 2005
I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2005 r
Dział Rozdz |
Nazwa działu- rozdziału |
Dochody |
Wydatki |
W tym : |
|
Wynagrodze-nia |
Pochodne |
||||
750 |
Administracja publiczna |
61.000 |
61.000 |
50.969 |
10.031 |
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
61.000 |
61.000 |
50.969 |
10.031 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw |
750 |
750 |
- |
123 |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
750 |
750 |
- |
123 |
852 |
Pomoc społeczna |
691.000 |
691.000 |
7.200 |
|
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
599.000 |
599.000 |
7.078 |
7.200 8.593 |
85213 |
Składki na ubezpieczenia zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
10.000 |
10.000 |
||
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
82.000 |
82.000 |
||
O g ó ł e m |
752.750 |
752.750 |
50.969 |
17.354 |
II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego :
- dz.750 rozdz.75011 § 2350 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 8.000 zł
Załącznik Nr 4
Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005r
Plan przychodów i rozchodów 2005 r
Lp |
W y s z c z e g ó l n i e n i e |
K w o t a |
I |
P r z y c h o d y - o g ó ł e m |
755.000 |
W tym :
|
530.000 225.000 |
|
II |
R o z c h o d y - o g ó ł e m |
340.248 |
W tym : 1. spłaty kredytów długoterminowych 2. spłaty pożyczek długoterminowych |
11.748 328.500 |
Informacje uzupełniające :
1) Pokrycie deficytu budżetowego :
- transza kredytu na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego 225.000 zł
- wolne środki - 189.752 zł
Załącznik Nr 5
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2005 r
Nazwa zadania inwestycyjnego |
rok rozp. zak. |
wartość |
dochychczas |
środki |
W tym : |
|||||
środki |
środki |
wpłaty |
środki z budż |
dotacje |
Kredyty |
|||||
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
||
wodociąg kolonia Lewkowo Nowe 01010 § 6050 |
2004 2005 |
250.000 |
19.065 |
123.242 |
113.242 |
10.000 |
||||
wodociąg Tarnopol- Nowa Łuka |
2004 2006 |
250.000 |
1.945 |
100.000 |
100.000 |
|||||
droga gminna Nowa Luka Michnówka |
2004 2005 |
93.200 |
3.200 |
90.000 |
65.000 |
25.000 |
||||
przebudowa drogi gminnej Nr 107130B Narewka- Janowo 60016 § 6058, - 60016 § 6059 |
2003 2005 |
440.000 |
10.240 |
428.834 |
64.373 |
321.578 |
42.883 |
|||
tereny rekreacyjne Stary Dwór |
2004 2006 |
500.000 |
5.100 |
70.000 |
70.000 |
|||||
modernizacja budynku po byłej szkole w Siemianówce 80195 § 6050 |
2004 2006 |
700.000 |
3.416 |
400.000 |
175.000 |
225.000 |
||||
kanalizacja Planta |
2003 2006 |
1.200.000 |
7.280 |
10.000 |
10.000 |
|||||
kanalizacja Guszczewina |
2004 2006 |
533.546 |
14.448 |
258.000 |
178.000 |
80.000 |
||||
kanalizacja Kruhlik - Mostki |
2004 2006 |
1.113.801 |
9.810 |
278.451 |
278.451 |
|||||
kanalizacja Mikłaszewo |
2004 2006 |
750.000 |
4.282 |
30.000 |
30.000 |
|||||
Razem: |
5.830.547 |
78.786 |
1.788.527 |
1.074.066 |
321.578 |
90.000 |
42.883 |
35.000 |
225.000 |
Załącznik Nr 6
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia .......2005r
Przychody i wydatki środków specjalnych na 2005r
Lp |
Dział |
Nazwa jednostki i określenie środka specjalnego |
stan |
Przychody |
Wydatki |
Stan |
1 |
600 60016 |
Urząd Gminy Narewka remont dróg |
10 |
1.500 |
1.500 |
10 |
2 |
801 80101 |
Zespół Szkół w Narewce Dożywianie dzieci |
10.000 |
120.000 |
120.000 |
10.000 |
3 |
900 90095 |
Urząd Gminy Narewka Doraźne świadczenia usług transportowych i budowlanych sprzętem będącym własnością gminy |
1.000 |
30.000 |
30.000 |
1.000 |
R a z e m : |
11.010 |
151.500 |
151.500 |
11.000 |
Załącznik Nr 7
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia 2005 r
Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2005r
Lp |
Dział |
Rozdział |
Nazwa instytucji |
Kwota dotacji |
1 |
921 |
92109 |
Gminny Ośrodek Kultury w Narewce |
211.200 |
2 |
921 |
92116 |
Gminna Biblioteka w Narewce |
113.800 |
Razem: |
325.000 |
Załącznik Nr 8
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 r
Lp. |
Treść |
§ |
Kwota |
1 |
Stan środków obrotowych na początek roku |
30.842 |
|
2 |
Przychody ogółem: |
28.500 |
|
ü Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska |
0690 |
28.000 |
|
ü Odsetki od środków na rachunkach bankowych |
0920 |
500 |
|
3 |
Wydatki ogółem: |
59.042 |
|
nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda |
3020 |
5.000 |
|
Urządzanie terenów zieleni |
4210 |
1.000 |
|
Wydatki związane ze składowaniem odpadów |
4210 |
20.000 |
|
Sprzątanie (zakup nagród uczniom) |
4210 |
2.000 |
|
Opracowanie projektu techn.inw. proekologicznych |
4300 |
20.642 |
|
Prowizja BS |
4300 |
400 |
|
Dotacja na inwestycje (kanalizacja Planta) |
6260 |
10.000 |
|
4 |
Stan środków na koniec roku (1+2-3) |
300 |
Załącznik Nr 9
Do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2005 r
Prognoza kwoty długu na 31.12.2005 r
Lp |
W y s z c z e g ó l n i e n i e |
Kwota zł |
I |
Stan długu na 31.12.2004r |
2.010.627 |
1. Zaciągnięte kredyty : |
51.683 |
|
w tym: |
|
|
2. Zaciągnięte pożyczki |
1.958.944 |
|
W tym: - umowa z NFOŚ i GW z 03.07.2000r na 1.378.844 zł - umowa z NFOŚ i GW z 25.03.2002r na 712.500 zł - umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2003r na 260.700 zł - umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 28.700 zł - umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 78.200 zł |
978.844 612.500 260.700 28.700 78.200 |
|
1.Przyjęte depozyty w tym zbywalne : |
- |
|
II |
Planowane zwiększenie długu w 2005 r |
225.000 |
O g ó ł e m (I + II) |
2.235.627 |
|
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2005 r |
340.248 |
1. kwoty spłaconych rat kredytów |
11.748 |
|
2. kwoty spłaconych rat pożyczki |
328.500 |
|
IV |
Ogółem dług na 31.12.2005 ( I +II - III) |
1.895.379 |
V |
Planowane dochody na 2005r |
8.135.737 |
VI |
% (IV : V) |
23,30 % |
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 40/04
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2004 r
Budżet Gminy na 2005 r planuje się:
Dochody - 8.135.737 zł Wydatki - 8.550.489 zł
transza kredytu - 225.000 zł spłata kredytu - 11.748 zł
wolne środki - 530.000 zł spłata pożyczki - 328.500 zł
Razem: - 8.890.737 zł 8.890.737 zł
Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :
- subwencja oświatowa - 1.990.813 zł ( 24,47 % planowanych dochodów)
- część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie - 470.666 zł (tj. 5,79 %)
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2005 r - 752.750 zł ( tj. 9,25 % ) w tym :
o 61.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania zlecone (dz.750)
o 750 zł na aktualizację spisu wyborców (dz.751)
o 599.000 zł na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
o 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)
o 82.000 zł na zasiłki stałe i okresowe oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne (dz.852)
- dotacja celowa na zadania własne 537.461 zł w tym :
o 321.578 zł środki ZPORR na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)
o 42.883 środki z rezerwy celowej Ministerstwa Gospodarki na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)
o 116.000 zł na wypłatę zasiłków okresowych (dział 852)
o 47.000 zł na wydatki bieżące GOPS (dział 852)
o 10.000 zł środki z gminnego funduszu ochrony środowiska na kanalizację w Plancie
Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 3.751.690 zł co stanowi 46 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 4.384.047 zł (54%) są dochodami własnymi w poszczególnych rozdziałach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
dochody planuje się w kwocie 10.500 zł w tym:
- 500 zł są to opłaty za wodę z wodociągu Tarnopol
- 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich
Dział - 020 - Leśnictwo
dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
dochody planuje się w kwocie 662.000 zł w tym :
- 5.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- 107.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy
- 430.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .
- 120.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły
Dział - 750 - Administracja publiczna
dochody własne planuje się w kwocie 4.000 zł w tym :
- 2.000 zł za czynności urzędowe
- 2.000 zł wpływy za druki płatne oraz 5 % od opłaty za dowody osobiste
- 1.000 zł dochody z usług Gminnego Centrum Informacji (kawiarenka internetowa)
pozostałe dochody są to dotacje celowe.
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
Dochody planuje się w kwocie 3.513.947 zł w tym:
rozdz.75601 -(Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
- 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
rozdz.75615 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 2.329.400 zł w tym:
- 1.982.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :
a) budynki mieszkalne 10.484 m2
b) budynki związane z działalnością gospodarczą - 42.111 m2
c) pozostałe budynki 8.833 m2
d) budowle - 40.010.951 zł x 2 %
e) grunty pod działalnością gospodarczą 675.029 m2
f) grunty pozostałe 216.978 m2
g) budynki letniskowe 123 m2
h) grunty rekreacyjne - 17.594 m2
i) grunty pod jeziorami - 1.000,oo m2
- 12.900 podatek rolny - 148,10 ha przeliczeniowych
- 317.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :
a) 7.955 ha fizyczne
b) 8.018 ha fizyczne lasów ochronnych
- 7.500 zł podatek od środków transportowych
- 10.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych
rozdz.75616 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, , podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 474.470 zł w tym:
- 309.270 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :
a) budynki mieszkalne 117.030 m2
b) budynki związane z działalnością gospodarczą 4.020 m2
c) pozostałe budynki 13.932 m2
d) budowle - 14.250 zł x 2 %
e) grunty pod działalnością gospodarczą 16.761 m2
f) grunty pozostałe 756.896 m2
g) budynki gospodarcze rencistów - 3.107 m2
h) budynki letniskowe 4.177 m2
i) grunty rekreacyjne - 279.270 m2
- 125.000 zł podatek rolny - podstawę stanowi 1320,65 ha przeliczeniowych
- 24.500 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi 925 ha fizyczne
- 3.000 zł podatek od środków transportowych
- 2.000 zł podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
- 200 zł podatek od posiadania psów
- 500 zł opłata targowa
- 10.000 zł podatek od czynności cywilnoprawnych
rozdz.75618 - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) - 107.100 zł w tym :
- 10.000 zł - dochody z opłaty skarbowej
- 42.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .
- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu
rozdz.75621 - (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa)
- 573.977 zł w tym:
- 563.977 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych
- 10.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych
rozdz.75647 - ( Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych) - 22.000 zł w tym:
- 2.000 zł - koszty egzekucyjne z tytułu poboru podatków i opłat
- 20.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat przez osoby fizyczne
Dział - 758 - Różne rozliczenia
Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.461.479 zł ) oraz
- 10.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Planuje się dochody własne w kwocie 3.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego.
Dział - 852- Pomoc społeczna
- 5.000 zł - odpłatność za opiekę sprawowaną przez opiekunki GOPS
- pozostałe dochody są to dotacje celowe
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Dochody planuje się w kwocie 174.000 zł - 10.000 zł są to środki z gminnego funduszu ochrony środowiska i dochody własne 164.000 zł w tym:
- 80.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków
- 70.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji
- 10.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci
- 3.000 zł - opłata produktowa
- 1.000 zł - za wynajęcie kabin sanitarnych,
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .
Plan wydatków na 2005r wynosi 8.550.489 zł i przedstawia się następująco :
1. wydatki inwestycyjne 1.788.527zł ( tj. 20,9 % wydatków budżetu gminy) w tym:
- 123.242 zł - budowa wodociągu - kolonie Lewkowo Nowe
- 100.000 zł - budowa wodociągu Tarnopol - Nowa Luka
- 90.000 zł - modernizacja drogi gminnej Nowa łuka -Michnówka
- 428.834 zł - budowa drogi gminnej Narewka - Janowo
- 70.000 zł - tereny rekreacyjne na "Starym Dworze"
- 400.000 zł - modernizacja budynku po byłej szkole w Siemianówce
- 10.000 zł - budowa kanalizacji Planta
- 258.000 zł - budowa kanalizacji Guszczewina
- 278.451 zł - budowa kanalizacji Kruhlik - Mostki
- 30.000 zł - budowa kanalizacji Mikłaszewo
2. wydatki bieżące - 6.761.962 zł w tym:
- 2.681.289 zł - wynagrodzenia
- 575.560 zł - pochodne od wynagrodzeń
- 50.000 zł - dotacja na remont chodników przy drodze wojewódzkiej
- 325.000 zł - na instytucje kultury
- 20.000 zł - dotacja na organizowanie rozgrywek piłkarskich dzieci i młodzieży
- 70.000 zł - wydatki na obsługę długu
- 2.990.113 zł pozostałe wydatki bieżące
Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2005 r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 103 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 103 %.
Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
Plan wydatków wynosi 227.242 zł w tym :
Rozdz. 01010 :
- 1.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na zakup wody od PKP do wodociągu wiejskiego w Tarnopolu,
- 223.242 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich
Rozdz. 01030 :
- 3.000 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego
Dział - 600 - Transport i łączność
Wydatki w tym dziale wynoszą 585.134 zł w tym:
- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa
- 50.000 zł - remont chodników
- 529.834 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:
o 428.834 droga Janowo -Narewka ,
o 90.000 zł droga Nowa Luka - Michnówka
Dział - 630 - Turystyka
Wydatki w tym dziale wynoszą 71.500 zł w tym :
- 1.500 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka
- 70.000 zł tereny rekreacyjne Stary Dwór
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Wydatki planuje się w kwocie 272.000 zł w tym:
- 60.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży
- 212.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.
Dział - 710 - Działalność usługowa
Wydatki planuje się w kwocie 100.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego
Dział - 750 - administracja publiczna
Plan wydatków wynosi 1.426.845 zł w tym:
Zadania zlecone:
- 61.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publicznej
zadania własne :
- 78.300 zł na utrzymanie Rady Gminy
- 1.240.700 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja bankowa
- 46.845 zł - wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz składka za przynależność do Stowarzyszeń -Euroregionu Puszcza Białowieska, Gmin Górnej Narwi, Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, Związek Gmin Wiejskich RP.
Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
- 750 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych
Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 71.930 zł w tym:
- 71.430 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.
- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilnej
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
- 70.000 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze
Dział - 757 - Obsługa długu publicznego
- 70.000 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .
Dział - 758 - Różne rozliczenia
- 75.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Plan wydatków wynosi 2.885.410 zł w tym:
- 1.370.770 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej , plan mniejszy w stosunku do wykonania 2004 r związku z likwidacją Filii Szkoły Podstawowej w Lewkowie i Siemianówce..
- 651.890 zł na wydatki bieżące gimnazjum
- 340.610 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów w 2005r wydatki znacznie większe w porównaniu do roku poprzedniego, ponieważ uruchomiono dodatkowo 1 autobus.
- 3.500 zł na dokształcanie nauczycieli - zwrot kosztów podróży za udział w szkoleniach i seminariach
- 38.260 zł odpis na fundusz socjalny nauczycieli emerytów
- 400.000 zł zaplanowano na modernizację w budynku po byłej szkole w Siemianówce.
Dział - 851 - Ochrona zdrowia
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 55.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .
Dział - 852 - Pomoc społeczna
Plan 987.677 zł w tym: zadania własne 296.677 zł ( w tym 163.000 zł dotacji celowej od Wojewody) i zadania zlecone 691.000 zł .
- 599.000 zł - świadczenia rodzinne - w całości zadanie zlecone
- 10.000 zł - składki na ubezpieczenia zdrowotne - w całości zadanie zlecone
- 208.000 zł - zasiłki i pomoc w naturze w tym:
o 82.000 zł - z dotacji celowej na zadanie zlecone
o 116.000 zł -z dotacji celowej na zadania własne
o 10.000 zł w ramach środków własnych
- 50.000 zł - dodatki mieszkaniowe - wydatki ze środków własnych
- 62.140 zł - wydatki bieżące na utrzymanie GOPS w tym: 47.000 zł z dotacji celowej na realizację zadań własnych
- 43.537 zł wydatki na usługi opiekuńcze (płace, składki ZUS, środki BHP)
- 15.000 zł dożywianie dzieci w szkołach
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Plan wydatków w tym dziale wynosi 1.216.301 zł w tym :
- wydatki bieżące 650.251 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 3 %
- i 576.451 zł wydatki inwestycyjne
Wydatki bieżące:
- 73.800 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków
- 6.000 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów
- 86.300 zł oświetlenie ulic
- 473.750 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów
Wydatki inwestycyjne:
- 10.000 zł - budowa kanalizacji Planta
- 258.000 zł - budowa kanalizacji Guszczewina
- 278.451 zł - budowa kanalizacji Kruhlik - Mostki
- 30.000 zł - budowa kanalizacji Mikłaszewo
Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Wydatki planuje się w kwocie 325.000 zł w tym:
- 211.200 zł jest to dotacja na utrzymanie Gminnego Ośrodka Kultury i świetlic wiejskich
- 113.800 zł - dotacja na utrzymanie Biblioteki w Narewce, wraz z Filiami w Siemianówce i Lewkowie
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
Plan wydatków wynosi 110.700 zł w tym :
- 90.700 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.
- 20.000 zł środki na zadania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej.
ZałącznikNr 3
do Zarządzenia Nr 40/04
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 listopada 2004 r
Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie
I. Grunty
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- 539,34 ha
w tym:
- grunty orne - 211 ha
- Ps i Ł - 110 ha
- grunty zabudowane i pod budowę - 19 ha
- lasy - 67 ha
- tereny letniskowe - 6 ha
- pozostałe grunty są to między innymi: kopalnie, drogi, koleje, nieużytki, rowy itp.- 126,34 ha
Oddano w użytkowanie wieczyste 2 ha gruntów:
- 1 ha - Spółdzielni Mieszkaniowej
- 1 ha - osobom fizycznym
sprzedano 15,43 ha na kwotę 379.221 zł w tym:
- działki usługowe- 0,03 ha
- działki budowlane- 2,15 ha na sumę 174.061, zł
- działki letniskowe- 2,84 ha na sumę 119.000, zł
- działki rolne i leśne- 10,41 ha na sumę 83.190, zł
w tym:
§ Ls - 0,93 ha
§ Ps i Ł - 2,80 ha
§ R - 6,68 ha
Dzierżawa:
- oddano w dzierżawę osobom fizycznym 64 ha - czynsz dzierżawny - 2.287 zł
- oddano w dzierżawę pod usługi około 1 ha - czynsz dzierżawny - 25.340 zł
Razem: 65,00 ha 27.627, zł
Przybyło w wyniku komunalizacji mienia 8,77 ha w tym:
§ R - 4,0 ha
§ PsiŁ - 4,0 ha
§ Ls - 0,77 ha
II. Budynki i obiekty
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- Budynki mieszkalne - 5 szt. - 215.737,00 zł
- Szkoły i przedszkola - 5 szt. - 6.212.634,00 zł
- Remizy OSP- 7 szt. - 706.737,00 zł
- Obiekty kulturalne- 14 szt. - 350.417,00 zł
sprzedano :
- 1 budynek po szkole w Eliaszukach
- mieszkanie w budynku przy ul.Białowieskiej 5
- mieszkanie w budynku przy ul.Hajnowskiej (stary posterunek policji)
III. Budowle i urządzenia techniczne
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- Drogi - 93,0 km - 341.560,00 zł
- Wodociągi - 108,6 km - 2.650.353,00 zł
- Oczyszczalnie - 3 szt. - 4.769.190,00 zł
- Kanalizacja - 31,6 km - 5.372.057,00 zł
- Wysypiska - 1 szt. - 425.852,00 zł
- kabiny sanitarne - 12 szt. - 126.880,00 zł
za ostatni okres przybyło :
- 4,5 km wodociągu (Lewkowo Stare i Siemianówka kolonie)
- 5 km kanalizacji (Zabłotczyzna i Siemianówka)
- 4,1 km poprawiono nawierzchnie dróg gminnych (żwirowanie)
IV. Środki transportowe
Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.
- Urząd Gminy - 15 szt. - 653.689,00 zł
- OSP- 10 szt. - 335.142,00 zł
- Równarka drogowa - 1 szt. - 8.072,00 zł
dokupiono 1 autobus na dowożenie uczniów
V. Inwestycje gminne
na 15. 11. 2004 r rozpoczęte inwestycje gminne :
- Budowa wodociągów - 4 szt. - 83.028 zł
- Budowa kanalizacji - 5 szt. - 90.840 zł
- Budowa dróg gminnych - 3 drogi 13.991 zł
VI. Wierzytelności
- Lokaty terminowe - 5 szt - 400.000,00 zł
VII. Udział w Spółce Inst. Zrównoważonego Rozwoju w Narewce
- 700 szt. - 350.000,00 zł
Metryka strony