Zarządzenie Nr63/03
Zarządzenie Nr 63/03
Wójta Gminy Narewka
z dnia 20 listopada 2003 r.
w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia skontrum w Filii Bibliotecznej w Lewkowie Starym
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591, z poźn. Zmianami) zarządza się co następuje:
§ 1
- Powołuje się komisję inwentaryzacyjną do przeprowadzenia skontrum w Filii Bibliotecznej w Lewkowie Starym na dzień 20 listopada 2003 r.
- W skład komisji inwentaryzacyjnej wchodzi:
Przewodniczący - Urbanowicz Maria
Członek - Wołkowycka Joanna
Członek - Bakanacz Wioletta
Członek - Piekarska Agnieszka
Członek - Bartoszuk Alina
§ 2
- Skontrum należy przeprowadzić w okresie od dnia 24 listopada do 10 grudnia 2003 r.
- Spisem z natury należy objąć wszystkie materiały i środki trwałe.
- Przed rozpoczęciem spisu zespół spisowy pobiera arkusze inwentaryzacyjne w Urzędzie Gminy, które stanowią druki ścisłego zarachowania i podlegają rozliczaniu się.
- Przed rozpoczęciem spisu osoby materialnie odpowiedzialne powinny złożyć oświadczenie pisemne stwierdzające, że osoba przekazująca wszystkie zrealizowane dowody przychodu i rozchodu składników majątku przekazała do księgowości i wszystkie składniki majątkowe przekazała osobie przyjmującej, a osoba przyjmująca wszystkie składniki majątkowe przejęła.
- Skontrum dokonuje się w obecności osób materialnie odpowiedzialnych.
- Wpis do arkuszy spisu powinien nastąpić bezpośrednio po ustalaniu rzeczywistej ilości składników majątkowych w sposób umożliwiający osobom materialnie odpowiedzialnym sprawdzenie wpisu.
- Arkusze spisowe powinny zawierać:
- nazwę jednostki,
- datę przeprowadzenia inwentaryzacji,
- numer kolejny pozycji arkusza spisu,
- szczegółowe określenie składnika majątku,
- jednostkę miary,
- ilość stwierdzoną w czasie spisu,
- imiona i nazwiska osób materialnie odpowiedzialnych oraz podpisy złożone
na dowód niezgłaszania zastrzeżeń do ustaleń spisu.
§ 3
Po zakończeniu skontrum zespół spisowy składa informację pisemną Wójtowi Gminy o wszelkich stwierdzonych w toku spisu nieprawidłowościach w zakresie zabezpieczenia mienia.
§ 4
Materiały ze spisu przyjmuje Skarbnik Gminy, który sprawdza je pod względem merytorycznym i formalnym, porównuje z ewidencją księgową i niezwłocznie wraz z wnioskiem przedstawi Wójtowi Gminy.
§ 5
Do dnia 31 grudnia 2003 r. Skarbnik Gminy uzgodni ewidencję syntetyczną i analityczną z arkuszami spisowymi, ustali niedobory i nadwyżki oraz przedstawi wnioski co do rozliczenia osoby materialnie odpowiedzialnej.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metryka strony