Zarządzenie Nr 140/04

Zarządzenie Nr 140/04

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2004 r

w sprawie projektu budżetu gminy na 2005 r.

    Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz.2135), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:

§ 1. Ustala się :

1.projekt budżetu gminy na 2005 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,

2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,

3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy

mgr Mikołaj Pawilcz

 

Załącznik Nr 1

Do Zarządzenia Nr 140/04

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15.11.2004 r

Projekt budżetu

UCHWAŁA Nr

RADY GMINY NAREWKA

z dnia .......... 2005 r

w sprawie budżetu gminy na 2005 rok.

     Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 125, poz. 1160, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz.2135), Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :

§ 1. Ustala się :

1. dochody budżetu gminy w wysokości : 8.135.737 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1

2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 8.550.489 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2

3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 752.750 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3

4. źródło pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 414.752 zł stanowią następujące przychody :

   - 225.000 zł kredyt na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego.

   - 189.752 zł wolne środki

§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 75.000 zł .

§ 4. 1.Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2005 r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 5.

2. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 2.500.000 zł

§ 5. Ustala się:

  1. plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 150.000 zł oraz wydatków w kwocie 150.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 6

  2. dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 325.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 7

§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 28.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 59.042 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 9

§ 9. Upoważnia się Wójta do :

  1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu

  2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.

§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 250.000 zł

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

  1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.

  2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 ( plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),

  3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 1.000.000 zł.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Sławomir Kulesza

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ........2005r

Plan dochodów budżetu gminy na 2005 r

Klasyfikacja

N a z w a

Przewid.
Wykonan.
2004 r

Plan
na
2005r

w tym
dotacje
na zadania
zlecone

Dz.

Rozdz

§

1

2

3

4

5

6

7

010

Rolnictwo i łowiectwo

16.300

10.500

-

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

16.300

10.500

-

0830

Wpływy z usług

2.500

500

-

0960

Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

13.800

10.000

-

020

Leśnictwo

600

600

-

02001

Gospodarka leśna

600

600

-

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

600

600

-

600

Transport i łączność

-

364.461

-

60016

Drogi publiczne gminne

-

364.461

-

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

-

321.578

-

6330

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i    zakupów inwestycyjnych własnych gmin

-

42.883

-

700

Gospodarka mieszkaniowa

589.971

662.000

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

469.971

542.000

0690

Wpływy z różnych opłat

1.500

5.000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

95.526

107.000

0840

Wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych                              

372.945

430.000

70095

Pozostała działalność

120.000

120.000

0830

Wpływy z usług

120.000

120.000

710

Działalność usługowa

4.500

-

71095

Pozostała działalność

4.500

-

2020

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień

4.500

-

1

2

3

4

5

6

7

750

Administracja publiczna

75.450

66.000

61.000

75011

Urzędy wojewódzkie

59.000

61.000

61.000

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

59.000

61.000

61.000

75023

Urzędy gmin

16.450

4.000

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

1.950

2.000

0690

Wpływy z różnych opłat

14.500

2.000

75095

Pozostała działalność

-

1.000

0830

Wpływy z usług

-

1.000

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

7.480

750

750

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

773

750

750

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

773

750

750

75113

Wybory do Parlamentu Europejskiego

6.707

-

-

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

6.707

-

-

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe

1.000

-

75412

Ochotnicze Straże Pożarne

1.000

-

2440

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

1.000

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

3.324.949

3.513.947

-

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

7.000

7.000

-

0350

Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej

7.000

7.000

-

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

2.667.450

2.329.400

-

0310

Podatek od nieruchomości

2.124.000

1.982.000

-

1

2

3

4

5

6

7

0320

Podatek rolny

151.000

12.900

-

0330

Podatek leśny

303.000

317.000

-

0340

Podatek od środków transportowych

8.600

7.500

-

0360

Podatek od spadków i darowizn

3.300

-

0370

Podatek od posiadania psów

140

-

0430

Wpływy z opłaty targowej

410

-

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

19.000

10.000

-

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

58.000

-

-

75616

Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn,
podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osóbfizycznych

-

474.470

-

0310

Podatek od nieruchomości

309.270

-

0320

Podatek rolny

125.000

-

0330

Podatek leśny

24.500

-

0340

Podatek od środków transportowych

3.000

-

0360

Podatek od spadków i darowizn

2.000

-

0370

Podatek od posiadania psów

200

-

0430

Wpływy z opłaty targowej

500

-

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

10.000

-

75618

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw

107.424

107.100

-

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

10.000

10.000

-

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

41.300

42.000

-

0470

Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

59

100

-

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

56.065

55.000

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa

543.075

573.977

-

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

533.075

563.977

-

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

10.000

10.000

-

75647

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

-

22.000

0690

Wpływy z różnych opłat

2.000

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

20.000

758

Różne rozliczenia

2.626.296

2.471.479

-

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

2.079.887

1.990.813

-

2920

Subwencje z budżetu państwa

2.079.887

1.990.813

-

1

2

3

4

5

6

7

75805

Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

52.475

-

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

52.475

-

-

75807

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

456.382

470.666

-

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

456.382

470.666

-

75814

Różne rozliczenia

37.552

10.000

-

0920

Pozostałe odsetki

37.552

10.000

-

801

Oświata i wychowanie

5.039

3.000

-

80101

Szkoły podstawowe

3.407

3.000

-

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

3.000

3.000

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

407

-

80195

Pozostała działalność

1.632

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

1.632

-

-

852

Pomoc społeczna

603.871

859.000

691.000

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

329.701

599.000

599.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

323.239

599.000

599.000

6310

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

6.462

-

-

85213

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

10.000

10.000

10.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

10.000

10.000

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

185.756

198.000

82.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

94.438

82.000

82.000

1

2

3

4

5

6

7

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

91.318

116.000

85216

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

6.680

-

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

6.680

-

85219

Ośrodki pomocy społecznej

51.000

47.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

19.912

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

31.088

47.000

85228

Usługi opiekuńcze

5.000

5.000

-

0830

Wpływy z usług

5.000

5.000

-

85295

Pozostała działalność

15.734

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

15.734

-

-

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

153.199

174.000

-

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

113.000  

160.000

-

0830

Wpływy z usług

78.000

80.000     

-

0960

Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

35.000

70.000

-

6260

Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finansowanie lub dofinanso-wanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych

-

10.000

-            

90002

Gospodarka odpadami

9.700

10.000

-

0830

Wpływy z usług

9.700

10.000

-

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

26.934

-

-

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie

26.934

-

-

90020

Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych

2.565

3.000

0400

Wpływy z opłaty produktowej

2.565

3.000

1

2

3

4

5

6

7

90095

pozostała działalność

1.000

1.000

0830

Wpływy z usług

1.000

1.000

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                                         

9.500

-

-

92109

Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby

9.500

-

-

0830

Wpływy z usług

9.500

-

-

926

Kultura fizyczna i sport

8.800

10.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

8.800

10.000

0830

Wpływy z usług

8.800

10.000

Razem

7.426.955

8.135.737

752.750

Wolne środki - 805.000
Kredyty i pożyczki - 153.599
Ogółem : 8.385.554


Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Gminy

Narewka z dnia 2005 r

Plan wydatków budżetu gminy na 2005r

Dział

Rozdz

Nazwa działu

Nazwa rozdziału

Przewid.

Wykon.

Na

2004r

Plan

na

2005r

Z tego :

Wydatki

bieżące

W tym:

Wydatki

majątko-

we

W tym:

Wynagrodzenia

Poch.od wynagr.

Dota-cje

Osług.długu

Inwesty-

jne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

010

Rolnictwo i leśnictwo

122.700

227.242

4.000

223.242

223.242

01010

Infrastruk.wodociąg. i sanitacyjna wsi

120.000

224.242

1.000

223.242

223.242

01030

Izby rolnicze

2.700

3.000

3.000

600

Transport i łączność

183.800

585.134

16.300

50.000

518.834

518.834

60004

Lokalny transp.zbior.

5.300

5.300

5.300

60013

Drogi publiczne wojewódzkie

50.000

50.000

50.000

50.000

60014

Drogi publiczne powiatowe

32.500

-

60016

Drogi publiczne gmin.

96.000

529.834

11.000

518.834

518.834

630

Turystyka

1602

71.500

1.500

70.000

70.000

63095

Pozostała działalność

1602

71.500

1.500

70.000

70.000

700

Gospodarka mieszkaniowa

236.400

272.000

272.000

70005

Gospodarka gruntami i
nieruchomościami   

53.000

60.000

60.000

70095

Pozostała działalność

183.400

212.000

212.000

710

Działalność usługowa

62.500

100.000

100.000  

71004

Plany zagospodar. przestrzennego

58.000

100.000    

100.000

 

71035

Cmentarze

4.500

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

750

Administracja publiczna

1.404.500

1.426.845

1.426.845

781.959            

153.88     

           

                  

                   

            

75011

Urzędy wojewódzkie

59.000

61.000

61.000

50.969

10.031

75022

Rady gmin

75.000

78.300

78.300

75023

Urzędy gmin

1.226.000

1.240.700

1.240.700

713.990

140.510

75095

Pozostała działalność

44.500

46.845

46.845

17.000

3.345

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw

7.480

750

750

123

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

773

750

750

123

75113

Wybory do Parlamentu Europejskiego

6.707

-

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż

90.440

71.930

71.930

11.600

3.230

75405

Komendy Wojewódzkie Policji

22.000

-

75412

Ochotnicze straże pożarne

68.400

71.430

71.430

11.600

3.230

75414

Obrona cywilna

500

500

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

48.500

70.000

70.000

20.000

-

75647

pobór podatków i opłat

48.500

70.000

70.000

20.000

-

757

Obsługa długu publicznego

55.000

70.000

70.000

-

-

70.000

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst

55.000

70.000

70.000

-

-

70.000

758

Różne rozliczenia

-

75.000

75.000

-

-

75818

Rezerwa ogólna i celowa

-

75.000

75.000

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

801

Oświata i wychowanie

2.789.120

2.885.410

2.485.410

1.535.090        

342.880     

          

                         

400.000  

 400.000

80101

Szkoły podstawowe

1.898.000

1.370.770

1.370.770

870.690

195.540

80104

Przedszkola

-

80.380

80.380

55.370

12.740

80110

Gimnazja

650.000

651.890

651.890

465.630

106.370

80113

Dowożenie uczniów do szkół

214.800

340.610

340.610

143.400

28.230

80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

-

3.500

3.500

80195

Pozostała działalność

26.320

438.260

38.260

400.000

400.000

851

Ochrona zdrowia

75.500

55.000

55.000

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

75.500

55.000

55.000

852

Pomoc społeczna

749.837

987.677

987.677

66.900

23.131

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia społeczne

329.701

599.000

599.000

7.200

85213

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ.

10.000

10.000

10.000

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

195.756

208.000

208.000

-

-

85215

Dodatki mieszkaniowe

50.000

50.000

50.000

-

-

85216

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

6.680

-

-

85219

Ośrodki pomocy społecznej

85.900

62.140

62.140

43.500

8.961

85228

Usługi opiekuńcze .i specjalistyczne .usługi opiekuńcze

39.800

43.537

43.537

23.400

6.970

85295

Pozostała działalność

32.000

15.000

15.000

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

900

Gospodarka komunalna

1.220.900

1.216.301

639.850

252.900           

49.800      

            

576.451

576.451

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

684.000

650.251

73.800

576.451

576.451

90002

Gospodarka odpadami

5.800

6.000

6.000

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

71.900

86.300

86.300

90095

Pozostała działalność

459.200

473.750

473.750

252.900

49.800

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narod.

318.330

325.000

325.000

325.000

92109

Domy i ośrodki kultury świetlice

186.830

211.200

211.200

211.200

92116

Biblioteki

131.500

113.800

113.800

113.800

926

Kultura fizyczna i sport

75.100

110.700

110.700

12.840

2.510

20.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

55.100

90.700

90.700

12.840

2.510

92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

20.000

20.000

20.000

20.000

Razem:

7.441.709

8.550.489

6.761.962

2.681.289

575.560

395.000

1.788.527

1.788.527

Spłata pożyczek i kredytów

317.560

Ogółem :

7.759.269


Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia 2005

I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2005 r

Dział

Rozdz

Nazwa działu- rozdziału

Dochody
Plan na 2005 r

Wydatki
Plan na 2005 r

W tym :

Wynagrodze-nia

Pochodne
od
wynagr.

750

Administracja publiczna

61.000

61.000

50.969

10.031

75011

Urzędy wojewódzkie

61.000

61.000

50.969

10.031

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw

750

750

-

123

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

750

750

-

123

852

Pomoc społeczna

691.000

691.000

7.200

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

599.000

599.000

7.078

7.200

8.593

85213

Składki na ubezpieczenia zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

10.000

10.000

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

82.000

82.000

O g ó ł e m

752.750

752.750

50.969

17.354

II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego :

    - dz.750 rozdz.75011 § 2350 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 8.000 zł

Załącznik Nr 4

Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005r

Plan przychodów i rozchodów 2005 r

Lp

W y s z c z e g ó l n i e n i e                       

K w o t a     

I

P r z y c h o d y - o g ó ł e m

755.000

W tym :

  1. wolne środki
  2. pożyczki

530.000

225.000

II

R o z c h o d y - o g ó ł e m

340.248

W tym :

1. spłaty kredytów długoterminowych

2. spłaty pożyczek długoterminowych

 

11.748

328.500

Informacje uzupełniające :

1) Pokrycie deficytu budżetowego :

   - transza kredytu na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego 225.000 zł

   - wolne środki - 189.752 zł


Załącznik Nr 5

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2005 r

Nazwa zadania inwestycyjnego
i jego lokalizacja

rok

rozp.

zak.

wartość
kosztorysowa

dochychczas
poniesion
wydatki

środki
wynikające z planów

W tym :

środki
własne

środki
ZPORR

wpłaty
ludność

środki z budż
państwa

dotacje
bezzwr.
z fun.cel.

Kredyty
i pożyczki

1

3

4

5

6

7

9

10

11

wodociąg kolonia Lewkowo Nowe 01010 § 6050

2004

2005

250.000

19.065

123.242

113.242

10.000

wodociąg Tarnopol- Nowa Łuka
01010 § 6050

2004

2006

250.000

1.945

100.000

100.000

droga gminna Nowa Luka Michnówka
60016 § 6050

2004

2005

93.200

3.200

90.000

65.000

25.000

przebudowa drogi gminnej Nr 107130B Narewka- Janowo 60016 § 6058, - 60016 § 6059

2003

2005

440.000

10.240

428.834

64.373

321.578

42.883

tereny rekreacyjne Stary Dwór
63095 § 6050

2004

2006

500.000

5.100

70.000

70.000

modernizacja budynku po byłej szkole w Siemianówce 80195 § 6050

2004

2006

700.000

3.416

400.000

175.000

225.000

kanalizacja Planta
90001 § 6050

2003

2006

1.200.000

7.280

10.000

10.000

kanalizacja Guszczewina
90001 § 6050

2004

2006

533.546

14.448

258.000

178.000

80.000

kanalizacja Kruhlik - Mostki
90001 § 6050

2004

2006

1.113.801

9.810

278.451

278.451

kanalizacja Mikłaszewo
90001 § 6050

2004

2006

750.000

4.282

30.000

30.000

Razem:

5.830.547

78.786

1.788.527

1.074.066

321.578

90.000

42.883

35.000

225.000


Załącznik Nr 6

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

 z dnia .......2005r

Przychody i wydatki środków specjalnych na 2005r

Lp

Dział
Rozdz

Nazwa jednostki i określenie środka specjalnego

stan
środków
obrotowych
na 1.I.2005

Przychody
na 2005r

Wydatki
na 2005r

Stan
środków obrotowych na 31.12.2005

1

600

60016

Urząd Gminy Narewka

remont dróg

10

1.500

1.500

10

2

801

80101

Zespół Szkół w Narewce

Dożywianie dzieci

10.000

120.000

120.000

10.000

3

900

90095

Urząd Gminy Narewka

Doraźne świadczenia usług transportowych i budowlanych sprzętem będącym własnością gminy

1.000

30.000

30.000

1.000

R a z e m :

11.010

151.500

151.500

11.000

Załącznik Nr 7

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia 2005 r

Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2005r

Lp

Dział

Rozdział

Nazwa instytucji

Kwota dotacji

1

921        

92109

Gminny Ośrodek Kultury w Narewce       

211.200

2

921

92116

Gminna Biblioteka w Narewce

113.800

Razem:

325.000

Załącznik Nr 8

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 r

Lp.

Treść

§           

Kwota   

1

Stan środków obrotowych na początek roku

30.842

2

Przychody ogółem:

28.500

ü Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska

0690

28.000

ü Odsetki od środków na rachunkach bankowych

0920

500

3

Wydatki ogółem:

59.042

nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda

3020

5.000

Urządzanie terenów zieleni

4210

1.000

Wydatki związane ze składowaniem odpadów

4210

20.000

Sprzątanie (zakup nagród uczniom)

4210

2.000

Opracowanie projektu techn.inw. proekologicznych

4300

20.642

Prowizja BS

4300

400

Dotacja na inwestycje (kanalizacja Planta)

6260

10.000

4

Stan środków na koniec roku (1+2-3)

300

Załącznik Nr 9

Do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2005 r

Prognoza kwoty długu na 31.12.2005 r

Lp     

W y s z c z e g ó l n i e n i e

Kwota zł

I

Stan długu na 31.12.2004r

2.010.627    

1. Zaciągnięte kredyty :

51.683

w tym:
- umowa BOŚ z 22.09.2003r na 90.000 zł


51.683

2. Zaciągnięte pożyczki

1.958.944

W tym:

- umowa z NFOŚ i GW z 03.07.2000r na 1.378.844 zł

- umowa z NFOŚ i GW z 25.03.2002r na 712.500 zł

- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2003r na 260.700 zł

- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 28.700 zł

- umowa z WFOŚ i GW z 28.10.2004 r na 78.200 zł

 

978.844

612.500

260.700

28.700

78.200

1.Przyjęte depozyty w tym zbywalne :

-

II

Planowane zwiększenie długu w 2005 r

225.000

O g ó ł e m (I + II)

2.235.627

III

Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2005 r

340.248

1. kwoty spłaconych rat kredytów

11.748

2. kwoty spłaconych rat pożyczki

328.500

IV

Ogółem dług na 31.12.2005 ( I +II - III)

1.895.379

V

Planowane dochody na 2005r

8.135.737

VI

% (IV : V)

23,30 %

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 40/04

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2004 r

Budżet Gminy na 2005 r planuje się:

      Dochody - 8.135.737 zł Wydatki - 8.550.489 zł

      transza kredytu - 225.000 zł spłata kredytu - 11.748 zł

      wolne środki - 530.000 zł spłata pożyczki - 328.500 zł

      Razem: - 8.890.737 zł 8.890.737 zł

Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :

    - subwencja oświatowa - 1.990.813 zł ( 24,47 % planowanych dochodów)

    - część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie - 470.666 zł (tj. 5,79 %)

    - dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2005 r - 752.750 zł ( tj. 9,25 % ) w tym :

   o 61.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania  zlecone (dz.750)

   o 750 zł na aktualizację spisu wyborców (dz.751)

   o 599.000 zł na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

   o 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)

  o 82.000 zł na zasiłki stałe i okresowe oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne (dz.852)

  - dotacja celowa na zadania własne 537.461 zł w tym :

   o 321.578 zł środki ZPORR na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)

   o 42.883 środki z rezerwy celowej Ministerstwa Gospodarki na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)

   o 116.000 zł na wypłatę zasiłków okresowych (dział 852)

   o 47.000 zł na wydatki bieżące GOPS (dział 852)

   o 10.000 zł środki z gminnego funduszu ochrony środowiska na kanalizację w Plancie

Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 3.751.690 zł co stanowi 46 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 4.384.047 zł (54%) są dochodami własnymi w poszczególnych rozdziałach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

  dochody planuje się w kwocie 10.500 zł w tym:

   - 500 zł są to opłaty za wodę z wodociągu Tarnopol

   - 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich

Dział - 020 - Leśnictwo

dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

dochody planuje się w kwocie 662.000 zł w tym :

  - 5.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

  - 107.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy

  - 430.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .

  - 120.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły

Dział - 750 - Administracja publiczna

dochody własne planuje się w kwocie 4.000 zł w tym :

  - 2.000 zł za czynności urzędowe

  - 2.000 zł wpływy za druki płatne oraz 5 % od opłaty za dowody osobiste

  - 1.000 zł dochody z usług Gminnego Centrum Informacji (kawiarenka internetowa)

pozostałe dochody są to dotacje celowe.

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Dochody planuje się w kwocie 3.513.947 zł w tym:

rozdz.75601 -(Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):

  - 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy

rozdz.75615 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 2.329.400 zł w tym:

- 1.982.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :

   a) budynki mieszkalne 10.484 m2

   b) budynki związane z działalnością gospodarczą - 42.111 m2

   c) pozostałe budynki 8.833 m2

   d) budowle - 40.010.951 zł x 2 %

   e) grunty pod działalnością gospodarczą 675.029 m2

   f) grunty pozostałe 216.978 m2

   g) budynki letniskowe 123 m2

   h) grunty rekreacyjne - 17.594 m2

   i) grunty pod jeziorami - 1.000,oo m2

  - 12.900 podatek rolny - 148,10 ha przeliczeniowych

  - 317.000 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :

a) 7.955 ha fizyczne

b) 8.018 ha fizyczne lasów ochronnych

- 7.500 zł podatek od środków transportowych

- 10.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych

rozdz.75616 - (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, , podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 474.470 zł w tym:

- 309.270 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :

   a) budynki mieszkalne 117.030 m2

   b) budynki związane z działalnością gospodarczą 4.020 m2

   c) pozostałe budynki 13.932 m2

   d) budowle - 14.250 zł x 2 %

   e) grunty pod działalnością gospodarczą 16.761 m2

   f) grunty pozostałe 756.896 m2

   g) budynki gospodarcze rencistów - 3.107 m2

   h) budynki letniskowe 4.177 m2

   i) grunty rekreacyjne - 279.270 m2

- 125.000 zł podatek rolny - podstawę stanowi 1320,65 ha przeliczeniowych

- 24.500 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi 925 ha fizyczne

- 3.000 zł podatek od środków transportowych

- 2.000 zł podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy

- 200 zł podatek od posiadania psów

- 500 zł opłata targowa

- 10.000 zł podatek od czynności cywilnoprawnych

rozdz.75618 - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) - 107.100 zł w tym :

- 10.000 zł - dochody z opłaty skarbowej

- 42.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .

- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów

- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

rozdz.75621 - (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa)
- 573.977 zł w tym:

- 563.977 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych

- 10.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych

rozdz.75647 - ( Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych) - 22.000 zł w tym:

- 2.000 zł - koszty egzekucyjne z tytułu poboru podatków i opłat

- 20.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat przez osoby fizyczne

Dział - 758 - Różne rozliczenia

Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.461.479 zł ) oraz

- 10.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Planuje się dochody własne w kwocie 3.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego.

Dział - 852- Pomoc społeczna

- 5.000 zł - odpłatność za opiekę sprawowaną przez opiekunki GOPS

- pozostałe dochody są to dotacje celowe

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody planuje się w kwocie 174.000 zł - 10.000 zł są to środki z gminnego funduszu ochrony środowiska i dochody własne 164.000 zł w tym:

- 80.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków

- 70.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji

- 10.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci

- 3.000 zł - opłata produktowa

- 1.000 zł - za wynajęcie kabin sanitarnych,

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .

 

Plan wydatków na 2005r wynosi 8.550.489 zł i przedstawia się następująco :

1. wydatki inwestycyjne 1.788.527zł ( tj. 20,9 % wydatków budżetu gminy) w tym:

- 123.242 zł - budowa wodociągu - kolonie Lewkowo Nowe

- 100.000 zł - budowa wodociągu Tarnopol - Nowa Luka

- 90.000 zł - modernizacja drogi gminnej Nowa łuka -Michnówka

- 428.834 zł - budowa drogi gminnej Narewka - Janowo

- 70.000 zł - tereny rekreacyjne na "Starym Dworze"

- 400.000 zł - modernizacja budynku po byłej szkole w Siemianówce

- 10.000 zł - budowa kanalizacji Planta

- 258.000 zł - budowa kanalizacji Guszczewina

- 278.451 zł - budowa kanalizacji Kruhlik - Mostki

- 30.000 zł ­- budowa kanalizacji Mikłaszewo

2. wydatki bieżące - 6.761.962 zł w tym:

- 2.681.289 zł - wynagrodzenia

- 575.560 zł - pochodne od wynagrodzeń

- 50.000 zł - dotacja na remont chodników przy drodze wojewódzkiej

- 325.000 zł - na instytucje kultury

- 20.000 zł - dotacja na organizowanie rozgrywek piłkarskich dzieci i młodzieży

- 70.000 zł - wydatki na obsługę długu

- 2.990.113 zł pozostałe wydatki bieżące

Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2005 r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 103 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 103 %.

Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Plan wydatków wynosi 227.242 zł w tym :

Rozdz. 01010 :

- 1.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na zakup wody od PKP do wodociągu wiejskiego w Tarnopolu,

- 223.242 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich

Rozdz. 01030 :

- 3.000 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego

Dział - 600 - Transport i łączność

Wydatki w tym dziale wynoszą 585.134 zł w tym:

- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa

- 50.000 zł - remont chodników

- 529.834 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:

o 428.834 droga Janowo -Narewka ,

o 90.000 zł droga Nowa Luka - Michnówka

Dział - 630 - Turystyka

Wydatki w tym dziale wynoszą 71.500 zł w tym :

- 1.500 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka

- 70.000 zł tereny rekreacyjne Stary Dwór

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Wydatki planuje się w kwocie 272.000 zł w tym:

- 60.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży

- 212.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.

Dział - 710 - Działalność usługowa

Wydatki planuje się w kwocie 100.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego

Dział - 750 - administracja publiczna

Plan wydatków wynosi 1.426.845 zł w tym:

Zadania zlecone:

- 61.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publicznej

zadania własne :

- 78.300 zł na utrzymanie Rady Gminy

- 1.240.700 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja bankowa

- 46.845 zł - wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz składka za przynależność do Stowarzyszeń -Euroregionu Puszcza Białowieska, Gmin Górnej Narwi, Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, Związek Gmin Wiejskich RP.

Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

- 750 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych

Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 71.930 zł w tym:

- 71.430 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.

- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilnej

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

- 70.000 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze

Dział - 757 - Obsługa długu publicznego

- 70.000 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .

Dział - 758 - Różne rozliczenia

- 75.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Plan wydatków wynosi 2.885.410 zł w tym:

- 1.370.770 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej , plan mniejszy w stosunku do wykonania 2004 r związku z likwidacją Filii Szkoły Podstawowej w Lewkowie i Siemianówce..

- 651.890 zł na wydatki bieżące gimnazjum

- 340.610 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów w 2005r wydatki znacznie większe w porównaniu do roku poprzedniego, ponieważ uruchomiono dodatkowo 1 autobus.

- 3.500 zł na dokształcanie nauczycieli - zwrot kosztów podróży za udział w szkoleniach i seminariach

- 38.260 zł odpis na fundusz socjalny nauczycieli emerytów

- 400.000 zł zaplanowano na modernizację w budynku po byłej szkole w Siemianówce.

Dział - 851 - Ochrona zdrowia

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 55.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .

Dział - 852 - Pomoc społeczna

Plan 987.677 zł w tym: zadania własne 296.677 zł ( w tym 163.000 zł dotacji celowej od Wojewody) i zadania zlecone 691.000 zł .

- 599.000 zł - świadczenia rodzinne - w całości zadanie zlecone

- 10.000 zł - składki na ubezpieczenia zdrowotne - w całości zadanie zlecone

- 208.000 zł - zasiłki i pomoc w naturze w tym:

o 82.000 zł - z dotacji celowej na zadanie zlecone

o 116.000 zł -z dotacji celowej na zadania własne

o 10.000 zł w ramach środków własnych

- 50.000 zł - dodatki mieszkaniowe - wydatki ze środków własnych

- 62.140 zł - wydatki bieżące na utrzymanie GOPS w tym: 47.000 zł z dotacji celowej na realizację zadań własnych

- 43.537 zł wydatki na usługi opiekuńcze (płace, składki ZUS, środki BHP)

- 15.000 zł dożywianie dzieci w szkołach

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Plan wydatków w tym dziale wynosi 1.216.301 zł w tym :

- wydatki bieżące 650.251 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 3 %

- i 576.451 zł wydatki inwestycyjne

Wydatki bieżące:

- 73.800 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków

- 6.000 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów

- 86.300 zł oświetlenie ulic

- 473.750 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów

Wydatki inwestycyjne:

- 10.000 zł - budowa kanalizacji Planta

- 258.000 zł - budowa kanalizacji Guszczewina

- 278.451 zł - budowa kanalizacji Kruhlik - Mostki

- 30.000 zł ­- budowa kanalizacji Mikłaszewo

Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Wydatki planuje się w kwocie 325.000 zł w tym:

- 211.200 zł jest to dotacja na utrzymanie Gminnego Ośrodka Kultury i świetlic wiejskich

- 113.800 zł - dotacja na utrzymanie Biblioteki w Narewce, wraz z Filiami w Siemianówce i Lewkowie

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

Plan wydatków wynosi 110.700 zł w tym :

- 90.700 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.

- 20.000 zł środki na zadania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej.

ZałącznikNr 3

do Zarządzenia Nr 40/04

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 listopada 2004 r

Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie

I. Grunty

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- 539,34 ha

w tym:

- grunty orne - 211 ha

- Ps i Ł - 110 ha

- grunty zabudowane i pod budowę - 19 ha

- lasy - 67 ha

- tereny letniskowe - 6 ha

- pozostałe grunty są to między innymi: kopalnie, drogi, koleje, nieużytki, rowy itp.- 126,34 ha

Oddano w użytkowanie wieczyste 2 ha gruntów:

- 1 ha - Spółdzielni Mieszkaniowej

- 1 ha - osobom fizycznym

sprzedano 15,43 ha na kwotę 379.221 zł w tym:

- działki usługowe- 0,03 ha

- działki budowlane- 2,15 ha na sumę 174.061, zł

- działki letniskowe- 2,84 ha na sumę 119.000, zł

- działki rolne i leśne- 10,41 ha na sumę 83.190, zł

w tym:

§ Ls - 0,93 ha

§ Ps i Ł - 2,80 ha

§ R - 6,68 ha

Dzierżawa:

- oddano w dzierżawę osobom fizycznym 64 ha - czynsz dzierżawny - 2.287 zł

- oddano w dzierżawę pod usługi około 1 ha - czynsz dzierżawny - 25.340 zł

Razem: 65,00 ha 27.627, zł

Przybyło w wyniku komunalizacji mienia 8,77 ha w tym:

§ R - 4,0 ha

§ PsiŁ - 4,0 ha

§ Ls - 0,77 ha

II. Budynki i obiekty

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- Budynki mieszkalne - 5 szt. - 215.737,00 zł

- Szkoły i przedszkola - 5 szt. - 6.212.634,00 zł

- Remizy OSP- 7 szt. - 706.737,00 zł

- Obiekty kulturalne- 14 szt. - 350.417,00 zł

sprzedano :

- 1 budynek po szkole w Eliaszukach

- mieszkanie w budynku przy ul.Białowieskiej 5

- mieszkanie w budynku przy ul.Hajnowskiej (stary posterunek policji)

III. Budowle i urządzenia techniczne

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- Drogi - 93,0 km - 341.560,00 zł

- Wodociągi - 108,6 km - 2.650.353,00 zł

- Oczyszczalnie - 3 szt. - 4.769.190,00 zł

- Kanalizacja - 31,6 km - 5.372.057,00 zł

- Wysypiska - 1 szt. - 425.852,00 zł

- kabiny sanitarne - 12 szt. - 126.880,00 zł

za ostatni okres przybyło :

- 4,5 km wodociągu (Lewkowo Stare i Siemianówka kolonie)

- 5 km kanalizacji (Zabłotczyzna i Siemianówka)

- 4,1 km poprawiono nawierzchnie dróg gminnych (żwirowanie)

IV. Środki transportowe

Stan mienia komunalnego na 15. 11. 2004 r.

- Urząd Gminy - 15 szt. - 653.689,00 zł

- OSP- 10 szt. - 335.142,00 zł

- Równarka drogowa - 1 szt. - 8.072,00 zł

dokupiono 1 autobus na dowożenie uczniów

V. Inwestycje gminne

na 15. 11. 2004 r rozpoczęte inwestycje gminne :

- Budowa wodociągów - 4 szt. - 83.028 zł

- Budowa kanalizacji - 5 szt. - 90.840 zł

- Budowa dróg gminnych - 3 drogi 13.991 zł

VI. Wierzytelności

- Lokaty terminowe - 5 szt - 400.000,00 zł

VII. Udział w Spółce Inst. Zrównoważonego Rozwoju w Narewce

- 700 szt. - 350.000,00 zł

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2004-12-14

Data modyfikacji: 2004-12-14

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2004-12-14