Zarządzenie Nr 69/03

Zarządzenie Nr 69/03

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 grudnia 2003 r

w sprawie projektu budżetu gminy na 2004 r.

     Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r Nr 15 poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr125, poz.1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:

§ 1. Ustala się :

1.projekt budżetu gminy na 2004 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,

2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,

3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy

mgr Mikołaj Pawilcz

ZałącznikNr 1

Do Zarządzenia Nr 69/03

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15.12.2003r

Projekt budżetu

UCHWAŁA Nr

RADY GMINY NAREWKA

z dnia .......... 2004 r

w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r Nr 15 poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr125, poz.1160, Nr 166, poz.1611) Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :

§ 1. Ustala się :

1. dochody budżetu gminy w wysokości : 8.441.209 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1

2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 8.266.356 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2

3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 384.773 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3

4. dochody budżetowe w kwocie 234.824 zł przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek długoterminowych zaciągniętych w latach ubiegłych,

5. źródłem pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 59.971 zł będzie transza kredytu na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego.

§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 81.000 zł .

§ 4. 1.Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 5.

2. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 2.500.000 zł

§ 5. Ustala się plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 143.000 zł oraz wydatków w kwocie 143.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 6

§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 33.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 58.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 8.

§ 9. Upoważnia się Wójta do :

1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu

2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.

§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótko terminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 150.000 zł

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.

2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 ( plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),

3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 1.000.000 zł.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2004 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

 

Sławomir Kulesza

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ........2004r

Plan dochodów budżetu gminy na 2004 r

Klasyfikacja

N a z w a

Przewid.

Wykonan.

2003 r

Plan na

2004r

w tym

dotacje

na zadania

zlecone

Dz.

Rozdz

§

1

2

3

4

5

6

7

010

Rolnictwo i łowiectwo

35.203

12.500

-

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

28.700

12.500

-

0830

Wpływy z usług

14.400

2.500

-

0960

Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

14.300

10.000

-

01095

Pozostała działalność

6.503

-

-

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej

500

-

-

0830

Wpływy z usług

6.003

-

-

020

Leśnictwo

552

600

-

02001

Gospodarka leśna

552

600

-

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

552

600

-

600

Transport i łączność

121.240

184.572

-

60016

Drogi publiczne gminne

121.240

184.572

-

6260

Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finasowanie lub dofin. kosz-tów realizacji inwestycji i zakupów inwest. jednostek .sektora .fin. publicz

20.000

-

-

6291

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

101.240

184.572

-

700

Gospodarka mieszkaniowa

406.600

528.000

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

306.600

408.000

0690

Wpływy z różnych opłat

9100

1.000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

97.000

107.000

0840

Wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych

200.500

300.000

70095

Pozostała działalność

100.000

120.000

0830

Wpływy z usług

100.000

120.000

1

2

3

4

5

6

7

710

Działalność usługowa

7.930

4.000

71095

Pozostała działalność

7.930

4.000

2020

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień

7.930

4.000

750

Administracja publiczna

83.612

66.000

59.000

75011

Urzędy wojewódzkie

76.612

59.000

59.000

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

57.000

59.000

59.000

2020

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień

19.612

-

75023

Urzędy gmin

7.000

7.000

0450

Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

5.000

5.000

0690

Wpływy z różnych opłat

2.000

2.000

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

14.189

773

773

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

729

773

773

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

729

773

773

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

6.363

-

-

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

6.363

-

-

75110

Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

7.097

-

-

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

7.097

-

-

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe

23.200

-

75412

Ochotnicze Straże Pożarne

23.200

-

2030

dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje własnych zadań bieżących gmin

9.600

-

1

2

3

4

5

6

7

2440

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych

13.600

-

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

3.590.076

3.632.325

-

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

7.000

7.000

-

0350

Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej

7.000

7.000

-

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokaln.

2.580.500

2.974.150

-

0310

Podatek od nieruchomości

2.100.000

2.500.000

-

0320

Podatek rolny

15.000

122.500

-

0330

Podatek leśny

400.000

288.800

-

0340

Podatek od środków transportowych

6.500

6.600

-

0360

Podatek od spadków i darowizn

2.000

0370

Podatek od posiadania psów

200

0430

Wpływy z opłaty targowej

50

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

25.000

34.000

-

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

34.000

20.000

-

75616

Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podat. od czynności cywilno- prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

421.500

-

-

0310

Podatek od nieruchomości

288.000

-

0320

Podatek rolny

104.000

-

0330

Podatek leśny

20.000

-

0340

Podatek od środków transportowych

1.600

-

0360

Podatek od spadków i darowizn

2.000

-

0370

Podatek od posiadania psów

200

-

0430

Wpływy z opłaty targowej

-

-

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

3.200

-

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

2.500

-

75618

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw

110.300

113.100

-

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

16.000

20.000

-

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

37.000

38.000

-

1

2

3

4

5

6

7

0470

Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

300

100

-

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

57.000

55.000

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa

470.776

538.075

-

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

465.776

533.075

-

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

5.000

5.000

-

758

Różne rozliczenia

2.475.221

2.494.428

-

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

2.124.742

2.029.046

-

2920

Subwencje z budżetu państwa

2.124.742

2.029.046

-

75802

Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jst

3.169

456.382

-

2750

środki na uzupełnienie dochodów gmin

-

456.382

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

3.169

-

-

75805

Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

337.310

-

-

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa (pod.drogowy)

180.459

-

-

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa (zw.i ulgi ustawowe)

156.851

-

-

75814

Różne rozliczenia

10.000

9.000

-

0920

Pozostałe odsetki

10.000

9.000

-

801

Oświata i wychowanie

26.870

2.000

-

80101

Szkoły podstawowe

3.986

2.000

-

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

2.000

2.000

-

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

1986

-

80195

Pozostała działalność

22.884

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

22.884

-

-

852

Pomoc społeczna

547.160

330.000

325000

85213

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

13.000

10.000

10.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

13.000

10.000

10.000

1

2

3

4

5

6

7

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

395.230

254.000

254.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

395.230

254.000

254.000

85215

Dodatki mieszkaniowe

46.775

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

46.775

-

-

85216

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

10.195

10.000

10.000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych

10.195

10.000

10.000

85219

Ośrodki pomocy społecznej

50.000

51.000

51.000

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych

50.000

51.000

51.000

85228

Usługi opiekuńcze

5.000

5.000

-

0830

Wpływy z usług

5.000

5.000

-

85295

Pozostała działalność

26.960

-

-

2010

Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych

2.160

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

24.800

-

-

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

1.239

-

-

85417

Szkolne schroniska młodzieżowe

95

-

-

0830

Wpływy z usług

95

-

-

85495

Pozostała działalność

1.144

-

-

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących

1.144

-

-

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

317.156

1.161.011

-

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

270.556

1.083.471

-

0830

Wpływy z usług

60.000

76.000

-

0960

Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej

35.000

96.000

-

6260

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publ

107.790

400.000

-

6291

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

67.766

511.471

-

1

2

3

4

5

6

7

90002

Gospodarka odpadami

9.600

10.000

-

0830

Wpływy z usług

9.600

10.000

-

90006

Ochrona gleby i wód podziemnych

-

63.440

6291

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

-

63.440

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

34.000

-

-

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie

34.000

-

-

90020

Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych

-

3.100

0400

Wpływy z opłaty produktowej

-

3.100

90095

pozostała działalność

3.000

1.000

0830

Wpływy z usług

3.000

1.000

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

9.500

10.000

-

92109

Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby

9.500

10.000

-

0830

Wpływy z usług

9.500

10.000

-

926

Kultura fizyczna i sport

15.000

15.000

-

92604

Instytucje kultury fizycznej

15.000

15.000

-

0830

Wpływy z usług

15.000

15.000

-

Razem

7.674.748

8.441.209

384.773


Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Gminy

Narewka z dnia 2004 r

Plan wydatków budżetu gminy na 2004r

Dział

Rozdz

Nazwa działu

Nazwa rozdziału

Przewid.

Wykon.

Na

2003r

Plan

na

2004r

Z tego :

Wydatki

bieżące

W tym:

Wydatki

majątko-

we

W tym:

Wynagrodzenia

Poch.od wynagr.

Dota-cje

Osług.długu

Inwesty-

jne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

010

Rolnictwo i leśnictwo

28.761

192.500

22.500

-

170.000

170.000

01010

Infrastruk.wodociąg. i sanitacyjna wsi

26.000

190.000

20.000

170.000

170.000

01030

Izby rolnicze

2.500

2.500

2.500

01095

Pozostała działalność

261

-

-

600

Transport i łączność

448.480

474.445

55.300

419.145

419.145

60004

Lokalny transp.zbior.

5.300

5.300

5.300

60014

Drogi publiczne powiatowe

168.180

-

60016

Drogi publiczne gmin.

275.000

469.145

50.000

419.145

419.145

630

Turystyka

1.260

1.500

1.500

63095

Pozostała działalność

1.260

1.500

1.500

700

Gospodarka mieszkaniowa

309.000

326.000

326.000

70005

Gospodarka gruntami i

nieruchomościami

49.000

59.000

59.000

70095

Pozostała działalność

260.000

267.000

267.000

710

Działalność usługowa

11.176

104.000

104.000

71004

Plany zagospodar. przestrzennego

3.246

100.000

100.000

71035

Cmentarze

7.930

4.000

4.000

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

750

Administracja publiczna

1.284.523

1.396.129

1.396.129

767.710

150.030

75011

Urzędy wojewódzkie

76.613

59.000

59.000

49.310

9.690

75022

Rady gmin

65.000

76.000

76.000

75023

Urzędy gmin

1.111.210

1.230.729

1.230.729

698.000

136.340

75047

Pobór podatków

27.500

-

75095

Pozostała działalność

4.200

30.400

30.400

20.400

4.000

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw

14.189

773

773

127

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

729

773

773

127

75108

Wybory do Sejmu i Senatu

6.180

75110

referenda ogólnokrajowe

7.097

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż

115.464

111.880

111.880

6.500

1.280

22.000

75405

Komendy Powiatowe Policji

-

22.000

22.000

22.000

75406

Straż Graniczna

2.997

-

-

75411

komendy Powiatowe PSP

15.000

-

75412

Ochotnicze straże pożarne

97.063

89.380

89.380

6.500

1.280

75414

Obrona cywilna

404

500

500

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

-

28.500

28.500

15.000

-

75647

pobór podatków i opł.

-

28.500

28.500

15.000

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

757

Obsługa długu publicznego

47.300

55.000

55.000

-

55.000

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst

47.300

55.000

55.000

-

55.000

-

-

758

Różne rozliczenia

-

81.000

81.000

-

-

75818

Rezerwa ogólna i celowa

-

81.000

81.000

-

-

801

Oświata i wychowanie

2.693.422

2.490.926

2.390.926

1.553.330

291.360

100.000

100.000

80101

Szkoły podstawowe

1.903.892

1.544.056

1.544.056

987.730

170.180

-

-

80110

Gimnazja

588.472

665.400

665.400

477.800

103.900

-

-

80113

Dowożenie uczniów do szkół

178.174

181.470

181.470

87.800

17.280

-

-

80195

Pozostała działalność

22.884

100.000

100.000

100.000

851

Ochrona zdrowia

32.785

80.000

80.000

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

32.785

80.000

80.000

852

Pomoc społeczna

683.634

487.408

487.408

99.500

33.585

85213

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ.

8.460

10.000

10.000

14.000

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

430.844

264.000

264.000

85215

Dodatki mieszkaniowe

71.755

50.000

50.000

85216

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

10.195

10.000

10.000

85219

Ośrodki pomocy społecznej

79.320

85.900

85.900

63.800

12.560

85228

Usługi opiekuńcze .i specjalistyczne .usługi opiekuńcze

45.100

47.508

47.508

35.700

7.025

85295

Pozostała działalność

37.960

20.000

20.000

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

2.580

85417

Szkolne schroniska młodzieżowe

1.436

85495

Pozostała działalność

1.144

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

900

Gospodarka komunalna

1.547.564

2.027.145

717.320

260.000

51.170

1.309.825

1.309.825

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

963.622

1.273.945

91.000

1.182.945

1.182.945

90002

Gospodarka odpadami

4.000

6.000

6.000

90006

Ochrona gleb i wód podziemnych

-

126.880

-

126.880

126.880

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

63.700

81.000

81.000

90095

Pozostała działalność

526.242

539.320

539.320

260.000

51.170

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narod.

285.875

298.380

298.380

173.300

34.080

92109

Domy i ośrodki kultury świetlice

161.219

169.830

169.830

73.300

14.430

92116

Biblioteki

124.656

128.550

128.550

100.000

19.650

926

Kultura fizyczna i sport

83.701

110.770

110.770

13.000

2.570

20.000

92604

Instytucje kultury fizycznej

23.545

46.070

46.070

13.000

2.570

92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

60.156

64.700

64.700

20.000

7.589.714

8.266.356

6.267.386

2.888.340

564.202

42.000

55.000

1.998.970

1.998.970


Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia 2004

I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2004 r

Dział

Rozdz

Nazwa działu- rozdziału

Dochody

Plan na

2004 r

Wydatki

Plan na

2004 r

W tym :

Wyna-grodze-nia

Pochodne

od

wynagr.

750

Administracja publiczna

57.000

59.000

49.310

9.690

75011

Urzędy wojewódzkie

57.000

59.000

49.310

9.690

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw

729

773

-

127

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

729

773

-

127

852

Pomoc społeczna

468.425

325.000

37.000

21.500

85213

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ.

13.000

10.000

-

-

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

395.230

254.000

-

14.000

85216

Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

10.195

10.000

-

-

85219

Ośrodki pomocy społecznej

50.000

51.000

37.000

7.500

O g ó ł e m

526.154

384.773

86.310

31.317

II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu

terytorialnego :

- dz.750 rozdz.75011 § 235 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 6.000 zł

Załącznik Nr 4

Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2004r

Plan przychodów i rozchodów 2004 r

Lp

W y s z c z e g ó l n i e n i e

K w o t a

I             

P r z y c h o d y - o g ó ł e m                           

159.971

W tym :

  1. wolne środki

2. pożyczki

100.000

59.971                            

II

R o z c h o d y - o g ó ł e m

334.824

W tym :

1. spłaty kredytów długoterminowych

2. spłaty pożyczek długoterminowych

64.824

270.000

Informacje uzupełniające :

1) Pokrycie deficytu budżetowego :

- transza kredytuna termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego 59.971 zł

2) Przeznaczenie nadwyżki uchwalonego budżetu :

- spłata kredytów i pożyczek - 234.824 zł


Załącznik Nr 5

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2004 r

Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2004 r

Nazwa zadania

inwestycyjnego

i jego

lokalizacja

rok

rozp

zak.

wartość

kosztory-

sowa

dochych-

czas

poniesion

wydatki

środki

wynikają

ce z

planów

W tym :

środki

własne

środki

SAPA-

RD

wpłaty

ludność

środki

z budż

państwa

dotacje

bezzwr.

z fun.cel.

Kredyty

i poży-

czki

1

2

3

4

5

6

7

9

10

11

I. ZADANIA KONTYNUOWANE

budowa kanalizacji nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka

90001 § 6050

1999

2006

7.200.000

3.714.826

60.000

20.000

40.000

budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Siemianówka

90001 § 6050- 90001 § 6051

2003

2004

767.198

767.198

383.600

383.598

budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Zabłotczyzna

90001 § 6050, 90001 § 6051

2003

2004

261.263

5.516

255.747

127.874

127.873

kanalizacja Planta

90001 § 6050

2003

2007

1.200.000

10.000

50.000

10.000

40.000

przebudowa drogi gminnej Nr 107130B Narewka- Janowo

60016 § 6050, - 60016 § 6051

2003

2004

261.263

4.750

369.145

184.573

184.572

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

II.ZADANIA NOWO-

ROZPOCZYNANE

wodociąg kolonia Lewkowo Nowe

01010 § 6050

2004

2004

80.000

80.000

72.000

8.000

      

wodociąg Tarnopol- Siemia-nówka

01010 § 6050

2004

2004

50.000

50.000

50.000

-

wodociąg kolonia Siemianówka

01010 § 6050

2004

2004

40.000

40.000

38.000

2.000

droga gminna

60016 § 6050

2004

2004

50.000

50.000

50.000

0

modernizacja budynku po byłej Szkole w Narewce (Instytut Zrównoważonego Rozwoju)

80101 § 6050

2004

2004

100.000

100.000

100.000

kanalizacja Narewka

90001 § 6050

2004

2004

50.000

50.000

34.000

16.000

kontenery sanitarne szt.2

kabiny sanitarne szt.10

na pola biwakowe i namiotowe i szlaki turystyczne

90006 § 6061

2004

2004

126.880

126.880

63.440

63.440

Razem:

10.186.604

3.735.092

1.998.970

1.133.487

759.483

106.000


Załącznik Nr 6

do Uchwały Nr Rady Gminy Narewka

z dnia .......2004r

Przychody i wydatki środków specjalnych na 2003r

Lp

Dział

Rozdz

Nazwa jednostki

i określenie

środka specjalnego

stan

środków

obrotowych

na 1.I.2004

Przychody

na

2004 r

Wydatki

na

2004r

Stan

środków

obrotowych

na 31.12.2004

1

801

80101

Zespół Szkół w Narewce

Dożywianie dzieci

8.000

100.000

100.000

8.000

2

801

80101

Filia Szkoły Podstawowej

w Lewkowie Starym

Dożywianie dzieci

500

7.000

7.000

500

3

801

80101

Filia Szkoły Podstawowej

w Siemianówce

Dożywianie dzieci

500

6.000

6.000

500

4

900

90095

Urząd Gminy Narewka

Doraźne świadczenia usług transportowych i budowlanych sprzętem będącym własnością gminy

1.000

30.000

30.000

1.000

R a z e m :

10.000

143.000

143.000

10.000

Załącznik Nr 7

do Uchwały Nr

Rady Gminy Narewka

z dnia ......2004r

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 r

Lp.

Treść

Kwota

1         

Stan środków obrotowych na początek roku                   

   

25.000              

2

Przychody ogółem:

33.500

ü Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska

33.000

ü Odsetki od środków na rachunkach bankowych

500

3

Wydatki ogółem:

58.000

ü nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda

3.600

ü Urządzanie terenów zieleni

3.000

ü Wydatki związane ze składowaniem odpadów

1.000

ü Sprzątanie (zakup nagród uczniom)

2.000

ü Opracowanie projektu techn.. proekologicznych

48.000

ü Prowizja BS

400

4

Stan środków na koniec roku (1+2-3)

300

Załącznik Nr 8

Do Uchwały Nr Rady Gminy Narewka

z dnia ......2004 r

Prognoza kwoty długu na 31.12.2004 r

Lp        

W y s z c z e g ó l n i e n i e                                         

Kwota zł           

I

Stan długu na 31.12.2003r

2.272.044

1. Zaciągnięte kredyty :

150.000

w tym:

- umowa PBK z 10.05.99r na 600.000 zł

- umowa BOŚ z 22.09.2003r na 90.000 zł

60.000

90.000

2. Zaciągnięte pożyczki

2..122.044

W tym:

- umowa z NFOŚ i GW z 03.07.2000r na 1.378.844 zł

- umowa z NFOŚ i GW z 25.03.2002r na 712.500 zł

- umowa z WFOŚi GW z 28.10.2003r na 260.700 zł

1.178.844

682.500

260.700

1.Przyjęte depozyty

w tym zbywalne :

-

-

II

Planowane zwiększenie długu w 2004 r

-

O g ó ł e m (I + II)

2.272.044

III

Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 r

334.824

1. kwoty spłaconych rat kredytów

64.824

2. kwoty spłaconych rat pożyczki

270.000

IV

Ogółem dług na 31.12.2004 ( I +II - III)

1.937.220

V

Planowane dochody na 2004r

8.441.209

VI

% (IV : V)

22,95 %

Załącznikr 2

do Zarządzenia Nr 69/03

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 grudnia 2003 r

Budżet Gminy na 2004r planuje się:

Dochody - 8.441.209 zł Wydatki - 8.266.356 zł

transza kredytu - 59.971 zł spłata kredytu - 64.824 zł

wolne środki - 100.000 zł spłata pożyczki - 270.000 zł

Razem: - 8.601.180 zł 8.601.180 zł

Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :

- subwencja oświatowa - 2.029.046 zł ( 24,04 % planowanych dochodów)

- uzupełnienie subwencji ogólnej w kwocie - 456.382 zł (tj. 5,41 %)

- dotacje celowe na realizacje zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2004 r - 384.773 zł ( tj. 4,56 % ) w tym :

- 59.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania

zlecone z zakresu administracji Państwowej (dz.750)

- 773 zł na aktualizacje spisu wyborców (dz.751)

- 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające

niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)

- 254.000 zł na zasiłki stałe i okresowe oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie

społeczne (dz.852)

- 10.000 zł na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych (dz.852)

- 51.000 zł na wydatki związane z utrzymaniem GOPS (dz.852)

dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej - 4.000 zł

- na utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych

dotacja celowa na zadania własne 759.483 zł w tym :

- 184.572 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)

- 383.598 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy kanalizacji w Siemianówce (dział 900)

- 127.874 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy kanalizacji w Zabłotczyźnie (dział 900)

- 63.440 zł środki SAPARD na dofinansowanie zakupu kontenerów i kabin sanitarnych na pola namiotowe (dział 900)

Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 3.633.684 zł co stanowi 43 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 4.807.525 zł (57 %)dochodami własnymi w poszczególnych rozdziałach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

dochody planuje się w kwocie 12.500 zł w tym:

- 2.500 zł są to opłaty za wodę z wodociągu Tarnopol

- 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich

Dział - 020 - Leśnictwo

dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

dochody planuje się w kwocie 528.000 zł w tym :

- 1.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

- 107.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy

- 300.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .

- 120.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły

Dział - 750 - Administracja publiczna

dochody własne planuje się w kwocie 7.000 zł w tym :

- 5.000 zł za czynności urzędowe

- 2.000 zł wpływy z tyt. zwrotu kosztów egzekucyjnych, druki płatne

pozostałe dochody są to dotacje celowe.

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Dochody planuje się w kwocie 3.632.325 zł w tym:

rozdz.75601 - 7.000 zł (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):

- 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy

rozdz.75615 - 2.974.150 zł (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych)

2.500.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :

a) budynki mieszkalne 125.346 m2

b) budynki związane z działalnością gospodarczą 49.150 m2

c) pozostałe budynki 22.437 m2

d) budowle - 43.118.532 zł x 2 %

e) grunty pod działalnością gospodarczą 1.068.496 m2

f) grunty pozostałe 782.642 m2

g) budynki letniskowe 4.239 m2

h) grunty rekreacyjne - 275.587 m2

i) grunty pod jeziorami - 1.000,oo m2

j) budynki gospodarcze rencistów 3.649 m2

- 122.500 zł podatek rolny

- 288.800 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :

a) 7.918 ha fizyczne

b) 8.393 ha fizyczne lasów ochronnych

- 6.600 zł podatek od środków transportowych

- 2.000 zł - podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd

Skarbowy

- 200 zł - podatek od posiadania psów

- 50 zł - opłata targowa

- 34.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych

- 20.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat przez osoby fizyczne

rozdz.75618 - 113.100 zł - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) :

- 20.000 zł - dochody z opłaty skarbowej

- 38.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .Opłata ta jest wnoszona na podstawie decyzji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów

- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

rozdz.75621 - 538.075 zł (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa ) :

- 533.075 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych

- 5.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych

Dział - 758 - Różne rozliczenia

Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.485.428 zł ) oraz

- 9.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Planuje się dochody własne w kwocie 2.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego.

Dział - 852- Pomoc społeczna

- 5.000 zł - odpłatność za opiekę w środowiskach jej potrzebującej sprawowana przez opiekunki GOPS

- pozostałe dochody są to dotacje celowe

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody planuje się w kwocie 1.161.011 zł - 574.911 zł środki SAPARD i dochody własne 586.100 zł w tym:

- 76.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków

- 96.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji

- 400.000 zł - nagroda za udział w konkursie "Nasza Gmina w Europie"

- 10.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci

- 3.100 zł - opłata produktowa

- 1.000 zł - za wynajęcie kabin sanitarnych

Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody kultury ( za dyskoteki, wynajem sal, pokoi gościnnych )

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

dochody planuje się w kwocie 15.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .

Plan wydatków na 2004r wynosi 8.266.356 zł przedstawia się następująco :

1. wydatki inwestycyjne 1.998.970zł ( tj. 24,2 % wydatków budżetu gminy) w tym:

- 60.000 zł - budowa kanalizacji nad Zbiornikiem wodnym Siemianówka

- 767.198 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Siemianówce

- 255.747 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Zabłotczyźnie

- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Plancie

- 369.145 zł - budowa drogi gminnej Narewka - Janowo

- 80.000 zł - budowa wodociągu kolonia Lewkowo Nowe

- 50.000 zł - budowa wodociągu Tarnopol Siemianówka

- 40.000 zł - budowa wodociągu kolonia Siemianówka

- 50.000 zł - budowa drogi gminnej (dokumentacje)

- 100.000 zł - modernizacja budynku po byłej Szkole Podstawowej w Narewce -Instytut Zrównoważonego Rozwoju)

- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej w Narewce

- 126.880 zł - zakup kontenerów sanitarnych szt.2 i kabin sanitarnych szt.10 na pola biwakowe i namiotowe, szlaki turystyczne.

2. wydatki bieżące - 6.267.386 zł w tym:

- 2.888.340 zł - wynagrodzenia

- 564.202 zł - pochodne od wynagrodzeń

- 20.000 zł dotacja dla klubu sportowego

- 22.000 zł - dotacja dla policji na zakup samochodu

- 55.000 zł wydatki na obsługę długu

- 2.717.844 zł pozostałe wydatki bieżące

Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2004r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 103 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 102 %.

Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :

Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Plan wydatków wynosi 192.500 zł w tym :

Rozdz. 01010 :

- 20.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na zakup wody od PKP do wodociągu wiejskiego w Tarnopolu,

- 170.000 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich Lewkowo i Siemianówka

Rozdz. 01030 :

- 2.500 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego

Dział - 600 - Transport i łączność

Wydatki w tym dziale wynoszą 474.445 zł w tym:

- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa

- 50.000 zł - remont chodników

- 419.145 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:

o 369.145 droga Janowo -Narewka ,

o 50.000 zł projekty i dokumentacja przebudowy dróg gminnych

Dział - 630 - Turystyka

Wydatki w tym dziale wynoszą 1.500 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka oraz zakup paliwa do Łodzi ratunkowych.

Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Wydatki planuje się w kwocie 326.000 zł w tym:

- 59.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży

- 267.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.

Dział - 710 - Działalność usługowa

Wydatki planuje się w kwocie 104.000 zł w tym:

- 100.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego

- 4.000 zł remont miejsca straceń w Tarnopolu

Dział - 750 - administracja publiczna

Plan wydatków wynosi 1.396.129 zł w tym:

Zadania zlecone:

- 59.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publiczne

zadania własne :

- 76.000 zł na utrzymanie Rady Gminy

- 1.230.729 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja , termomodernizacja budynku.

- 30.400 zł -w tym: 25.400 wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz 5.000 zł składka za przynależność do Stowarzyszeń - Gmin Puszczy Białowieskiej, i Gmin Górnej Narwi

Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

- 773 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych

Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 111.880 zł w tym:

- 22.000 zł środki przeznaczone na dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji

- 89.380 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.

- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilna

Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

- 28.500 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze

Dział - 757 - Obsługa długu publicznego

- 55.000 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .

Dział - 758 - Różne rozliczenia

- 81.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki

Dział - 801 - oświata i wychowanie

Plan wydatków wynosi 2.490.926 zł w tym:

- 1.544.056 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej i jej Filii, plan mniejszy w stosunku do wykonania 2003r związku z likwidacją klas 4-6 w Lewkowie i Siemianówce. 50.000 zł zaplanowano na termomodernizację budynku w Siemianówce.

- 665.400 zł na wydatki bieżące gimnazjum

- 181.470 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów

- 100.000 zł na modernizację Instytutu Zrównoważonego Rozwoju w Narewce w budynku po byłej szkole w Narewce

Dział - 851 - Ochrona zdrowia

Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 80.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .kwota zwiększona o 25.000 zł w stosunku do zaplanowanych dochodów , ponieważ w 2003 roku nie wykorzystano całości środków uzyskanych z tytułu wydawanych pozwoleń na sprzedaż alkoholu.

Dział - 852 - Pomoc społeczna

Plan 487.408 zł w tym: zadania własne 162.408 zł i zadania zlecone 325.000 zł .

W ramach zadań własnych zaplanowano:

- 10.000 zł na zasiłki i zapomogi

- 50.000 zł na dodatki mieszkaniowe

- 34.900 zł na utrzymanie GOPS

- 47.508 zł na usługi opiekuńcze tj. płace ,składka ZUS, środki BHP , odpis na zakł fundusz socjalny itp.

- 20.000 zł na dożywianie dzieci w szkołach

W ramach zadań zleconych zaplanowano:

- 10.000 zł - składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane przez osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

- 254.000 zł na zasiłki i zapomogi oraz składki na ubezpieczenie społeczne

- 10.000 zł na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

- 51.000 zł na wydatki bieżące GOPS

Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Plan wydatków w tym dziale wynosi 2.127.145 zł w tym :

- wydatki bieżące 717.320 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 2 %

- i 1.409.825 zł wydatki inwestycyjne

Wydatki bieżące:

- 91.000 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków

- 6.000 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów

- 81.000 zł oświetlenie ulic ( w tym zadania zlecone 34.000 zł)

- 539.320 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów i ekologizacja transportu

Wydatki inwestycyjne :

- 60.000 zł - budowa kanalizacji nad Zbiornikiem wodnym Siemianówka

- 767.198 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Siemianówce

- 255.747 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Zabłotczyźnie

- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Plancie

- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej w Narewce

- 126.880 zł - zakup kontenerów sanitarnych szt.2 i kabin sanitarnych szt.10 na pola biwakowe i namiotowe, szlaki turystyczne.

Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Wydatki planuje się w kwocie 298.380 zł w tym:

- 169.830 zł są to wydatki bieżące związane z utrzymaniem gminnego Ośrodka Kultury

- 128.550 zł wydatki związane z utrzymaniem bibliotek w Narewce, Lewkowie, Siemianówce

Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport

Plan wydatków wynosi 110.770 zł w tym :

- 46.070 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.

- 64.700 zł środki zadania w zakresie kultury fizycznej w tym :

o 20.000 zł - dotacja dla klubu sportowego LZS w Narewce. -

o 44.700 zł - środki na ryczałty sędziowskie, zakup nagród, itp.

ZałącznikNr 3

do Zarządzenia Nr 69/03

Wójta Gminy Narewka

z dnia 15 grudnia 2003r

Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie

Rodzaj

mienia

jedn

miary

Ilość

Wartość

Inwentaryz

W bezpośredn.

zarządzie gminy

Dzierżawa i

Najem

Użytkowanie

wieczyste

Sprzedaż

na

15.12.

2003r

2004

na

15.12.

2003r

2004

na

15.11.

2003r

2004

na

15.11.

2003r

2004

na

15.11.

2003r

2004

na

15.11.

2003

2004

I. Grunty

ogółem

m2

4443950

4443950

4443950

4443950

3697878

3741761

746082

702.199

10675

10675

224.997

130.000

2398688

2398688

2398688

2398688

2178166

2165666

36.400

37.400

100

100

234.220

240.000

1. Rolne

m2

3190381

3190381

3190381

3190381

2446498

2490381

743883

700.000

-

-

171.252

60.000

800000

800000

800000

800000

612500

612500

1.400

1.400

-

-

61.430

30.000

2. Lasy

m2

582033

582033

582033

582033

582033

582033

-

-

17.800

50.000

580000

580000

580000

580000

580000

580000

-

-

28.000

50.000

3. Tereny

Rekreacyjn

m2

49721

49721

49721

49721

49721

49721

-

-

5.679

10.000

300000

300000

300000

300000

300000

300000

-

-

48.200

130.000

4. Działki

budowlane

m2

103508

103508

103508

103508

92833

92833

10675

10675

27812

10000

185716

185716

185716

185716

185716

185716

100

100

61430

30000

5. Działki

Przem.hanl

m2

2199

2199

2199

2199

2199

2.199

-

32972

32972

32972

32972

35.000

36.000

-

6. Inne

m2

516108

516108

516108

516108

516108

516108

-

2454

500000

500000

500000

500000

500000

500000

-

10830

II . budynki i obiekty

szt

34

33

34

33

-

-

1

6349509

6349509

60.600

69.600

-

-

60.000

1. budynki mieszkalne

szt

7

6

7

6

-

-

1

268195

268195

48000

54.000

-

-

60.000

2.szkoły i przedszkol

szt

6

6

5024160

5024160

6

6

-

-

-

-

3.remizy OSP

szt

7

7

706737

706737

7

7

-

-

-

4.obiekty kulturalne

szt

14

14

14

14

6

6

-

-

350417

350417

12.600

15.600

-

III.Budowl i urząd. Tech.

szt

4

4

--

223,4

11228053

14128906

4

4

-

-

-

-

-

-

km

223,4

223,4

233,2

1.drogi

km

93

93

66590

756098

93

93

-

-

-

-

-

-

.wodociagi

km

103,1

108,6

2633561

2805561

103,1

108,6

-

-

-

-

-

-

3.oczyszcz

Szt

3

3

4769190

4769190

3

3

-

-

-

-

-

-

4.kanalizac

km

27,3

31,6

3332712

5372057

27,3

31,6

-

-

-

-

-

-

5.wysypisk

Szt

1

1

426000

426000

1

1

-

-

-

-

-

-

IV. Środki transport.

Szt

24

24

928330

928330

24

24

-

-

-

-

-

-

1.Urz.Gm.

Szt

14

14

646369

646369

14

14

-

-

-

-

-

-

2.OSP

Szt

9

9

273889

273889

9

9

-

-

-

-

-

-

3.równarka drogowa

Szt

1

1

8072

8072

1

1

-

-

-

-

-

-

V. Inwest. gminne

km

szt

6,9

-

10.7

12

1128763

1998970

6,9

-

10.7

12

1.budowa wodociąg.

km

0,7

5,5

2.000

170.000

0,7

5,5

-

-

-

-

-

-

2. budowa

kanalizacji

km

5,5

4,2

856400

1182945

5,5

4,2

-

-

-

-

-

-

4. bud.dróg gminnych

km

0,8

1,0

270.363

419145

0,8

1,0

-

-

-

-

-

-

5.zakup kabin

szt

-

12

-

126880

-

12

VI.Wierzy-telności

5

-

300.000

-

5

-

-

-

-

-

-

-

1. lokaty terminowe

5

-

300.000

-

5

-

-

-

-

-

-

-

 VII. udziały w Spółce Instyt.
Zrówn.  Rozwwoju w Narewce

 

szt. 
zł.
700
350.000
350.000                     

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2003-12-22

Data modyfikacji: 2004-03-11

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2003-12-22