Zarządzenie Nr 69/03
Zarządzenie Nr 69/03
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 grudnia 2003 r
w sprawie projektu budżetu gminy na 2004 r.
Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568), art. 119, art. 120 i art. 121 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r Nr 15 poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr125, poz.1160, Nr 166, poz.1611, Nr 189, poz.1851), oraz Uchwały Nr III/12/94 z dnia 24 sierpnia 1994r w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:
§ 1. Ustala się :
1.projekt budżetu gminy na 2004 r, w formie projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2. objaśnienia do projektu, zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3. informacje o stanie mienia komunalnego gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
mgr Mikołaj Pawilcz
ZałącznikNr 1
Do Zarządzenia Nr 69/03
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15.12.2003r
Projekt budżetu
UCHWAŁA Nr
RADY GMINY NAREWKA
z dnia .......... 2004 r
w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit. d, e i pkt 10 ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806 , z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568) oraz art. 116 art. 122, art. 124, i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r Nr 15 poz.148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz.874, Nr125, poz.1160, Nr 166, poz.1611) Rada Gminy Narewka uchwala co następuje :
§ 1. Ustala się :
1. dochody budżetu gminy w wysokości : 8.441.209 zł - zgodnie z załącznikiem nr 1
2. wydatki budżetu gminy w wysokości : 8.266.356 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 2
3. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych w wysokości : 384.773 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 3
4. dochody budżetowe w kwocie 234.824 zł przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek długoterminowych zaciągniętych w latach ubiegłych,
5. źródłem pokrycia deficytu budżetowego w kwocie 59.971 zł będzie transza kredytu na termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego.
§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 81.000 zł .
§ 4. 1.Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004r oraz środków na ich realizację - zgodnie z załącznikiem Nr 5.
2. Upoważnia się Wójta do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 2.500.000 zł
§ 5. Ustala się plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 143.000 zł oraz wydatków w kwocie 143.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 6
§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 33.500 zł , oraz wydatki Funduszu w kwocie 58.000 zł - zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 7. Dochody w kwocie 55.000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 8.
§ 9. Upoważnia się Wójta do :
1. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu
2. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków (za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia) podległym jednostkom organizacyjnym gminy.
§ 10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótko terminowych zaciągniętych przez Wójta w roku budżetowym w kwocie 150.000 zł
§ 11. Upoważnia się Wójta do:
1. lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.
2. zaciągania długu (zobowiązań) oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 ( plan wydatków budżetu ), załączniku Nr 4 (Plan przychodów i rozchodów ),
3. samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 1.000.000 zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2004 r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Sławomir Kulesza
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ........2004r
Plan dochodów budżetu gminy na 2004 r
Klasyfikacja |
N a z w a |
Przewid. Wykonan. 2003 r |
Plan na 2004r |
w tym dotacje na zadania zlecone |
||
Dz. |
Rozdz |
§ |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
35.203 |
12.500 |
- |
||
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
28.700 |
12.500 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
14.400 |
2.500 |
- |
||
0960 |
Otrzymane spadki , zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
14.300 |
10.000 |
- |
||
01095 |
Pozostała działalność |
6.503 |
- |
- |
||
0450 |
Wpływy z opłaty administracyjnej |
500 |
- |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
6.003 |
- |
- |
||
020 |
Leśnictwo |
552 |
600 |
- |
||
02001 |
Gospodarka leśna |
552 |
600 |
- |
||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
552 |
600 |
- |
||
600 |
Transport i łączność |
121.240 |
184.572 |
- |
||
60016 |
Drogi publiczne gminne |
121.240 |
184.572 |
- |
||
6260 |
Dotacje otrzymane z funduszy celo-wych na finasowanie lub dofin. kosz-tów realizacji inwestycji i zakupów inwest. jednostek .sektora .fin. publicz |
20.000 |
- |
- |
||
6291 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
101.240 |
184.572 |
- |
||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
406.600 |
528.000 |
|||
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
306.600 |
408.000 |
|||
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
9100 |
1.000 |
|||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
97.000 |
107.000 |
|||
0840 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych |
200.500 |
300.000 |
|||
70095 |
Pozostała działalność |
100.000 |
120.000 |
|||
0830 |
Wpływy z usług |
100.000 |
120.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
710 |
Działalność usługowa |
7.930 |
4.000 |
|||||
71095 |
Pozostała działalność |
7.930 |
4.000 |
|||||
2020 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień |
7.930 |
4.000 |
|||||
750 |
Administracja publiczna |
83.612 |
66.000 |
59.000 |
||||
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
76.612 |
59.000 |
59.000 |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżąc. z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
57.000 |
59.000 |
59.000 |
||||
2020 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień |
19.612 |
- |
|||||
75023 |
Urzędy gmin |
7.000 |
7.000 |
|||||
0450 |
Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe |
5.000 |
5.000 |
|||||
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2.000 |
2.000 |
|||||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
14.189 |
773 |
773 |
||||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
729 |
773 |
773 |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
729 |
773 |
773 |
||||
75108 |
Wybory do Sejmu i Senatu |
6.363 |
- |
- |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
6.363 |
- |
- |
||||
75110 |
Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
7.097 |
- |
- |
||||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
7.097 |
- |
- |
||||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe |
23.200 |
- |
|||||
75412 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
23.200 |
- |
|||||
2030 |
dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje własnych zadań bieżących gmin |
9.600 |
- |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2440 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
13.600 |
- |
|||
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
3.590.076 |
3.632.325 |
- |
||
75601 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
7.000 |
7.000 |
- |
||
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej |
7.000 |
7.000 |
- |
||
75615 |
Wpływy z podatku rolnego, podatku leś-nego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokaln. |
2.580.500 |
2.974.150 |
- |
||
0310 |
Podatek od nieruchomości |
2.100.000 |
2.500.000 |
- |
||
0320 |
Podatek rolny |
15.000 |
122.500 |
- |
||
0330 |
Podatek leśny |
400.000 |
288.800 |
- |
||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
6.500 |
6.600 |
- |
||
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
2.000 |
||||
0370 |
Podatek od posiadania psów |
200 |
||||
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
50 |
||||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
25.000 |
34.000 |
- |
||
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
34.000 |
20.000 |
- |
||
75616 |
Wpływy z podatków rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podat. od czynności cywilno- prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
421.500 |
- |
- |
||
0310 |
Podatek od nieruchomości |
288.000 |
- |
|||
0320 |
Podatek rolny |
104.000 |
- |
|||
0330 |
Podatek leśny |
20.000 |
- |
|||
0340 |
Podatek od środków transportowych |
1.600 |
- |
|||
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
2.000 |
- |
|||
0370 |
Podatek od posiadania psów |
200 |
- |
|||
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
- |
- |
|||
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
3.200 |
- |
|||
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
2.500 |
- |
|||
75618 |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw |
110.300 |
113.100 |
- |
||
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
16.000 |
20.000 |
- |
||
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
37.000 |
38.000 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
300 |
100 |
- |
||
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
57.000 |
55.000 |
|||
75621 |
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu Państwa |
470.776 |
538.075 |
- |
||
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
465.776 |
533.075 |
- |
||
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
5.000 |
5.000 |
- |
||
758 |
Różne rozliczenia |
2.475.221 |
2.494.428 |
- |
||
75801 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
2.124.742 |
2.029.046 |
- |
||
2920 |
Subwencje z budżetu państwa |
2.124.742 |
2.029.046 |
- |
||
75802 |
Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jst |
3.169 |
456.382 |
- |
||
2750 |
środki na uzupełnienie dochodów gmin |
- |
456.382 |
|||
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
3.169 |
- |
- |
||
75805 |
Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin |
337.310 |
- |
- |
||
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa (pod.drogowy) |
180.459 |
- |
- |
||
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa (zw.i ulgi ustawowe) |
156.851 |
- |
- |
||
75814 |
Różne rozliczenia |
10.000 |
9.000 |
- |
||
0920 |
Pozostałe odsetki |
10.000 |
9.000 |
- |
||
801 |
Oświata i wychowanie |
26.870 |
2.000 |
- |
||
80101 |
Szkoły podstawowe |
3.986 |
2.000 |
- |
||
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
2.000 |
2.000 |
- |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
1986 |
- |
|||
80195 |
Pozostała działalność |
22.884 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
22.884 |
- |
- |
||
852 |
Pomoc społeczna |
547.160 |
330.000 |
325000 |
||
85213 |
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
13.000 |
10.000 |
10.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
13.000 |
10.000 |
10.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
395.230 |
254.000 |
254.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych |
395.230 |
254.000 |
254.000 |
||
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
46.775 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
46.775 |
- |
- |
||
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
10.195 |
10.000 |
10.000 |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych |
10.195 |
10.000 |
10.000 |
||
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
50.000 |
51.000 |
51.000 |
||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych |
50.000 |
51.000 |
51.000 |
||
85228 |
Usługi opiekuńcze |
5.000 |
5.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
5.000 |
5.000 |
- |
||
85295 |
Pozostała działalność |
26.960 |
- |
- |
||
2010 |
Dotacje otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych |
2.160 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
24.800 |
- |
- |
||
854 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
1.239 |
- |
- |
||
85417 |
Szkolne schroniska młodzieżowe |
95 |
- |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
95 |
- |
- |
||
85495 |
Pozostała działalność |
1.144 |
- |
- |
||
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących |
1.144 |
- |
- |
||
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
317.156 |
1.161.011 |
- |
||
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
270.556 |
1.083.471 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
60.000 |
76.000 |
- |
||
0960 |
Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej |
35.000 |
96.000 |
- |
||
6260 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publ |
107.790 |
400.000 |
- |
||
6291 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
67.766 |
511.471 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
90002 |
Gospodarka odpadami |
9.600 |
10.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
9.600 |
10.000 |
- |
||
90006 |
Ochrona gleby i wód podziemnych |
- |
63.440 |
|||
6291 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów , samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
- |
63.440 |
|||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
34.000 |
- |
- |
||
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie |
34.000 |
- |
- |
||
90020 |
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych |
- |
3.100 |
|||
0400 |
Wpływy z opłaty produktowej |
- |
3.100 |
|||
90095 |
pozostała działalność |
3.000 |
1.000 |
|||
0830 |
Wpływy z usług |
3.000 |
1.000 |
|||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
9.500 |
10.000 |
- |
||
92109 |
Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby |
9.500 |
10.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
9.500 |
10.000 |
- |
||
926 |
Kultura fizyczna i sport |
15.000 |
15.000 |
- |
||
92604 |
Instytucje kultury fizycznej |
15.000 |
15.000 |
- |
||
0830 |
Wpływy z usług |
15.000 |
15.000 |
- |
||
Razem |
7.674.748 |
8.441.209 |
384.773 |
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Gminy
Narewka z dnia 2004 r
Plan wydatków budżetu gminy na 2004r
Dział Rozdz |
Nazwa działu Nazwa rozdziału |
Przewid. Wykon. Na 2003r |
Plan na 2004r |
Z tego : |
||||||
Wydatki bieżące |
W tym: |
Wydatki majątko- we |
W tym: |
|||||||
Wynagrodzenia |
Poch.od wynagr. |
Dota-cje |
Osług.długu |
Inwesty- jne |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
010 |
Rolnictwo i leśnictwo |
28.761 |
192.500 |
22.500 |
- |
170.000 |
170.000 |
|||
01010 |
Infrastruk.wodociąg. i sanitacyjna wsi |
26.000 |
190.000 |
20.000 |
170.000 |
170.000 |
||||
01030 |
Izby rolnicze |
2.500 |
2.500 |
2.500 |
||||||
01095 |
Pozostała działalność |
261 |
- |
- |
||||||
600 |
Transport i łączność |
448.480 |
474.445 |
55.300 |
419.145 |
419.145 |
||||
60004 |
Lokalny transp.zbior. |
5.300 |
5.300 |
5.300 |
||||||
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
168.180 |
- |
|||||||
60016 |
Drogi publiczne gmin. |
275.000 |
469.145 |
50.000 |
419.145 |
419.145 |
||||
630 |
Turystyka |
1.260 |
1.500 |
1.500 |
||||||
63095 |
Pozostała działalność |
1.260 |
1.500 |
1.500 |
||||||
700 |
Gospodarka mieszkaniowa |
309.000 |
326.000 |
326.000 |
||||||
70005 |
Gospodarka gruntami inieruchomościami |
49.000 |
59.000 |
59.000 |
||||||
70095 |
Pozostała działalność |
260.000 |
267.000 |
267.000 |
||||||
710 |
Działalność usługowa |
11.176 |
104.000 |
104.000 |
||||||
71004 |
Plany zagospodar. przestrzennego |
3.246 |
100.000 |
100.000 |
||||||
71035 |
Cmentarze |
7.930 |
4.000 |
4.000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
750 |
Administracja publiczna |
1.284.523 |
1.396.129 |
1.396.129 |
767.710 |
150.030 |
||||
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
76.613 |
59.000 |
59.000 |
49.310 |
9.690 |
||||
75022 |
Rady gmin |
65.000 |
76.000 |
76.000 |
||||||
75023 |
Urzędy gmin |
1.111.210 |
1.230.729 |
1.230.729 |
698.000 |
136.340 |
||||
75047 |
Pobór podatków |
27.500 |
- |
|||||||
75095 |
Pozostała działalność |
4.200 |
30.400 |
30.400 |
20.400 |
4.000 |
||||
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw |
14.189 |
773 |
773 |
127 |
|||||
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
729 |
773 |
773 |
127 |
|||||
75108 |
Wybory do Sejmu i Senatu |
6.180 |
||||||||
75110 |
referenda ogólnokrajowe |
7.097 |
||||||||
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż |
115.464 |
111.880 |
111.880 |
6.500 |
1.280 |
22.000 |
|||
75405 |
Komendy Powiatowe Policji |
- |
22.000 |
22.000 |
22.000 |
|||||
75406 |
Straż Graniczna |
2.997 |
- |
- |
||||||
75411 |
komendy Powiatowe PSP |
15.000 |
- |
|||||||
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
97.063 |
89.380 |
89.380 |
6.500 |
1.280 |
||||
75414 |
Obrona cywilna |
404 |
500 |
500 |
||||||
756 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
- |
28.500 |
28.500 |
15.000 |
- |
||||
75647 |
pobór podatków i opł. |
- |
28.500 |
28.500 |
15.000 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
757 |
Obsługa długu publicznego |
47.300 |
55.000 |
55.000 |
- |
55.000 |
||||
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst |
47.300 |
55.000 |
55.000 |
- |
55.000 |
- |
- |
||
758 |
Różne rozliczenia |
- |
81.000 |
81.000 |
- |
- |
||||
75818 |
Rezerwa ogólna i celowa |
- |
81.000 |
81.000 |
- |
- |
||||
801 |
Oświata i wychowanie |
2.693.422 |
2.490.926 |
2.390.926 |
1.553.330 |
291.360 |
100.000 |
100.000 |
||
80101 |
Szkoły podstawowe |
1.903.892 |
1.544.056 |
1.544.056 |
987.730 |
170.180 |
- |
- |
||
80110 |
Gimnazja |
588.472 |
665.400 |
665.400 |
477.800 |
103.900 |
- |
- |
||
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
178.174 |
181.470 |
181.470 |
87.800 |
17.280 |
- |
- |
||
80195 |
Pozostała działalność |
22.884 |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
|||||
851 |
Ochrona zdrowia |
32.785 |
80.000 |
80.000 |
||||||
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
32.785 |
80.000 |
80.000 |
||||||
852 |
Pomoc społeczna |
683.634 |
487.408 |
487.408 |
99.500 |
33.585 |
||||
85213 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ. |
8.460 |
10.000 |
10.000 |
14.000 |
|||||
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
430.844 |
264.000 |
264.000 |
||||||
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
71.755 |
50.000 |
50.000 |
||||||
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
10.195 |
10.000 |
10.000 |
||||||
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
79.320 |
85.900 |
85.900 |
63.800 |
12.560 |
||||
85228 |
Usługi opiekuńcze .i specjalistyczne .usługi opiekuńcze |
45.100 |
47.508 |
47.508 |
35.700 |
7.025 |
||||
85295 |
Pozostała działalność |
37.960 |
20.000 |
20.000 |
||||||
854 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
2.580 |
||||||||
85417 |
Szkolne schroniska młodzieżowe |
1.436 |
||||||||
85495 |
Pozostała działalność |
1.144 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
900 |
Gospodarka komunalna |
1.547.564 |
2.027.145 |
717.320 |
260.000 |
51.170 |
1.309.825 |
1.309.825 |
||
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
963.622 |
1.273.945 |
91.000 |
1.182.945 |
1.182.945 |
||||
90002 |
Gospodarka odpadami |
4.000 |
6.000 |
6.000 |
||||||
90006 |
Ochrona gleb i wód podziemnych |
- |
126.880 |
- |
126.880 |
126.880 |
||||
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
63.700 |
81.000 |
81.000 |
||||||
90095 |
Pozostała działalność |
526.242 |
539.320 |
539.320 |
260.000 |
51.170 |
||||
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narod. |
285.875 |
298.380 |
298.380 |
173.300 |
34.080 |
||||
92109 |
Domy i ośrodki kultury świetlice |
161.219 |
169.830 |
169.830 |
73.300 |
14.430 |
||||
92116 |
Biblioteki |
124.656 |
128.550 |
128.550 |
100.000 |
19.650 |
||||
926 |
Kultura fizyczna i sport |
83.701 |
110.770 |
110.770 |
13.000 |
2.570 |
20.000 |
|||
92604 |
Instytucje kultury fizycznej |
23.545 |
46.070 |
46.070 |
13.000 |
2.570 |
||||
92605 |
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu |
60.156 |
64.700 |
64.700 |
20.000 |
|||||
7.589.714 |
8.266.356 |
6.267.386 |
2.888.340 |
564.202 |
42.000 |
55.000 |
1.998.970 |
1.998.970 |
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia 2004
I. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych na 2004 r
DziałRozdz |
Nazwa działu- rozdziału |
Dochody Plan na 2004 r |
Wydatki Plan na 2004 r |
W tym : |
|
Wyna-grodze-nia |
Pochodne od wynagr. |
||||
750 |
Administracja publiczna |
57.000 |
59.000 |
49.310 |
9.690 |
75011 |
Urzędy wojewódzkie |
57.000 |
59.000 |
49.310 |
9.690 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictw |
729 |
773 |
- |
127 |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
729 |
773 |
- |
127 |
852 |
Pomoc społeczna |
468.425 |
325.000 |
37.000 |
21.500 |
85213 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społ. |
13.000 |
10.000 |
- |
- |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
395.230 |
254.000 |
- |
14.000 |
85216 |
Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne |
10.195 |
10.000 |
- |
- |
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej |
50.000 |
51.000 |
37.000 |
7.500 |
O g ó ł e m |
526.154 |
384.773 |
86.310 |
31.317 |
II. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu
terytorialnego :
- dz.750 rozdz.75011 § 235 - opłaty za wydawanie dowodów osobistych - 6.000 zł
Załącznik Nr 4
Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2004r
Plan przychodów i rozchodów 2004 r
Lp |
W y s z c z e g ó l n i e n i e |
K w o t a |
I |
P r z y c h o d y - o g ó ł e m |
159.971 |
W tym :
2. pożyczki |
100.000 59.971 |
|
II |
R o z c h o d y - o g ó ł e m |
334.824 |
W tym : 1. spłaty kredytów długoterminowych 2. spłaty pożyczek długoterminowych |
64.824 270.000 |
Informacje uzupełniające :
1) Pokrycie deficytu budżetowego :
- transza kredytuna termomodernizację z Banku Gospodarstwa Krajowego 59.971 zł
2) Przeznaczenie nadwyżki uchwalonego budżetu :
- spłata kredytów i pożyczek - 234.824 zł
Załącznik Nr 5
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2004 r
Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2004 r
Nazwa zadania inwestycyjnego i jego lokalizacja |
rok rozp zak. |
wartość kosztory- sowa |
dochych- czas poniesion wydatki |
środki wynikają ce z planów |
W tym : |
||||||
środki własne |
środki SAPA- RD |
wpłaty ludność |
środki z budż państwa |
dotacje bezzwr. z fun.cel. |
Kredyty i poży- czki |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
||
I. ZADANIA KONTYNUOWANE |
budowa kanalizacji nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka 90001 § 6050 |
1999 2006 |
7.200.000 |
3.714.826 |
60.000 |
20.000 |
40.000 |
||||
budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Siemianówka 90001 § 6050- 90001 § 6051 |
2003 2004 |
767.198 |
767.198 |
383.600 |
383.598 |
||||||
budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Zabłotczyzna 90001 § 6050, 90001 § 6051 |
2003 2004 |
261.263 |
5.516 |
255.747 |
127.874 |
127.873 |
|||||
kanalizacja Planta 90001 § 6050 |
2003 2007 |
1.200.000 |
10.000 |
50.000 |
10.000 |
40.000 |
|||||
przebudowa drogi gminnej Nr 107130B Narewka- Janowo 60016 § 6050, - 60016 § 6051 |
2003 2004 |
261.263 |
4.750 |
369.145 |
184.573 |
184.572 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
II.ZADANIA NOWO- ROZPOCZYNANE |
wodociąg kolonia Lewkowo Nowe 01010 § 6050 |
2004 2004 |
80.000 |
80.000 |
72.000 |
8.000 |
|
||||
wodociąg Tarnopol- Siemia-nówka 01010 § 6050 |
2004 2004 |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
- |
||||||
wodociąg kolonia Siemianówka 01010 § 6050 |
2004 2004 |
40.000 |
40.000 |
38.000 |
2.000 |
||||||
droga gminna 60016 § 6050 |
2004 2004 |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
0 |
||||||
modernizacja budynku po byłej Szkole w Narewce (Instytut Zrównoważonego Rozwoju) 80101 § 6050 |
2004 2004 |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
|||||||
kanalizacja Narewka 90001 § 6050 |
2004 2004 |
50.000 |
50.000 |
34.000 |
16.000 |
||||||
kontenery sanitarne szt.2 kabiny sanitarne szt.10 na pola biwakowe i namiotowe i szlaki turystyczne 90006 § 6061 |
2004 2004 |
126.880 |
126.880 |
63.440 |
63.440 |
||||||
Razem: |
10.186.604 |
3.735.092 |
1.998.970 |
1.133.487 |
759.483 |
106.000 |
Załącznik Nr 6
do Uchwały Nr Rady Gminy Narewka
z dnia .......2004r
Przychody i wydatki środków specjalnych na 2003r
Lp |
Dział Rozdz |
Nazwa jednostki i określenie środka specjalnego |
stan środków obrotowych na 1.I.2004 |
Przychody na 2004 r |
Wydatki na 2004r |
Stan środków obrotowych na 31.12.2004 |
1 |
801 80101 |
Zespół Szkół w Narewce Dożywianie dzieci |
8.000 |
100.000 |
100.000 |
8.000 |
2 |
801 80101 |
Filia Szkoły Podstawowejw Lewkowie Starym Dożywianie dzieci |
500 |
7.000 |
7.000 |
500 |
3 |
801 80101 |
Filia Szkoły Podstawowejw Siemianówce Dożywianie dzieci |
500 |
6.000 |
6.000 |
500 |
4 |
900 90095 |
Urząd Gminy NarewkaDoraźne świadczenia usług transportowych i budowlanych sprzętem będącym własnością gminy |
1.000 |
30.000 |
30.000 |
1.000 |
R a z e m : |
10.000 |
143.000 |
143.000 |
10.000 |
Załącznik Nr 7
do Uchwały Nr
Rady Gminy Narewka
z dnia ......2004r
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 r
Lp. |
Treść |
Kwota |
1 |
Stan środków obrotowych na początek roku
|
25.000 |
2 |
Przychody ogółem: |
33.500 |
ü Przelewy za gospodarcze korzystanie ze środowiska |
33.000 |
|
ü Odsetki od środków na rachunkach bankowych |
500 |
|
3 |
Wydatki ogółem: |
58.000 |
ü nagrody w konkursie najestetyczniejsza zagroda |
3.600 |
|
ü Urządzanie terenów zieleni |
3.000 |
|
ü Wydatki związane ze składowaniem odpadów |
1.000 |
|
ü Sprzątanie (zakup nagród uczniom) |
2.000 |
|
ü Opracowanie projektu techn.. proekologicznych |
48.000 |
|
ü Prowizja BS |
400 |
|
4 |
Stan środków na koniec roku (1+2-3) |
300 |
Załącznik Nr 8
Do Uchwały Nr Rady Gminy Narewka
z dnia ......2004 r
Prognoza kwoty długu na 31.12.2004 r
Lp |
W y s z c z e g ó l n i e n i e |
Kwota zł |
I |
Stan długu na 31.12.2003r |
2.272.044 |
1. Zaciągnięte kredyty : |
150.000 |
|
w tym: - umowa PBK z 10.05.99r na 600.000 zł - umowa BOŚ z 22.09.2003r na 90.000 zł |
60.000 90.000 |
|
2. Zaciągnięte pożyczki |
2..122.044 |
|
W tym: - umowa z NFOŚ i GW z 03.07.2000r na 1.378.844 zł - umowa z NFOŚ i GW z 25.03.2002r na 712.500 zł - umowa z WFOŚi GW z 28.10.2003r na 260.700 zł |
1.178.844 682.500 260.700 |
|
1.Przyjęte depozyty w tym zbywalne : |
- - |
|
II |
Planowane zwiększenie długu w 2004 r |
- |
O g ó ł e m (I + II) |
2.272.044 |
|
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 r |
334.824 |
1. kwoty spłaconych rat kredytów |
64.824 |
|
2. kwoty spłaconych rat pożyczki |
270.000 |
|
IV |
Ogółem dług na 31.12.2004 ( I +II - III) |
1.937.220 |
V |
Planowane dochody na 2004r |
8.441.209 |
VI |
% (IV : V) |
22,95 % |
Załącznikr 2
do Zarządzenia Nr 69/03
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 grudnia 2003 r
Budżet Gminy na 2004r planuje się:
Dochody - 8.441.209 zł Wydatki - 8.266.356 zł
transza kredytu - 59.971 zł spłata kredytu - 64.824 zł
wolne środki - 100.000 zł spłata pożyczki - 270.000 zł
Razem: - 8.601.180 zł 8.601.180 zł
Plan dochodów budżetu przedstawia się następująco :
- subwencja oświatowa - 2.029.046 zł ( 24,04 % planowanych dochodów)
- uzupełnienie subwencji ogólnej w kwocie - 456.382 zł (tj. 5,41 %)
- dotacje celowe na realizacje zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2004 r - 384.773 zł ( tj. 4,56 % ) w tym :
- 59.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zadania
zlecone z zakresu administracji Państwowej (dz.750)
- 773 zł na aktualizacje spisu wyborców (dz.751)
- 10.000 zł na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające
niektóre świadczenia z pomocy społecznej (dz.852)
- 254.000 zł na zasiłki stałe i okresowe oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie
społeczne (dz.852)
- 10.000 zł na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych (dz.852)
- 51.000 zł na wydatki związane z utrzymaniem GOPS (dz.852)
dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej - 4.000 zł
- na utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych
dotacja celowa na zadania własne 759.483 zł w tym :
- 184.572 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy drogi Narewka- Janowo (dział 600)
- 383.598 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy kanalizacji w Siemianówce (dział 900)
- 127.874 zł środki SAPARD na dofinansowanie budowy kanalizacji w Zabłotczyźnie (dział 900)
- 63.440 zł środki SAPARD na dofinansowanie zakupu kontenerów i kabin sanitarnych na pola namiotowe (dział 900)
Razem kwota ww subwencji i dotacji wynosi 3.633.684 zł co stanowi 43 % budżetu gminy. Pozostałe dochody planowane są w kwocie 4.807.525 zł (57 %) są dochodami własnymi w poszczególnych rozdziałach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
dochody planuje się w kwocie 12.500 zł w tym:
- 2.500 zł są to opłaty za wodę z wodociągu Tarnopol
- 10.000 zł wpłaty mieszkańców na budowę wodociągów wiejskich
Dział - 020 - Leśnictwo
dochody planuje się w kwocie 600 zł i jest to czynsz dzierżawny za obwody łowieckie - planowane dochody jak w roku poprzednim.
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
dochody planuje się w kwocie 528.000 zł w tym :
- 1.000 zł - opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- 107.000 zł - czynsz za dzierżawę na podstawie umów gruntów komunalnych, dochody z tytułu czynszu mieszkaniowego , wynajem budynków będących własnością Gminy
- 300.000 zł - jest to kwota jaką planuje się uzyskać ze sprzedaży działek rekreacyjnych nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka, działek komunalnych oraz budynków .
- 120.000 zł za sprzedaż gazu sieciowego na osiedlu mieszkaniowym i dla szkoły
Dział - 750 - Administracja publiczna
dochody własne planuje się w kwocie 7.000 zł w tym :
- 5.000 zł za czynności urzędowe
- 2.000 zł wpływy z tyt. zwrotu kosztów egzekucyjnych, druki płatne
pozostałe dochody są to dotacje celowe.
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
Dochody planuje się w kwocie 3.632.325 zł w tym:
rozdz.75601 - 7.000 zł (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
- 7.000 zł podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
rozdz.75615 - 2.974.150 zł (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilno-prawnych , podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych)
2.500.000 zł z tytułu podatku od nieruchomości, na kwotę tę składają się :
a) budynki mieszkalne 125.346 m2
b) budynki związane z działalnością gospodarczą 49.150 m2
c) pozostałe budynki 22.437 m2
d) budowle - 43.118.532 zł x 2 %
e) grunty pod działalnością gospodarczą 1.068.496 m2
f) grunty pozostałe 782.642 m2
g) budynki letniskowe 4.239 m2
h) grunty rekreacyjne - 275.587 m2
i) grunty pod jeziorami - 1.000,oo m2
j) budynki gospodarcze rencistów 3.649 m2
- 122.500 zł podatek rolny
- 288.800 zł podatek leśny - podstawę do wymiaru stanowi :
a) 7.918 ha fizyczne
b) 8.393 ha fizyczne lasów ochronnych
- 6.600 zł podatek od środków transportowych
- 2.000 zł - podatek od spadków i darowizn - dochody realizowane przez Urząd
Skarbowy
- 200 zł - podatek od posiadania psów
- 50 zł - opłata targowa
- 34.000 zł - podatek od czynności cywilnoprawnych
- 20.000 zł - odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatki i opłat przez osoby fizyczne
rozdz.75618 - 113.100 zł - (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw ) :
- 20.000 zł - dochody z opłaty skarbowej
- 38.000 zł - wpływy z opłaty eksploatacyjnej za wydobywanie kopalin (iły) .Opłata ta jest wnoszona na podstawie decyzji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
- 100 zł - opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów
- 55.000 zł - wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu
rozdz.75621 - 538.075 zł (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa ) :
- 533.075 zł udział w podatku dochodowym od osób fizycznych
- 5.000 zł udział w podatku dochodowym od osób prawnych
Dział - 758 - Różne rozliczenia
Dochodem w tym dziale są subwencje -( 2.485.428 zł ) oraz
- 9.000 zł plan dochodów własnych- są to odsetki dopisane przez Bank od środków na rachunkach bankowych.
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Planuje się dochody własne w kwocie 2.000 zł - jest to czynsz za wynajem sklepiku szkolnego.
Dział - 852- Pomoc społeczna
- 5.000 zł - odpłatność za opiekę w środowiskach jej potrzebującej sprawowana przez opiekunki GOPS
- pozostałe dochody są to dotacje celowe
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Dochody planuje się w kwocie 1.161.011 zł - 574.911 zł środki SAPARD i dochody własne 586.100 zł w tym:
- 76.000 zł - wpłaty za zrzut nieczystości płynnych do oczyszczalni ścieków
- 96.000 zł - zadeklarowane wpłaty mieszkańców jako udział w kosztach budowy kanalizacji
- 400.000 zł - nagroda za udział w konkursie "Nasza Gmina w Europie"
- 10.000 zł opłaty za składowanie odpadów stałych na gminnym wysypisku śmieci
- 3.100 zł - opłata produktowa
- 1.000 zł - za wynajęcie kabin sanitarnych
Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
dochody planuje się w kwocie 10.000 zł są to dochody kultury ( za dyskoteki, wynajem sal, pokoi gościnnych )
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
dochody planuje się w kwocie 15.000 zł są to dochody realizowane przez OSIR w Narewce .
Plan wydatków na 2004r wynosi 8.266.356 zł przedstawia się następująco :
1. wydatki inwestycyjne 1.998.970zł ( tj. 24,2 % wydatków budżetu gminy) w tym:
- 60.000 zł - budowa kanalizacji nad Zbiornikiem wodnym Siemianówka
- 767.198 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Siemianówce
- 255.747 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Zabłotczyźnie
- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Plancie
- 369.145 zł - budowa drogi gminnej Narewka - Janowo
- 80.000 zł - budowa wodociągu kolonia Lewkowo Nowe
- 50.000 zł - budowa wodociągu Tarnopol Siemianówka
- 40.000 zł - budowa wodociągu kolonia Siemianówka
- 50.000 zł - budowa drogi gminnej (dokumentacje)
- 100.000 zł - modernizacja budynku po byłej Szkole Podstawowej w Narewce -Instytut Zrównoważonego Rozwoju)
- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej w Narewce
- 126.880 zł - zakup kontenerów sanitarnych szt.2 i kabin sanitarnych szt.10 na pola biwakowe i namiotowe, szlaki turystyczne.
2. wydatki bieżące - 6.267.386 zł w tym:
- 2.888.340 zł - wynagrodzenia
- 564.202 zł - pochodne od wynagrodzeń
- 20.000 zł dotacja dla klubu sportowego
- 22.000 zł - dotacja dla policji na zakup samochodu
- 55.000 zł wydatki na obsługę długu
- 2.717.844 zł pozostałe wydatki bieżące
Przy opracowaniu projektu budżetu gminy na 2004r przyjęto średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 103 % , wskaźnik wzrostu cen towarów i usług 102 %.
Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :
Dział - 010 - Rolnictwo i łowiectwo
Plan wydatków wynosi 192.500 zł w tym :
Rozdz. 01010 :
- 20.000 zł - wydatki bieżące są przeznaczone na zakup wody od PKP do wodociągu wiejskiego w Tarnopolu,
- 170.000 zł wydatki inwestycyjne - budowa wodociągów wiejskich Lewkowo i Siemianówka
Rozdz. 01030 :
- 2.500 zł jest wpłata gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 2 % od uzyskanych wpływów podatku rolnego
Dział - 600 - Transport i łączność
Wydatki w tym dziale wynoszą 474.445 zł w tym:
- 5.300 zł przeznacza się na opłacenie kursów PKS do Masiewa
- 50.000 zł - remont chodników
- 419.145 zł przeznacza się na budowę i modernizacje dróg gminnych w tym:
o 369.145 droga Janowo -Narewka ,
o 50.000 zł projekty i dokumentacja przebudowy dróg gminnych
Dział - 630 - Turystyka
Wydatki w tym dziale wynoszą 1.500 zł - są to środki przeznaczone na opłatę rachunków za oświetlenie pola biwakowego nad Zalewem Siemianówka oraz zakup paliwa do Łodzi ratunkowych.
Dział - 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Wydatki planuje się w kwocie 326.000 zł w tym:
- 59.000 zł przeznacza się na gospodarkę gruntami i nieruchomościami tzn. ubezpieczenie mienia gminnego. Ogłoszenia o sprzedaży oraz szacunki i podział działek przeznaczonych do sprzedaży
- 267.000 zł przeznacza się na zakup gazu sieciowego na osiedle mieszkaniowe i do szkoły, zakup oleju do ogrzania budynków mieszkalnych , opłacenie f-r za ciepło w Lewkowie do budynku (po ZOZ-ie) konserwacja urządzeń gazociągu i rozprężalni gazu.
Dział - 710 - Działalność usługowa
Wydatki planuje się w kwocie 104.000 zł w tym:
- 100.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego
- 4.000 zł remont miejsca straceń w Tarnopolu
Dział - 750 - administracja publiczna
Plan wydatków wynosi 1.396.129 zł w tym:
Zadania zlecone:
- 59.000 zł są to zadnia zlecone przez Podlaski Urząd Wojewódzki z zakresu administracji publiczne
zadania własne :
- 76.000 zł na utrzymanie Rady Gminy
- 1.230.729 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem urzędu Gminy - płace, ZUS, opał, konserwacja i remont sprzętu, materiały biurowe, opłaty pocztowe, prowizja , termomodernizacja budynku.
- 30.400 zł -w tym: 25.400 wydatki bieżące ( płace, ZUS, ) związane z utrzymaniem Gminnego Centrum Informacji oraz 5.000 zł składka za przynależność do Stowarzyszeń - Gmin Puszczy Białowieskiej, i Gmin Górnej Narwi
Dział - 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
- 773 zł są to wydatki związane z aktualizacją stałego spisu wyborców w ramach zadań zleconych
Dział - 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 111.880 zł w tym:
- 22.000 zł środki przeznaczone na dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji
- 89.380 zł plan wydatków związany z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych tj. płace kierowcom, składki ZUS, zakup paliwa, remont samochodów , ubezpieczenie pojazdów i strażaków, za udział w pożarach.
- 500 zł wydatki bieżące obrony cywilna
Dział - 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
- 28.500 zł wydatki związane z poborem podatku - prowizja sołtysom , drukowanie nakazów, usługi pocztowe i komornicze
Dział - 757 - Obsługa długu publicznego
- 55.000 zł przeznacza się na opłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek na inwestycje .
Dział - 758 - Różne rozliczenia
- 81.000 zł rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki
Dział - 801 - oświata i wychowanie
Plan wydatków wynosi 2.490.926 zł w tym:
- 1.544.056 zł na wydatki bieżące związane z utrzymaniem Szkoły Podstawowej i jej Filii, plan mniejszy w stosunku do wykonania 2003r związku z likwidacją klas 4-6 w Lewkowie i Siemianówce. 50.000 zł zaplanowano na termomodernizację budynku w Siemianówce.
- 665.400 zł na wydatki bieżące gimnazjum
- 181.470 zł na dowożenie uczniów do szkół , płace kierowcom, zakup paliwa , części zamiennych do autobusów
- 100.000 zł na modernizację Instytutu Zrównoważonego Rozwoju w Narewce w budynku po byłej szkole w Narewce
Dział - 851 - Ochrona zdrowia
Wydatki w tym dziale planuje się w kwocie 80.000 zł na profilaktykę alkoholową, zwrot kosztów podróży dla członków komisji ds. działania i zapobiegania alkoholizmowi, opłacenie terapeuty .kwota zwiększona o 25.000 zł w stosunku do zaplanowanych dochodów , ponieważ w 2003 roku nie wykorzystano całości środków uzyskanych z tytułu wydawanych pozwoleń na sprzedaż alkoholu.
Dział - 852 - Pomoc społeczna
Plan 487.408 zł w tym: zadania własne 162.408 zł i zadania zlecone 325.000 zł .
W ramach zadań własnych zaplanowano:
- 10.000 zł na zasiłki i zapomogi
- 50.000 zł na dodatki mieszkaniowe
- 34.900 zł na utrzymanie GOPS
- 47.508 zł na usługi opiekuńcze tj. płace ,składka ZUS, środki BHP , odpis na zakł fundusz socjalny itp.
- 20.000 zł na dożywianie dzieci w szkołach
W ramach zadań zleconych zaplanowano:
- 10.000 zł - składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane przez osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej
- 254.000 zł na zasiłki i zapomogi oraz składki na ubezpieczenie społeczne
- 10.000 zł na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne
- 51.000 zł na wydatki bieżące GOPS
Dział - 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Plan wydatków w tym dziale wynosi 2.127.145 zł w tym :
- wydatki bieżące 717.320 zł zaplanowane na poziomie wydatków roku ub. zwiększone o 2 %
- i 1.409.825 zł wydatki inwestycyjne
Wydatki bieżące:
- 91.000 zł na utrzymanie 3 oczyszczalni ścieków
- 6.000 zł wydatki na gminne wysypisko śmieci, zakup worków , pojemników , opłata za wodę i za składowanie odpadów
- 81.000 zł oświetlenie ulic ( w tym zadania zlecone 34.000 zł)
- 539.320 zł - wydatki związane z utrzymaniem sprzętu gospodarki komunalnej, płace pracownikom fizycznym gospodarki komunalnej, skł. ZUS, zakup paliwa, części zamiennych do samochodów i ekologizacja transportu
Wydatki inwestycyjne :
- 60.000 zł - budowa kanalizacji nad Zbiornikiem wodnym Siemianówka
- 767.198 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Siemianówce
- 255.747 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Zabłotczyźnie
- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w Plancie
- 50.000 zł - budowa kanalizacji sanitarnej w Narewce
- 126.880 zł - zakup kontenerów sanitarnych szt.2 i kabin sanitarnych szt.10 na pola biwakowe i namiotowe, szlaki turystyczne.
Dział - 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Wydatki planuje się w kwocie 298.380 zł w tym:
- 169.830 zł są to wydatki bieżące związane z utrzymaniem gminnego Ośrodka Kultury
- 128.550 zł wydatki związane z utrzymaniem bibliotek w Narewce, Lewkowie, Siemianówce
Dział - 926 - Kultura fizyczna i sport
Plan wydatków wynosi 110.770 zł w tym :
- 46.070 zł wydatki bieżące związane z utrzymaniem OSiR w Narewce, płace, skł. na ubezpieczenie społeczne , zakup materiałów , opłaty pocztowe itp.
- 64.700 zł środki zadania w zakresie kultury fizycznej w tym :
o 20.000 zł - dotacja dla klubu sportowego LZS w Narewce. -
o 44.700 zł - środki na ryczałty sędziowskie, zakup nagród, itp.
ZałącznikNr 3
do Zarządzenia Nr 69/03
Wójta Gminy Narewka
z dnia 15 grudnia 2003r
Wykaz mienia komunalnego i jego zagospodarowanie
Rodzaj mienia |
jedn miary |
Ilość |
Wartość Inwentaryz |
W bezpośredn. zarządzie gminy |
Dzierżawa i Najem |
Użytkowanie wieczyste |
Sprzedaż |
||||||
na 15.12. 2003r |
2004 |
na 15.12. 2003r |
2004 |
na 15.11. 2003r |
2004 |
na 15.11. 2003r |
2004 |
na 15.11. 2003r |
2004 |
na 15.11. 2003 |
2004 |
||
I. Grunty ogółem |
m2 |
4443950 |
4443950 |
4443950 |
4443950 |
3697878 |
3741761 |
746082 |
702.199 |
10675 |
10675 |
224.997 |
130.000 |
zł |
2398688 |
2398688 |
2398688 |
2398688 |
2178166 |
2165666 |
36.400 |
37.400 |
100 |
100 |
234.220 |
240.000 |
|
1. Rolne |
m2 |
3190381 |
3190381 |
3190381 |
3190381 |
2446498 |
2490381 |
743883 |
700.000 |
- |
- |
171.252 |
60.000 |
zł |
800000 |
800000 |
800000 |
800000 |
612500 |
612500 |
1.400 |
1.400 |
- |
- |
61.430 |
30.000 |
|
2. Lasy |
m2 |
582033 |
582033 |
582033 |
582033 |
582033 |
582033 |
- |
- |
17.800 |
50.000 |
||
zł |
580000 |
580000 |
580000 |
580000 |
580000 |
580000 |
- |
- |
28.000 |
50.000 |
|||
3. Tereny Rekreacyjn |
m2 |
49721 |
49721 |
49721 |
49721 |
49721 |
49721 |
- |
- |
5.679 |
10.000 |
||
zł |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
300000 |
- |
- |
48.200 |
130.000 |
|||
4. Działki budowlane |
m2 |
103508 |
103508 |
103508 |
103508 |
92833 |
92833 |
10675 |
10675 |
27812 |
10000 |
||
zł |
185716 |
185716 |
185716 |
185716 |
185716 |
185716 |
100 |
100 |
61430 |
30000 |
|||
5. Działki Przem.hanl |
m2 |
2199 |
2199 |
2199 |
2199 |
2199 |
2.199 |
- |
|||||
zł |
32972 |
32972 |
32972 |
32972 |
35.000 |
36.000 |
- |
||||||
6. Inne |
m2 |
516108 |
516108 |
516108 |
516108 |
516108 |
516108 |
- |
2454 |
||||
zł |
500000 |
500000 |
500000 |
500000 |
500000 |
500000 |
- |
10830 |
|||||
II . budynki i obiekty |
szt |
34 |
33 |
34 |
33 |
- |
- |
1 |
|||||
zł |
6349509 |
6349509 |
60.600 |
69.600 |
- |
- |
60.000 |
||||||
1. budynki mieszkalne |
szt |
7 |
6 |
7 |
6 |
- |
- |
1 |
|||||
zł |
268195 |
268195 |
48000 |
54.000 |
- |
- |
60.000 |
||||||
2.szkoły i przedszkol |
szt |
6 |
6 |
5024160 |
5024160 |
6 |
6 |
- |
- |
- |
- |
||
3.remizy OSP |
szt |
7 |
7 |
706737 |
706737 |
7 |
7 |
- |
- |
- |
|||
4.obiekty kulturalne |
szt |
14 |
14 |
14 |
14 |
6 |
6 |
- |
- |
||||
zł |
350417 |
350417 |
12.600 |
15.600 |
- |
||||||||
III.Budowl i urząd. Tech. |
szt |
4 |
4 -- 223,4 |
11228053 |
14128906 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
km |
223,4 |
223,4 |
233,2 |
||||||||||
1.drogi |
km |
93 |
93 |
66590 |
756098 |
93 |
93 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
.wodociagi |
km |
103,1 |
108,6 |
2633561 |
2805561 |
103,1 |
108,6 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3.oczyszcz |
Szt |
3 |
3 |
4769190 |
4769190 |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4.kanalizac |
km |
27,3 |
31,6 |
3332712 |
5372057 |
27,3 |
31,6 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5.wysypisk |
Szt |
1 |
1 |
426000 |
426000 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. Środki transport. |
Szt |
24 |
24 |
928330 |
928330 |
24 |
24 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.Urz.Gm. |
Szt |
14 |
14 |
646369 |
646369 |
14 |
14 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.OSP |
Szt |
9 |
9 |
273889 |
273889 |
9 |
9 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3.równarka drogowa |
Szt |
1 |
1 |
8072 |
8072 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
V. Inwest. gminne |
km szt |
6,9 - |
10.7 12 |
1128763 |
1998970 |
6,9 - |
10.7 12 |
||||||
1.budowa wodociąg. |
km |
0,7 |
5,5 |
2.000 |
170.000 |
0,7 |
5,5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. budowa kanalizacji |
km |
5,5 |
4,2 |
856400 |
1182945 |
5,5 |
4,2 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. bud.dróg gminnych |
km |
0,8 |
1,0 |
270.363 |
419145 |
0,8 |
1,0 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5.zakup kabin |
szt |
- |
12 |
- |
126880 |
- |
12 |
||||||
VI.Wierzy-telności |
zł |
5 |
- |
300.000 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1. lokaty terminowe |
zł |
5 |
- |
300.000 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
VII. udziały w Spółce Instyt.
|
szt.
zł. |
700
350.000 |
350.000 |
Metryka strony