Zarządzenie Nr 40/03

Zarządzenie Nr 40/03

Wójta Gminy Narewka

z dnia 11 lipca 2003 r.

w sprawie powołania zdawczo- -odbiorczej komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji środków trwałych i mienia Szkół Podstawowych w Lewkowie Starym i Siemianówce.

     Na podstawie art. 26 i art.27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz.591) zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Powołuje się zdawczo - odbiorczą komisję inwentaryzacyjną do przeprowadzenia inwentaryzacji środków trwałych i mienia wg stanu na dzień 21 lipca 2003 r. w Szkole Podstawowej w Lewkowie Starym i w Siemianówce.
  2. W skład zdawczo - odbiorczej komisji inwentaryzacyjnej wchodzi:

         Przewodniczący - Danuta Kulbacka

        Członek - Alicja Łuksza

        Przekazujący - Walenty Bartoszu - Dyrektor Szkoły Podst. w Lewkowie

        Przyjmujący - Eugeniusz Wołkowycki - Dyrektor Szkoły Podst. w Narewce

        Przekazująca - Lilla Tarasiewicz - Dyrektor Szkoły Podst. w Siemianówce

       Przyjmujący - Eugeniusz Wołkowycki - Dyrektor Szkoły Podst. w Narewce

§ 2

  1. Spis zdawczo - odbiorczy należy przeprowadzić w okresie od dnia 21 lipca do 14 sierpnia 2003 r.
  2. Spisem z natury należy objąć wszystkie materiały i środki trwałe.
  3. Przed rozpoczęciem spisu zespół spisowy pobiera arkusze inwentaryzacyjne w Urzędzie Gminy, które stanowią druki ścisłego zarachowania i podlegają rozliczaniu się.
  4. Przed rozpoczęciem spisu osoby materialne odpowiedzialne powinny złożyć oświadczenie pisemne stwierdzające, że osoba przekazująca wszystkie zrealizowane dowody przychodu i rozchodu składników majątku przekazała do księgowości i wszystkie składniki majątkowe przekazała osobie przyjmującej, a osoba przyjmująca wszystkie składniki majątkowe przyjęła.
  5. Spis zdawczo - odbiorczy dokonuje się w obecności osób materialnie odpowiedzialnych.
  6. Wpis do arkuszu spisu powinien nastąpić bezpośrednio po ustaleniu rzeczywistej ilości składników majątkowych w sposób umożliwiający osobom materialnie odpowiedzialnym sprawdzenie wpisu.
  7. Arkusze spisowe powinny zawierać:

- nazwę jednostki,

- datę przeprowadzenia inwentaryzacji,

- numer kolejny pozycji arkusza spisowego,

- szczegółowe określenie składnika majątku,

- jednostki miary,

- ilość stwierdzoną w czasie spisu,

- imiona i nazwiska osób materialnie odpowiedzialnych oraz podpisy złożone na dowód nie zgłoszenia zastrzeżeń co do ustaleń spisu.

§ 3

     Po zakończeniu spisu zdawczo - odbiorczego zespół spisowy składa informację pisemną Wójtowi Gminy o wszelkich stwierdzonych w toku spisu nieprawidłowościach w zakresie zabezpieczenia mienia.

§ 4

     Materiały ze spisu przyjmuje księgowa Zespołu Szkół, która sprawdza je pod względem merytorycznym i formalnym, porównuje z ewidencją księgową i niezwłocznie wraz z wnioskami przedstawia Wójtowi Gminy.

§ 5

     Do dnia 18 sierpnia 2003 r. księgowa Zespołu Szkół uzgodni ewidencję syntetyczną i analityczną z arkuszami spisowymi, ustali niedobory i nadwyżki oraz przedstawi wnioski co do rozliczenia osoby materialnie odpowiedzialnej.

§ 6

     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Narewka

Wytwarzający/odpowiadający: Wioletta Bołtryk

Wprowadzający: Wioletta Bołtryk

Data wprowadzenia: 2003-11-07

Data modyfikacji: 2003-11-07

Opublikował: Wioletta Bołtryk

Data publikacji: 2003-11-07