Zarządzenie Nr 150/04
ZARZĄDZENIE NR 150/04
WÓJTA GMINY NAREWKA
z dnia 27 grudnia 2004r
w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów, środków pieniężnych oraz druków ścisłego zarachowania.
Na podstawie art.26 i art.27 ustawy z dnia 29 września 1994 o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r Dz.U. Nr 76, poz.694, z 2003 r Nr 60, poz.535, Nr 139 poz.1324, Nr 124, poz.1152 ) zarządzam co nastepuje :
§ 1.
1) Powołuje się komisje inwentaryzacyjne do przeprowadzenia inwentaryzacji wg stanu na dzień 31.12.2004 r. w Urzędzie Gminy Narewka i jednostkach podległych.
2) W skład komisji inwentaryzacyjnej wchodzi członek spisowy oraz przewodniczący tej komisji
§ 2.
Komisje inwetaryzacyjne zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia przeprowadzą inwentaryzację w Urzędzie Gminy i jednostkach podległych. Skarbnik Gminy przed rozpoczęciem prac spisowych przeprowadzi szkolenie członków komisji inwentaryzacyjnych w zakresie przeprowadzenia inwentaryzacji.
§ 3.
1) Spis z natury należy przeprowadzić w okresie od 01.01.2005 r. do 10.01.2005 r.
2) Spisem z natury należy objąćwszystkie materiały, aktywa pieniężne, aktywa finansowe zgromadzone na rachunkach bankowych, zapasy paliwa, oleju opałowego, gazu, polbruku, materiałów na produkcje polbruku.
3) Przed rozpoczęciem spisu z natury zespoły spisowe pobierają w księgowości ponumerowane arkusze inwentaryzacyjne, które są drukami ścisłego zarachowania. Nie wykorzystane druki podlegają zwrotowi do komórki księgowości.
4) Przed rozpoczęciem spisu z natury osoba materialnie odpowiedzialna powinna złożyć pisemne oświadczenie stwierdzające, że wszelkie zrealizowane dowody przychodu i rozchodu inwentaryzacyjnych składników majątku zostały przekazane do księgowości.
5) Zespoły spisowe nie mogą być informowane o ilości inwentaryzowanych składników majątku wynikających z ewidencji.
6) Spis z natury dokonuje się w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej.
7) Wpis do arkuszu spisu powinien nastąpić bezpośrednio po ustaleniu rzeczywistej ilości składnika majątku w sposób umożliwiający osobie materialnie odpowiedzialnej sprawdzenie prawidłowości wpisu.
8) Arkusze spisowe powinny zawierać:
- nazwę jednostki,
- datę przeprowadzenia inwentaryzacji,
- numer kolejny pozycji w arkuszu spisu,
- szczegółowe określenie składnika majątku, w tym także symboli identyfikacji np. numer fabryczny,
- jednostkę miary,
- ilość stwierdzoną w czasie spisu,
- imię i nazwisko osoby materialnie odpowiedzialnej za stan majątku oraz jej podpis złożony na dowód nie zgłoszenia zastrzeżeń co do ustaleń spisu.
§ 4.
Materiały ze spisu przyjmuje Podinspektor ds. Księgowości Budżetowej, który sprawdza je pod względem merytorycznym i formalnym, porównuje z ewidencją księgową i niezwłocznie przedstawia wraz z wnioskami Skarbnikowi Gminy. Skarbnik Gminy przedstawia wnioski Wójtowi Gminy.
§ 5.
Do dnia 20.02.2005 r. Podinspektor ds. Księgowości Budżetowej uzgodni ewidencję analityczną z arkuszami spisowymi, ustali niedobory i nadwyżki oraz przedstawi wnioski co do rozliczenia osób materialnie odpowiedzialnych.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 150/04
Wójta Gminy Narewka
z dnia 27 grudnia 2004 r.
WYKAZ KOMISJI INWENTARYZACYJNYCH DO PRZEPROWADZENIA SPISU Z NATURY
Lp. |
Jednostka |
Skład komisji inwentaryzacyjnej |
Uwagi |
1. |
Materiały budowlane |
Jarosław Gołubowski -przewodniczący |
|
2. |
Środki pieniężne w kasie oraz na rachunku bankowym, |
Alentyna Olesińska -przewodniczący |
|
4. |
Rozprężalnia gazu (stan gazu) |
Michał Trochimczuk - przewodniczący |
|
5. |
Stan benzyny, oleju napędowego - wszystkie pojazdy będące |
Michał Trochimczuk -przewodniczący |
|
6 |
Ochotnicze Straże Pożarne w: |
Michał Trochimczuk - przewodniczący |
|
Metryka strony